شمانیوز
شما نیوز

پذیرش ۲۱۲ کودک کار در مراکز بهزیستی قزوین

معاون اجتماعی اداره‌کل بهزیستی قزوین از پذیرش ۲۱۲ کودک کار در مراکز بهزیستی استان در سال گذشته خبر داد.

پذیرش ۲۱۲ کودک کار در مراکز بهزیستی قزوین

به گزارش خبرنگار شمانیوز به نقل از مهر :  معاون اجتماعی اداره‌کل بهزیستی قزوین از پذیرش ۲۱۲ کودک کار در مراکز بهزیستی استان در سال گذشته خبر داد.

هدی حقیقی صبح پنجشنبه در سومین نشست کارگروه رسانه که در  اداره‌کل اجتماعی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در استان قزوین چند مرکز روزانه و شبانه برای پذیرش کودکان کار وجود دارند و خدمات پزشکی روانپزشکی و جسمی به این کودکان ارائه می شود.

وی با اشاره به کار برخی کودکان مهاجر در استان قزوین به صورت فصلی در فصول گرم افزود: سال ۹۷ تعداد ۲۱۲ کودک کار را در استان پذیرش کردیم اما ۷۲ کودک از سالهای پیش همچنان نیازمند خدمات بوده‌اند.

معاون اجتماعی اداره‌کل بهزیستی قزوین با بیان اینکه خدمات برخورداری از تحصیل، پزشکی و شادمانی از حقوق کودکان است که برای انجام آن تلاش می‌شود، تصریح کرد: همکاری دستگاه‌های استان در زمینه ساماندهی این کودکان در سالهای اخیر به طور محسوسی بیشتر شده است؛ اما حمایت‌های مادی و معنوی سازمان تکافوی این کودکان را نمی‌کند.

حقیقی خاطرنشان کرد: از ۸۴ کودک کار امسال ۳۹ نفر غیرایرانی بوده‌اند و می‌توانیم به شرط داشتن کارت اقامت آنان را در مراکز پذیرش کنیم.

وی با بیان اینکه با نزدیک شدن به پایان سال به دلیل قرار گرفتن در آستانه نورور و تغییرات بازار، تعداد کودکان بیشتر می‌شود، خاطرنشان کرد: بهزیستی موظف است با همکاری شهرداریها سمن‌ها و ناجا نسبت به شناسایی جذب و نگهداری کودکان اقدام کند و در این راستا با سمن‌ها همکاری داریم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied