شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی

زنجیره شارد در اتریوم 2 چه نقشی دارد؟

خرید و فروش اتریوم از محبوبیت بالایی در بازار کریپتو کارنسی برخوردار است و بلاک چین اتریوم در به روز رسانی جدید خود راه حل‌های موثری برای بهبود مقیاس پذیری، افزایش سرعت شبکه و کاهش هزینه‌ها را ارائه کرده است.

زنجیره شارد در اتریوم 2 چه نقشی دارد؟

خرید و فروش اتریوم از محبوبیت بالایی در بازار کریپتو کارنسی برخوردار است و بلاک چین اتریوم در به روز رسانی جدید خود راه حل‌های موثری برای بهبود مقیاس پذیری، افزایش سرعت شبکه و کاهش هزینه‌ها را ارائه کرده است. شبکه قدیمی اتریوم در نسخه جدید خود با نام سرنیتی (Serenity) یا اتریوم ۲ شناخته می‌شود. زنجیره شارد در اتریوم ۲ یکی از عوامل اصلی محقق شدن افزایش سرعت و مقیاس پذیری شبکه اتریوم (ETH) به حساب می‌آید. در این مقاله نقش زنجیره شارد در شبکه اتریوم ۲ را بررسی می‌کنیم. تا پایان ما را همراهی کنید.

اتریوم ۲ چیست؟

اتریوم ۲ در واقع یک هارد فورک بلاک چین اتریوم است که هدفش افزایش سرعت، کارایی و مقیاس پذیری شبکه است. این آپگرید برای طرفداران خرید ETH یک مزیت فوق العاده دارد و تراکنش‌های بیشتری را به طور همزمان و به لطف زنجیره‌های شارد (Shard Chain) در فاز ۲ پردازش می‌کند. اتریوم ۲ به عنوان «لایه اجماع» شناخته می‌شود و تضمین می‌کند که نودهای بیشتری از طریق الگوریتم اجماع اثبات سهام (PoS) در شبکه مشارکت داشته باشند.

فرآیند تایید تراکنش در اتریوم چگونه است؟

در نسخه ابتدایی اتریوم هر یک از نودها باید تمامی داده‌های شبکه را تایید کنند که همین موضوع سرعت شبکه را پایین آورده است. تراکنش‌ها باید در صف بایستند تا نوبت به اعتبارسنجی آنها توسط نودها برسد. این فرآیند در زمان شلوغی تایید و پردازش‌ها، زمان‌بر خواهد بود. هارد فورک اتریوم ۲ به میدان آمده تا این مشکل را با استفاده از زنجیره شارد برطرف کند.

زنجیره شارد چیست و چه وظیفه‌ای در اتریوم ۲ دارد؟

در به روز رسانی جدید، بلاک چین اتریوم و داده‌های اصلی آن به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم شده‌اند که تقسیم پردازش شبکه بین نودهای بیشتر را به همراه دارد. توسعه دهندگان شبکه اتریوم، ۶۴ شارد را برای شبکه در نظر گرفته‌اند. هر نود برای اعتبارسنجی، در یک شارد فعالیت خواهد کرد و کاری به بقیه فعالیت‌ها در ۶۳ شارد دیگر نخواهد داشت. بنابراین زنجیره شارد (Shard Chain) تراکم تراکنش‌ها و تایید آنها را کاهش داده و سرعت عملیاتی شبکه را برای طرفداران خرید اتریوم افزایش می‌دهد.

مزایای شاردینگ چیست؟

همان‌طور که در بخش‌های قبلی گفته شد، مهم‌ترین ویژگی زنجیره شارد بالا رفتن سرعت تایید و پردازش تراکنش‌ها در شبکه اتریوم است. به نقل از والکس، شاردینگ با افزایش حجم شبکه سبب می‌شود تا مقیاس پذیری اتریوم در نسخه جدید بهبود پیدا کند. توان عملیاتی شبکه با توجه به این تقسیم‌بندی پایگاه داده، افزایش چشمگیری داشته باشد. زنجیره شارد، نودهای بیشتر در استخرهای کوچک‌تر را درگیر اعتبارسنجی داده‌ها می‌کند و کارایی بلاک چین را افزایش می‌دهد.

معایب شاردینگ در شبکه اتریوم چیست؟

بله؛ به دلیل فعالیت اعتبارسنج‌ها در یک استخر کوچک، احتمال حملات ۵۱ درصدی نیز وجود خواهد داشت. مهاجمان کافی است یک شارد را مورد هجوم قرار داده و توان محاسباتی آن را تولید کنند. در حمله احتمالی لازم نیست که توان عملیاتی برابر با کل شبکه اتریوم تولید شود. همچنین، هر شارد در اختیار بخش کوچکی از اعتبارسنج‌ها قرار دارد که افزایش تمرکزگرایی را به همراه دارد که اعتبارسنجی تصادفی می‌تواند این ایراد را برطرف کند.

امنیت شبکه اتریوم ۲ چگونه تامین می‌شود؟

فرآیند تایید و تولید بلاک‌ها در شبکه اتریوم با مکانیزم اثبات کار (PoW) انجام می‌شود. این الگوریتم، تامین امنیت شبکه اتریوم (ETH) را بر عهده دارد. با به روز رسانی جدید و ایجاد اتریوم ۲، الگوریتم شبکه نیز به مکانیزم اجماع اثبات سهام (PoS) تغییر کرده است. در این الگوریتم نودهای اعتبارسنج علاوه بر نظارت و تایید ایجاد بلاک‌ها، تامین امنیت شبکه را نیز تضمین می‌کنند. ماینرها در الگوریتم اثبات سهام باید حداقل ۳۲ اتر (ETH) را سپرده گذاری کنند تا در روند اعتباسنجی و تامین امنیت شبکه سهیم باشند. سادگی استفاده از فرآیند اثبات سهام (PoS) موجب اشتیاق بیشتر سرمایه گذاران خرید اتریوم و در نهایت افزایش مشارکت کنندگان در شبکه می‌شود. با افزایش مشارکت کنندگان در شبکه، نودهای بیشتری در مکانیزم تامین امنیت و اعتبارسنجی شریک خواهند بود.

مزیت‌های شبکه اتریوم چیست؟

مقیاس پذیری بیشتر اتریوم، به معنای تقاضای بیشتر برای خرید ETH و تاثیر مثبت بر قیمت اتریوم خواهد بود. اجرایی شدن بهتر و گسترده‌تر الگوریتم اجماع اثبات سهام در این شبکه مزایای بسیاری را به همراه دارد. به طور کلی ویژگی‌های شبکه اتریوم را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • اتریوم (ETH)، بعد از بیت کوین بزرگ‌ترین شبکه و کوین از نظر ارزش بازار سرمایه گذاری در دنیای کریپتوکارنسی است. جالب است بدانید که این شبکه بزرگ‌ترین اکوسیستم را در بین بلاک چین‌های موجود دارد.

  • خرید اتریوم علاوه بر کاربرد به عنوان یک ارز دیجیتال، برای پردازش‌ سایر تراکنش‌ها مالی و اجرای قراردادهای هوشمند استفاده می‌شود.

  • این شبکه به شکل مداوم به دنبال نوآوری و ارائه راه حل‌های جدید برای بهبود شبکه و توسعه برنامه‌های غیر متمرکز (dApps) است. نمونه بارز این نوآوری، هارد فورک شبکه و اتریوم ۲ است.

  • غیر متمرکز بودن، بزرگ‌ترین مزیت شبکه اتریوم است که واسطه‌های شخص ثالث مانند وکلایی که قراردادها را می‌نویسند و تفسیر می‌کنند یا بانک‌هایی که واسطه تراکنش‌های مالی هستند را از بین می‌برد.

کلام پایانی؛ خرید ETH گزینه مناسبی است؟

با توجه به مهاجرت اتریوم به پروتکل جدید، این شبکه جذاب‌تر شده و خرید ETH با درخواست بیشتری روبرو خواهد شد. به نظر می‌رسد، مهاجرت از مکانیزم PoW به PoS و زنجیره شارد که در این مقاله به تاثیرش در مقیاس پذیری و سرعت بیشتر شبکه اشاره شد، آینده خوبی را برای ارز دیجیتال اتریوم خواهد ساخت. با خرید مستقیم اتریوم (ETH) می‌توان در شرکت‌هایی که در این شبکه برنامه‌های کاربردی غیر متمرکز (dApps) می‌سازند، سرمایه گذاری کرد. همچنین بسیاری از سرمایه گذاران بر نوسان قیمت اتریوم نیز تمرکز دارند تا از این طریق به سوددهی برسند. برای خرید اتریوم و اطلاع از قیمت اتریوم می‌توانید به صرافی ارز دیجیتال والکس مراجعه کنید.

* این مطلب رپرتاژ آگهی میباشد و سایت شما نیوز هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied