شمانیوز
شما نیوز

دادگاه آمریکا به بی‌گناهی «دانشمند ایرانی» اعتراف کرد

معاون دبیر ستاد حقوق بشر، گفت: اعتراف دادگاه آمریکا به بی‌گناهی دانشمند ایرانی، پیروزی و موفقیت بزرگی در اثبات حقانیت کشورمان قلمداد می شود و آمریکا برای رسیدن به اهدافش از انجام هیچ جنایت و یا نقض حقوق بشر ابایی ندارد.

دادگاه آمریکا به بی‌گناهی «دانشمند ایرانی» اعتراف کرد

به گزارش خبرنگارشمانیوز و به نقل از فارس : سید مجید تفرشی معاون امور بین‌الملل ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در مراسم استقبال از دکتر مسعود سلیمانی دانشمند آزاد شده از بند دولت آمریکا، اظهار داشت: وزارت امور خارجه در کنار سایر نهادها خصوصاً قوه قضائیه تلاش و پیگیری فراوانی را برای آزادی سلیمانی از چنگال آمریکا انجام داد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه مقاومت سلیمانی ما را به یاد آیه شریفه «ان الذین قالوا ربناالله ثم استقاموا» می‌اندازد، افزود: توکل به خداوند و قدرت منطق دکتر سلیمانی، رمز موفقیت ایشان در مقابل آمریکا و منطق زورمداری دستگاه حاکمه این کشور بود.

به گفته معاون دبیر ستاد حقوق بشر اعتراف دادگاه آمریکا به بیگناهی دانشمند ایرانی، نشان از پیروزی و موفقیتی بزرگ برای کشورمان بوده و این سوال همواره مطرح و قابل پیگیری خواهد بود اینکه چرا علیرغم آگاهی دادگاه نسبت به بی گناهی، بیش از 15 ماه وی در برترین شرایط جسمی، روحی و روانی محبوس شده است؟

وی در ادامه گفت: پیشنهاد می کنیم به مناسبت آزادی این دانشمند سرافراز ایرانی روزی را در تقویم دانشگاه قرار دهند ضمن آنکه شایسته است در رابطه با  نحوه و ایام بازداشت و هر آنچه بر ایشان و خانواده و دوستان و همکارانش در مدت بازداشت غیر قانونی گذشته کتابی مستندی به رشته تحریر در آمده ضمن آنکه پیگیری مطالبات قانونی ایشان در خصوص جبران خسارت وارده نیز مد نظر باشد.

 تفرشی در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس گزارشات متعدد و اسناد سازمان ملل وقوع مواردی چون ناشکیبایی مذهبی، سلطه پول سالاری، نابرابری درآمدی، جنایات ناشی از نفرت، تبعیض سیستماتیک نژادی، تیراندازی در مدارس، سیاست‌های مهاجرتی موسوم به تحمل صفر، خشونت گسترده پلیس، نرخ بالای تجاوز جنسی خودکشی و مصرف مواد مخدر در این کشور مدعی آزادی و مردم سالاری به وفور شایع بوده ضمن آنکه آمریکا برای رسیدن به اهدافش از انجام هیچ جنایتی ابا ندارد.

به گزارش فارس، مسعود سلیمانی پژوهشگر حوزه سلول‌های بنیادی و دانشیار دانشگاه تربیت مدرس که ۱۵ مهر ماه سال گذشته در قالب یک فرصت مطالعاتی و با روادید قانونی عازم آمریکا شد، پیش از ورود به خاک آمریکا به صورت غیر قانونی از سوی پلیس FBI دستگیر و زندانی شد، دکتر سلیمانی ۱۶ آذر با رایزنی و پیگیری های گسترده خصوصاً توسط وزارت امور خارجه آزاد شده و به کشور بازگشت.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied