شمانیوز
شما نیوز

ممیزی املاک شهر تهران آغاز شد

با بخشنامه پیروز حناچی شهردار تهران ششمین مرحله ممیزی املاک شهر تهران آغاز شد.

ممیزی املاک شهر تهران آغاز شد

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از فارس: ششمین دوره ممیزی املاک شهر تهران آغاز شد. آخرین دوره ممیزی املاک 11 سال پیش در تهران اجرا شده است.  

 

حناچی ابلاغ کرد/ممیزی املاک آغاز شد

سیدمناف هاشمی رئیس ستاد عالی ممیزی املاک شهر تهران در این باره گفت: مرحله ششم ممیزی املاک تهران با ابلاغ بخشنامه پیروز حناچی شهردار تهران فعالیت خود را آغاز کرد. 

رئیس ستاد عالی ممیزی املاک شهر تهران گفت: هدف از این ممیزی به روزرسانی اطلاعات شهری از جمله بلوک‌ها، املاک، اراضی، معابر و غیره است اطلاعاتی که مدیران شهری برای برنامه‌ریزی خود به آن نیاز دارند. 

5293109

 

وی با بیان اینکه دو ستاد برای این کار داریم، گفت: ستاد عالی ممیزی املاک با ریاست پیروز حناچی شهردار تهران ،رئیس ستاد و با حضور معاون مالی و اقتصادی، معاون شهرسازی، معماری، معاون برنامه‌ریزی و مدیرعامل سازمان فناوری شهرداری و با کمک شهرداران مناطق تشکیل می شود و یک ستاد اجرایی داریم که مرکب از مدیران زیرمجموعه ستاد عالی هستند.

هاشمی با بیان اینکه بازدیدهایی از روند کار صورت می‌گیرد، گفت: اطلاعات از طریق نرم‌افزارهای سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران وارد چرخه شهرسازی  می‌شود و مسؤولان شهرداری می‌توانند از این آمار در حوزه‌های مختلف نوسازی و شهرسازی استفاده کنند.

 

تفاهم نامه با اداره پست/آدرس شهرداری با پست باید یکی باشد

رئیس ستاد عالی ممیزی املاک شهر تهران با بیان اینکه در این کار باید با اداره پست هم هماهنگی‌هایی صورت گیرد، گفت: با پست در خصوص آدرس‌های پستی باید تفاهم‌نامه‌ای امضا شود و آدرس شهرداری تهران با پست باید با هم منطبق شوند. به هر حال استفاده از این اطلاعات در حوزه‌های برنامه‌ریزی می‌تواند به مدیران کمک کند.

به گفته هاشمی، با ممیزی املاک در مناطق 22 گانه شهرداری تهران، معابری که فاقد نام‌گذاری هستند را شناسایی و نام‌گذاری می‌شوند و همچنین پلاک‌کوبی برخی املاک انجام می‌شود.

در ممیزی املاک تمام بلوک‌بندی‌ها و اقدامات به صورت میدانی انجام می شود و مأمورانی که قرار است این کار را انجام دهند آموزش‌های لازم را دیده‌اند. با انجام ممیزی املاک اطلاعات و آمارها به روز می‌شود و مدیران می‌توانند در برنامه‌ریزی‌های خود از آن استفاده کنند. 

 

برای برون‌رفت از مشکلات نیازمند اطلاعات جدیدی هستیم 

مجید فراهانی عضو شورای اسلامی شهر تهران در این باره گفت: داشتن آمار در هر حوزه از اصلی‌ترین وسایل برای برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری مدیران است تا زمانی که مدیران اطلاعاتی نداشته باشند نمی‌توانند برنامه‌ریزی درستی کنند. 

وی ادامه داد: برای برون‌رفت از مشکلات نیازمند اطلاعات جدیدی هستیم به عنوان مثال در بحث بیکاری باید میزان بیکاری زنان نسبت به مردان و بازه‌های مختلف سنی مشخص شود تا مدیران بتوانند برای آن برنامه‌ریزی کنند. 

5294232

 

 

ممیزی املاک هر 5 سال یک بار انجام می‌شود

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: مهمترین مسأله این است که اولاً در ممیزی املاک که هر 5 سال یکبار انجام می‌شود اطلاعات به روز می‌شود و همچنین نظرسنجی‌ درباره ابعاد زندگی خانوارها از اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی انجام می‌شود به همین دلیل انجام این کار بسیار مهم است.

 

وی از شهروندان خواست که اطلاعات درستی را به کارشناسان ارائه کنند.

فراهانی با بیان اینکه بر اساس قانون مصوب تشکیلات شورای شهر آمارگیری و استفاده از آمار جزو وظایف و در اختیار شورا است، گفت: موضوعی که مهم است این است که در حوزه‌های مختلف بتوانیم آمار درستی کسب و متناسب با آن برای توسعه شهر تهران برنامه‌ریزی کنیم و مأموریت‌ها در حوزه شهرسازی، خدمات شهری،‌ اقتصاد و غیره بر اساس آمار انجام دهیم.

با انجام سرشماری تنوع جمعیتی و جابجایی‌های صورت گرفته مشخص می شود و همچنین ضروری است که اطلاعات به روز باشد.

حسن خلیل‌آبادی عضو شورای شهر تهران هم در این باره گفت: سرشماری برای بررسی اوضاع محلات و بلوک‌های منطقه‌ای است و باید وضعیت انسانی، اجتماعی و امکانات محله‌ای را در آورده و بر اساس آن برنامه‌ریزی کنیم. 

5294231

 

 

وی با بیان اینکه برای اجرای برنامه پنج ساله شهر تهران نیازمند آمار پایه‌ای هستیم، گفت: بر اساس آمار برنامه‌ریزی های لازم انجام می‌شود و بدون داشتن اطلاعات نمی‌توانیم برنامه‌ریزی درستی داشته باشیم و ضروری است که اطلاعات به روز شود.

خلیل‌آبادی اضافه کرد: با سرشماری تنوع جمعیتی و جابجایی‌های صورت گرفته و تغییرات مشخص می‌شود.

وی به برنامه توسعه سوم شهری اشاره کرد و گفت: برنامه سوم برنامه کلان بود و برای اجرا نیازمند اطلاعات جدیدی هستیم.

در ممیزی املاک تغییر کاربری‌های مسکونی، تجاری، اداری مشخص خواهد شد و همچنین تخلفات شناسایی می‌شود.

 

دریافت مالیات از خانه‌های خالی 

پیروز حناچی شهردار تهران هم ممیزی املاک را یکی از اقداماتی اعلام کرده است که باید در شهرداری به صورت دوره‌ای انجام و از این اطلاعات می‌توان استفاده کرد.

5294230

 

 

وی معتقد است که در شهرداری تهران بانک‌های اطلاعاتی باید به صورت مشترک مورد استفاده قرار گیرد و اگر اشتراک‌گذاری اطلاعات محقق شود بانک اطلاعاتی بزرگی در کشور ایجاد می‌شود که به اتخاذ تصمیمات بزرگ و تأثیرگذار مانند دریافت مالیات از خانه‌های خالی کمک می‌کند. 

همچنین عبدالحمید امامی معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در خصوص ممیزی املاک در تهران، گفت: ممیزی املاک با تأیید شورای اسلامی شهر و مستند به ماده 9 قانون نوسازی و عمران انجام می‌شود. این اقدام شامل سرشماری تمامی املاک مسکونی و غیرمسکونی در تهران است.

وی با تأکید بر این موضوع که اطلاعات به دست آمده در ممیزی املاک در برنامه‌ریزی‌ها می‌تواند مؤثر واقع شود، گفت: مدیریت شهری نیازمند اطلاعات دقیق و به روز است که این کار از طریق انجام درست ممیزی حاصل می‌شود.

به گفته معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران جمع‌آوری اطلاعات مشخصه اصلی طرح ممیزی املاک است و این طرح یکی از مهمترین فعالیت‌های شهرداری‌ها به منظور به روزرسانی پایگاه اطلاعات املاک است. 

پنجمین دوره ممیزی املاک در سال 86 انجام شد و ششمین دوره آن با ابلاغ پیروز حناچی آغاز شده است تا بانک اطلاعاتی در شهرداری تهران به روز شود و مدیران بتوانند با استفاده از این آمار برنامه ریزی کنند. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied