شمانیوز
شما نیوز

رپرتا آگهی

تاریخچه ولنتاین و سخن بزرگان درباره عشق

عشق بعنوان یکی از جذاب ترین پدیده ها برای بسیاری از انسانها است و از همین رو اکثر دانشمندان در این باب سخن گفته اند. کتاب های متعدد ، داستان ها و رمان و ادبیات سراسر از موضوعات عاشقانه و یا پرسش در مورد چیستی این پدیده بوده است.اما به طور کلی سه دیدگاه پیرامون عشق همواره تا امروز مطرح است.

تاریخچه ولنتاین و سخن بزرگان درباره عشق

عشق چیست!

عشق بعنوان یکی از جذاب ترین پدیده ها برای بسیاری از انسانها است و از همین رو اکثر دانشمندان در این باب سخن گفته اند. کتاب های متعدد ، داستان ها و رمان و ادبیات سراسر از موضوعات عاشقانه و یا پرسش در مورد چیستی این پدیده بوده است.اما به طور کلی سه دیدگاه پیرامون عشق همواره تا امروز مطرح است.

نگاه اول عشق را به منزله ی پدیده ای فرا مادی و روحانی،که در روح انسان شکوفا میشود. نگاه دوم عشق را پدیده ای وابسته و محدود به رابطه جنسی و نیازهای جنسی و نگاه سوم عشق را ترکیبی از نیاز های روحی روانی، احساسی و جنسی میداند.

در پایین سخن بزرگان درباره عشق رو قرار دادیم که بسیار پر معنی و مفهوم هستند...

مولوی

«وظیفه ما این نیست که به دنبال عشق بگردیم بلکه وظیفه ما جستجو و پیدا کردن تمام موانعی است که در درون خود در برابر آن ایجاد کرده ایم»

اسکار وایلد

«عشق را در قلب خود نگه دارید. زندگی بدون آن مانند یک باغ بی آفتاب است که گل‌های آن در حال مرگ هستند»

چارلی چاپلین

«وقتی گلی را دوست دارید آن را می‌چینید، اما وقتی عاشق گلی هستید آن را هر روز آبیاری می‌کنید، فرق بین عشق و دوست داشتن این است»

مایا آنجلو

«من آموخته ام که انسان‌ها سخنان شما را فراموش خواهند کرد، آنچه را که انجام داده اید فراموش می‌کنند، اما هرگز احساس شما را فراموش نخواهند کرد»

ماریان ویلیامسون

«ما نه به واسطه عشقی که در گذشته دریافت نکردیم، بلکه به خاطر ادامه ندادن عشق تا به امروز، عقب می‌مانیم»

اریک فروم

فروم عشق را به پنج قسم تقسیم می کرد: ۱-عشق برادرانه ۲-عشق مادرانه ۳- عشق جنسی ۴- عشق به خود ۵-عشق به خدا

از نظر فروم عشق فعال بودن است نه فعل پذیر بودن. به طور کلی خصیصه ی فعال بودن عشق را میتوان گفت که عشق در درجه اول نثار کردن است و نه دریافت کردن.جدا از عنصر نثار کردن ، خصیصه  فعال عشق متضمن عناصر اساسی دیگری است که همه در جلوه های گوناگون عشق مشترک اند. که عبارت است از : ترحم، احساس مسئولیت ، احترام و دانایی.

از نظر وی عشق در وهله نخست وابسته به یک شخص خاص نیست، بلکه بیشتر نوعی رویه و جهت گیری منش آدم است که او را به تمامی جهان ،نه به یک معشوق خاص پیوند می زند.اگر انسان فقط یکی را دوست داشته باشد و به دیگران بی اعتنا باشد ،چیوند او عشق نیست بلکه یک ناع وابستگی و خودخواهی گسترش یافته است.

حالا در این میان یک روز رو اختصاص دادن به روز عشق { روز ولنتاین } که در جهان شناخته شده و هر رسال این روز رو به هم دیگه تبریک میگن در پایین خلاصه ای از معنی و مفهوم روز ولنتاین رو قرار دادیم 

آهنگ و ترانه های مختلف برای روز ولنتاین 

در بسیاری از کشورها با زبان های مختلف برای این روز زیبا موزیک و ترانه منتشر کردند و گاها به صورت زنده این روز رو جشن و مراسم با آهنگ های شاد اجرا میکنن در کشور ما هم برای این روز آهنگ عاشقانه زیادی منتشر شده از خواننده های محبوب و پرطرفدار ... شما میتوانید با مراجعه به سایت های مختلف در قسمت دانلود آهنگ با سرچ اهنگ عاشقانه ترانه های مورد نظر خود رو قبل دانلود با پخش آنلاین گوش فرا دهید و سپس دانلود کنید 

۱۴ فوریه هر سال (۲۵ بهمن ماه) به نام روز عشق یا روز ولنتاین نامگذاری شده و در این روز جشنی با عنوان جشن عاشقان برگزار می‌شود

روز ولنتاین، در صده سوم میلادی که مطابق می‌شود با اوایل شاهنشاهی ساسانی در ایران، در روم باستان فرمانروایی بوده‌است بنام کلودیوس دوم. کلودیوس عقاید عجیبی داشته‌است از جمله اینکه مردان مجرد نسبت به آنانی که همسر و فرزند دارند سربازان جنگجوتر و بهتری هستند. از این رو ازدواج را برای سربازان امپراتوری روم قدغن می‌کند. کلودیوس به قدری بی‌رحم وفرمانش به اندازه‌ای قاطع بود که هیچ کس جرات کمک به ازدواج سربازان را نداشت. اما کشیشی به نام والنتاین (والنتیوس)، مخفیانه عقد سربازان رومی را با دختران محبوبشان جاری می‌کرد. کلودیوس دوم از این جریان خبردار می‌شود و دستور می‌دهد که والنتاین را به زندان بیندازند. والنتاین در زندان عاشق دختر زندانبان می‌شود. با توجه به آنچه که در افسانه آمده کشیش ولنتاین برای او نامه‍ایی نوشته و آنها را با نوشتن «از طرف ولنتاین تو» (From Your Valentine) امضاء کرده است، اصطلاحی که تا به امروز مورد استفاده قرار گرفته و به وفور بر روی کارتهای ولنتاین مشاهده می‌‌شود. سرانجام کشیش به جرم جاری کردن عقد عشاق بر خلاف قانون کلودیوس دوم اعدام می‌شود. بنابراین او را به عنوان فدایی و شهید راه عشق می‌دانند و از آن زمان ولنتاین تبدیل به نمادی برای عشق شده است...

در این پست سعی شده با خلاصه ای از فلسفه عشق ولی پر معنی رو جمع آوری کنیم تا بهترین توضیح و نوشته رو براتون فراهم کرده باشیم امیدوارم این مطلب مورد پسندتون باشه و با دوستان خود به اشتراک بزارید...

* این مطلب رپرتاژ آگهی میباشد و سایت شمانیوز هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied