شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی

بهترین شهرک صنعتی استان تهران

شهرک صنعتی محلی است که برای انجام فرآیندهای صنعتی طراحی شده و منازل مسکونی وجود ندارد و صرفاً از کارخانه‌ها، سوله‌ها و انبارهای بزرگ تشکیل شده است. تهران، به عنوان پایتخت کشور دارای تعداد زیادی شهرک صنعتی است که برخی از آن‌ها تاثیر بسیار زیادی بر چرخه اقتصاد کشور دارند.

بهترین شهرک صنعتی استان تهران

بهترین شهرک های صنعتی

در میان تمامی شهرک‌های صنعتی موجود در پایتخت کشور، برخی از آن‌ها به عنوان بهترین شهرک صنعتی شناخته شده اند. این شهرک‌ها معمولاً تعداد زیادی کارخانه و سوله فعال دارند که به تولید محصولات مورد نیاز کشور می‌پردازند. در ادامه برخی از بهترین شهرک‌های صنعتی را به شما معرفی می‌کنیم.

1.شهرک صنعتی شمس آباد

شهرک صنعتی شمس آباد یکی از بهترین شهرک‌های صنعتی پایتخت کشور است و در اطراف شهر تهران قرار دارد که کارخانه‌ها و شرکت‌های بزرگی در این شهرک مشغول به فعالیت هستند. صنایع مختلفی در شهرک صنعتی شمس آباد در حال انجام کار هستند که شامل شرکت‌های شیمیایی، کارخانه‌های نساجی، دخانیات، ماشین سازی و فلزات می باشند. همچنین، برخی از برندهای معتبر موجود در این شهرک شامل کوره‌های صنعتی ایران، تجهیزات نفت، فولاد بست ایرانیان و مواردی مانند این می‌باشند.

2.شهرک  صنعتی عباس آباد

یکی از بهترین شهرک‌های صنعتی تهران، شهرک صنعتی عباس آباد است که تا مرکز استان تهران حدود ۴۵ کیلومتر فاصله دارد. مساحت کلی این شهرک ۱۰۲۹ هکتار است و در موقعیت خوبی قرار دارد؛ زیرا فاصله آن تا فرودگاه ۵۵ کیلومتر و تا راه آهن ۲۲ کیلومتر می باشد. صنایع گوناگونی در این شهرک صنعتی مشغول به فعالیت هستند که شامل صنایع شیمیایی برق و الکترونیک، فلزی، غذایی، نساجی، سلولزی و مواردی مانند این می‌باشند. برخی از برندهای معتبر موجود در شهرک صنعتی عباس آباد شامل موارد زیر هستند:

  • الکترو صنعت منشور
  • شاهین آسای سپهر
  • سام کابل
  • نیک اندیشه بسپار
  • گروه صنعتی شمش گستر و ...

3.شهرک صنعتی نصیرآباد

 

بهترین شهرک صنعتی استان تهران

 

شهرک صنعتی نصیرآباد در ناحیه جنوب تهران واقع شده و ۲۴۳ هکتار وسعت دارد که هم اکنون حدود ۲۵۰ واحد صنعتی در آن مشغول به کار هستند. این شهرک، فعالیت خود را در سال ۱۳۶۹ آغاز کرد و تا به امروز صنایع مختلفی در آن به تولید محصولات خود پرداخته‌اند. شهرک نصیرآباد حدود ۲ کیلومتر با رباط کریم فاصله دارد و از موقعیت خوبی برخوردار است.

 صنایع موجود در شهرک صنعتی نصیرآباد شامل مواد غذایی و آشامیدنی، پلاستیک فلزی، ماشین سازی، برق و الکترونیک، نساجی، پوشاک سلولزی و کانی غیر فلزی هستند. همچنین، شرکت‌های معتبری مثل شرکت پاکیو مهر و شرکت تصفیه سازان بوستان از جمله مهم‌ترین شرکت‌های این شهرک صنعتی می‌باشند.

4.شهرک صنعتی خاوران

 

بهترین شهرک صنعتی استان تهران

 

شهرک صنعتی خاوران در میان بهترین شهرک‌های صنعتی تهران قرار دارد و در ۱۰ کیلومتری شهر پاکدشت واقع شده است. موقعیت اصلی این شهرک صنعتی در بخش شرق استان تهران است که حدود ۵۰ هکتار وسعت داشته و عمده عملکرد آن در حوزه صنایع فلزی و صنایع چوب است. صنایع مختلف این شهرک صنعتی شامل صنف چوب و انواع MDF، مبلسازان تهران، آهنکاران، آلومینیوم‌کاران تهران و شهرری هستند. یکی از مهم‌ترین مزایای شهرک صنعتی خاوران موقعیت جغرافیایی عالی آن است که نزدیک به مکان‌های مهمی مثل سی ان سی کاسپین، بازار چوب ایران، جاجرود سی ان سی و گالری مبل وصال خاوران است.

5.شهرک صنعتی فیروزکوه

این شهرک صنعتی در استان تهران و در شهرستان فیروزکوه قرار دارد. شهرک صنعتی فیروزکوه به دلیل نزدیکی به تهران به عنوان یکی از قطب‌های مهم صنعتی شناخته شده و وسعت کلی این شهرک ۲۵۰ هکتار است و تاکنون ۱۲۱ قرارداد صنعتی در آن منعقد شده است. همچنین، حدود ۲۹ واحد بهره برداری شده در شهرک صنعتی فیروزکوه وجود دارد. فاصله این شهرک تا فرودگاه حدود ۱۲۵ کیلومتر است.

 صنایع مشغول در این شهرک صنعتی، فعالیت‌هایی در زمینه تولید مواد پلاستیکی و کاغذی انجام می‌دهند. به عنوان مثال، محصولاتی کاغذی، ماسک، سلفون، ماسک n95، محافظ غذا، کاغذ و مقوا، دستکش لاتکس، پلاستیک، دستمال کاغذی، نایلون زباله، سفره پاییزان، و مواردی مانند این در شهرک صنعتی فیروزکوه تولید می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با انواع شهرک های صنعتی همچون تحقیقاتی، زنجیره ای، تک رشته ای و ... اینجا را کلیک کنید.

6.شهرک صنعتی خوارزمی

این شهرک در شهرستان پاکدشت در استان تهران واقع شده است و حدود ۳۴۴ هکتار مساحت دارد. البته، مساحت واحدهای صنعتی آن حدود ۱۳۸ هکتار است. موقعیت شهرک صنعتی خوارزمی بسیار عالی بوده و در حدود ۵۰ کیلومتری بزرگراه امام رضا واقع شده است. برخی از کارخانه‌های مشغول در این شهرک صنعتی شامل ستاره زیتون نیک، کشت و صنعت ذائقه سازان، کارخانه صنایع غذایی ستاک، الوند پروتئین پارسیان ( نوین )، مجتمع صنایع غذایی مهیا پروتئین، سنگ مالون احمدی، کارخانه صنایع غذایی فارسی، صنایع بسته بندی تسنیم پک و بستنی زمستونی ظفر هستند.

7.شهرک صنعتی پرند

یکی دیگر از شهرک‌های صنعتی معروف در شهر تهران، شهرک صنعتی پرند است که حدود ۳۵۸ هکتار مساحت کلی دارد و مساحت صنعتی آن به ۲۷۲ هکتار می‌رسد. این شهرک صنعتی نیز فاصله بسیار کمی با رباط کریم داشته و حدود ۱۰ کیلومتر با شهر رباط کریم فاصله دارد. همچنین شهرک صنعتی پرند حدود ۴۵ دقیقه با خود شهر تهران فاصله دارد. صنایعی که هم اکنون در این شهرک صنعتی مشغول فعالیت هستند، شامل صنایع فلزی، کانی غیر فلزی، برق و الکترونیک، لوازم خانگی، تراشکاری، قطعات بتنی، تراشکاری، موج شکن فولادی، ماشین آلات موادغذایی و ... هستند.

8.شهرک صنعتی پیشوا

شهرک صنعتی پیشوا در شهرستان ورامین واقع شده است و فاصله بسیار کمی با شهر تهران دارد. این شهرک صنعتی حدود ۳۸۰ هکتار مساحت کلی داشته و مساحت واحدهای صنعتی آن به ۲۷۰ هکتار می‌رسد. شهرک صنعتی پیشوا در ۴۵ کیلومتری بزرگراه امام رضا واقع شده است. برخی از شرکت‌هایی که هم اکنون در این شهرک صنعتی مشغول به فعالیت هستند، شامل شرکت رنگین سفره ایرانیان، کارخانه تعاونی اندیشه پرداز ماد ( اپما ) و صفحه کابینت سرخدار می‌باشند.

9.شهرک صنعتی پایتخت (علی آباد)

 

بهترین شهرک صنعتی استان تهران

 

یکی دیگر از بهترین شهرک‌های صنعتی تهران شهرک صنعتی پایتخت یا شهرک صنعتی علی آباد است. این شهرک صنعتی در شهرستان پاکدشت واقع شده است. موقعیت اصلی شهرک صنعتی پایتخت در نزدیکی شهر تهران و کیلومتر ۴۵ بزرگراه امام رضا است. تعدادی از صنایع فعال که در شهرک صنعتی پایتخت مشغول به فعالیت هستند، شامل صنایع فلزی ، غذایی، شیمیایی، نساجی، سلولزی، خدمات، برق و الکترونیک، ریخته گری چدن، لواشک، تراشکاری و ... می‌باشند.

شهرک های صنعتی گوناگونی در استان تهران واقع شده‌اند که هر کدام از آن‌ها به تولید محصولات مختلفی می‌پردازند. صنایع مرتبط با تولید خودرو، صنایع چوبی و صنایع فلزی تعداد زیادی از شهرک‌های صنعتی استان تهران را پوشش می‌دهند که در این مطلب به طور کامل به آن‌ها اشاره شد. ما در این مقاله به برخی از شهرک های صنعتی اشاره کردیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، لینک زیر را کلیک کنید.

https://www.tahlilbazaar.com/news/176583/آشنایی-با-شهرک-صنعتی-های-تهران

 

* این مطلب رپرتاژ آگهی میباشد و سایت شمانیوز هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی