شمانیوز
شما نیوز

وزیر آموزش و پرورش گفت:

وضعیت استخدامی حق‌التدریسی‌ها مشخص شد

محسن حاجی میرزایی امروز در مراسم امضای تفاهمنامه با وزارت راه و شهرسازی برای احداث ۱۷۰ هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان اظهار داشت: این امکان فراهم شد تا برای مسکن فرهنگیان گامی برداشته شود و این حرکت سرآغاز تعالی فرهنگیان است چرا که معلم جایگاه رفیع دارد و جانشین همه نداشتن هاست.

وضعیت استخدامی حق‌التدریسی‌ها مشخص شد

به گزارش خبرنگار شمانیوز به نقل از مهر:  محسن حاجی میرزایی امروز در مراسم امضای تفاهمنامه با وزارت راه و شهرسازی برای احداث ۱۷۰ هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان اظهار داشت: این امکان فراهم شد تا برای مسکن فرهنگیان گامی برداشته شود و این حرکت سرآغاز تعالی فرهنگیان است چرا که معلم جایگاه رفیع دارد و جانشین همه نداشتن هاست.

وی با بیان اینکه سرمایه انسانی اصلی ترین سرمایه توسعه کشور است، گفت: معلمان توانمندی های انسانی را تقویت می کنند و در توسعه سرمایه انسانی نقش کلیدی دارند و نقطه اصلی اتکای آرمان های جمهوری اسلامی هستند اما علاوه بر منزل آنها معیشت معلمان نیز مهم است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: با دستور رئیس جمهور تلاش کردیم تا برای معیشت فرهنگیان اقدام عاجل کنیم که در این زمینه طرح رتبه بندی را که به زودی در دولت تصویب می شود اجرا خواهیم کرد، همچنین تلاش می کنیم برای بیمه معلمان بدون افزایش هزینه خدمات بهتری ارائه دهیم و امضای تفاهمنامه احداث ۱۷۰ هزار واحد مسکونی در همین راستاست.

حاجی میرزایی تاکید کرد: طبق برآوردهای ما ۱۷۰ هزار فرهنگی بدون مسکن داریم که ظرف سه سال با امکانات دو وزارتخانه آموزش و پرورش و راه و شهرسازی و همکاری ۳۷۵ تعاونی مسکن فرهنگیان از محل منابع بانک مسکن، سایر منابع و دیگر بانک های عامل واحدهای مسکونی لازم احداث می شود.

وزیر آموزش و پرورش درباره بودجه سال آینده این وزارتخانه گفت: یک مشکل مزمن که در این وزارتخانه داریم این است که بودجه به اندازه نیاز تخصیص نمی یابد و مطالبات ما هر ساله به سال بعد موکول می شود.

وی درباره سهمیه سوخت سرویس مدارس گفت: بر اساس تصمیم گیری کارگروه سوخت قرار است بر اساس پیمایش سرویس های مدارس و پس از ثبت نام رانندگان سرویس در سامانه وزارت کشور ماهانه تا سقف ۱۲۰ لیتر کارت سوخت رانندگان شارژ شود از ۲۴ آبان این طرح آغاز شده است.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر درباره فرهنگیان مشمول این ۱۷۰ هزار واحد گفت: بازنشستگان و انواع استخدامی های این وزارتخانه مشمول طرح مسکن فرهنگیان می شوند.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر مبنی بر وضعیت استخدام حق التدریسی ها گفت: قانون استخدام حق التدریسی ها در مجلس تصویب شد، دولت نیز آیین نامه آن را به تصویب رساند. شیوه نامه مورد نظر تنظیم شده و امروز به ادارات آموزش و پرورش ابلاغ می شود و از امروز امکان تبدیل وضعیت حق التدریسی ها وجود دارد، همچنین در آزمون استخدامی که پنجشنبه هفته گذشته برگزار شد ۱۰ هزار نفر در وزارت آموزش و پرورش جذب خواهند شد.

حاجی میرزایی درباره جزییات طرح رتبه بندی معلمان نیز گفت: این طرح پس از تصویب در دولت، به زودی اجرا می شود و زمان آغاز آن از ابتدای مهر ۹۸ است، همه معلمانی که از مهر امسال با وزارت آموزش و پرورش همکاری داشته اند و دو سال سابقه کار دارند در طرح رتبه بندی قرار داده می شوند بر اساس این طرح صلاحیت های حرفه ای آنها رتبه بندی شده و به هر رتبه امتیاز خاصی تعلق می گیرد که در راستای بهبود معیشت فرهنگیان خواهد بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied