شمانیوز
شما نیوز

محمودی اصل در گفتگو با شمانیوز مطرح کرد:

وضعیت نامطلوب بیمه‎‌های عمر و زندگی به دلیل تورم/ شرایط مالی شرکت‌های بیمه مساعد نیست

کارشناس اقتصادی گفت: تورم و تحریم‌ها شرایط صنعت بیمه کشور را سخت کرده و به مانع جدی تبدیل شده است.

وضعیت نامطلوب بیمه‎‌های عمر و زندگی به دلیل تورم/ شرایط مالی شرکت‌های بیمه مساعد نیست

حسین محمودی اصل، کارشناس مسائل اقتصادی و استاد دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگو با الهه سی ستار خبرنگار شمانیوز، درباره وضعیت صنعت بیمه اظهار کرد: صنعت بیمه کشور با یک مشکل اساسی روبه‌روست و آن شفاف نبودن این صنعت است و آن دسته از شرکت‌هایی هم که پذیرفتند شفاف عمل کنند و وارد بورس شوند و گزارش‌های خود را مدام در کدال منتشر کنند با مالیات پنج تا ده درصدی مواجه شدند.

وی افزود: به همین دلیل شرکت‌های بیمه غالباً انگیزه‌ای برای ورود به بورس و شفاف شدن ندارند. این مشکل دامن صنعت بیمه کشور را گرفته و اگر ادامه‌دار باشد قطعاً با مشکلات بیشتری در این عرصه روبه‌رو خواهیم بود.

این کارشناس اقتصادی بیان کرد: مشکل بعدی شرکت‌های بیمه مربوط به کم شدن تمایل عموم جامعه به صندوق‌های سرمایه‌گذاری و بیمه‌های عمر و زندگی است. شرکت‌های بیمه بخش قابل توجهی از درآمدهایشان را از طریق بیمه عمر و صندوق‌های بیمه تأمین می‌کنند ولی به خاطر شرایط تورمی و افزایش روزانه قیمت‌ها و بی‌ارزش شدن دارایی‌های ریالی مردم به دنبال سرمایه‌گذاری در دیگر بخش‌ها هستند تا اینکه در بیمه عمر سرمایه‌گذاری کنند و از همه بدتر اینکه برای این بخش‌ها هم مالیات لحاظ کرده‌اند.

محمودی اصل گفت: امروز برخی از شرکت‌های بیمه شرایط مالی خوب و مساعدی ندارند و حتی در آستانه ورشکستگی هستند و قدرت توانگری آنها کاهش پیدا کرده است. به طور کلی شرایط اقتصادی کشور به نحوی پیش می‌رود که دلال‌ها سود می‌برند و فعالان واقعی اقتصادی سود اندکی را به دست می‌آورند و شرایط مناسبی ندارند.

وی با بیان اینکه صنعت بیمه کشور باید تقویت شود، گفت: تورم و تحریم‌ها شرایط صنعت بیمه کشور را سخت کرده و به مانع جدی تبدیل شده است و لذا اگر این دو مشکل مرتفع شوند قطعاً شرایط برای ادامه فعالیت شرکت‌های بیمه تسهیل خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied