شمانیوز
شما نیوز

۲ نقره و ۲ برنز در روز پایانی/ پایان کار آزادکاران کشورمان با ۳ مدال نقره و ۴ برنز

آزادکاران کشورمان در پایان رقابت‌های کشتی المپیک نظامیان جهان صاحب ۳ ‌مدال نقره و ۴ برنز شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس، در روز دوم و پایانی ر‌قا‌بت‌های کشتی آزاد المپیک نظامیان جهان که در کره جنوبی در جریان است، آزادکاران ایران در چهار وزن دوم به روی تشک رفتند که در اوزان 61 و 86 کیلوگرم به ترتیب مهران نصیری و محمدجواد ابراهیمی صاحب مدال نقره شدند و محمد نادری و جعفر شمس ناتری نیز به مدال برنز دست یافتند.

تیم کشتی آزاد ایران در روز نخست این رقابت‌ها نیز صاحب یک مدال نقره و 2 مدال برنز شده بود و بدین ترتیب با 3 مدال نقره و 4 برنز به کار خود پایان داد.

این رقابت‌ها با حضور 30 کشور جهان، روزهای 14 و 15 مهرماه در شهر میونگ یونگ کشور کره جنوبی برگزار شد و تیم ایران با کسب 3 مدال نقره و 4 برنز و با 63 امتیاز نایب قهرمان شد.

در ر‌قا‌بت‌های امروز (چهارشنبه) مهران نصیری در وزن 61 کیلوگرم در دور اول ژنگ یانگ تیان از چین را 4 بر صفر برد. سپس با همین نتیجه‌ عبدالرحیم سایه از الجزایر را از پیش‌رو برداشت و در ادامه و در مرحله نیمه نهایی نیز نیکولای آیوازین از اوکراین را نیز با نتیجه‌ 4 بر صفر شکست داد و راهی فینال شد، اما در دیدار پایانی با نتیجه 3 بر یک مغلوب جمال اوتار سلطانوف از روسیه شد و به مدال نقره بسنده کرد.

در وزن 70 کیلوگرم محمد نادری ابتدا عزت ساکایف از قزاقستان را 3 بر یک برد و در ادامه در یک چهارم نهایی 5 بر صفر دنیش کومار از هند را شکست داد، اما در مرحله نیمه نهایی مقابل سوسلان رامونوف، قهرمان سال قبل جهان از روسیه 3 بر صفر باخت و از رسیدن به فینال باز ماند. نادری در دیدار رده‌بندی با نتیجه 5 بر صفر آندری کارپاچ از بلاروس را شکست داد و به مدال برنز رسید.

محمدجواد ابراهیمی، آزاد کار وزن 86 کیلوگرم ایران در دور اول الکساندر هوشکین از بلاروس را با نتیجه‌ 3 بر یک شکست داد. سپس آنتونی ابوجده از برزیل را 3 بر صفر برد. ابراهیمی در ادامه و در مرحله یک چهارم نهایی وسلی ترل از آمریکا را 3 بر یک از پیش‌رو برداشت و در نیمه نهایی نیز آدلت داولوم بایف از قزاقستان را با نتیجه‌ مشابه شکست داد و راهی فینال شد. وی در دیدار پایانی به دلیل مصدومیت روی تشک حاضر نشد و با نتیجه 5 بر صفر مقابل شامیل کودیاماگومدوف از روسیه بازنده اعلام شد و به مدال نقره بسنده کرد.

آخرین نماینده ایران نیز جعفر شمس ناتری در وزن 125 کیلوگرم بود که در دور اول مایکل بالاندر از لهستان را 3 بر یک برد. سپس حمدی عبدالوهاب از مصر را با 4 بر یک مغلوب کرد، اما در نیمه نهایی مقابل ولادیسلاو باتیکایف از روسیه 3 بر یک شکست خورد و به دیدا رده‌بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه 5 بر 3 کیونگ جین از کشور میزبان را شکست داد و به مدال برنز دست یافت.

* رده بندی انفرادی و تیمی این مسابقات به شرح زیر است:

57 کیلوگرم: 1- کیم جین چئول (کره جنوبی) 2- ولادمیر کودرین (قزاقستان) 3- رضا اطری (ایران) و مانگال کادیان (هند)

61 کیلوگرم: 1- جمال اوتار سلطانوف (روسیه) 2- مهران نصیری (ایران) 3- تیان ژنگ یانگ (چین) و یلدوس آبیکنوف (قزاقستان)

65 کیلوگرم: 1- ماگومد قربان علی اف (روسیه) 2- میثم حیدری (ایران) 3- آقاحسین مصطفی یف (آذربایجان) و عظمت شاگاپولی

70 کیلوگرم: 1- سوسلان رامونوف (روسیه) 2- جوشن عظیم اف (آذربایجان) 3- محمد نادری (ایران) و مانداراخان گانزوریک (مغولستان)

74 کیلوگرم: 1- ختیگ سابولوف (روسیه) 2- گئورگ هارت (آلمان) 3- عزت اله اکبری (ایران) و گالیمجان یوسف اف (قزاقستان)

86 کیلوگرم: 1- شامیل کودیا ماگمدوف (روسیه) 2- محمدجواد ابراهیمی (ایران) 3- ایتومان اروگودول (مغولستان) و آدیلیت داولومبایف (قزاقستان)

97 کیلوگرم: 1- حاجی مراد گاتسالوف (روسیه) 2- خودربولگا دورجخاند (مغولستان) 3- پاولو اولنیک (اوکراین) و ایوان یانکوفسکی (بلاروس)

125 کیلوگرم: 1- ولادیسلاو بایتسایف (روسیه) 2- ژویی دنگ (چین) 3- یوهانس کسل (آلمان) و جعفر شمس ناتری (ایران)

رده بندی تیمی: 1- روسیه 72 امتیاز 2- ایران 63 امتیاز 3- قزاقستان 42 امتیاز 4- مغولستان 38 امتیاز 5- کره جنوبی 34 امتیاز 6- آلمان 32 امتیاز 7- آذربایجان 29 امتیاز

انتهای پیام/

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied