شمانیوز
شما نیوز

رئیس اورژانس تهران به شمانیوز خبر داد؛

۱۰۵۸ بیمار قلبی و تنفسی در اورژانس تهران طی۲۴ ساعت اخیر

رئیس اورژانس تهران از افزایش 15 درصدی مصدومان قلبی – تنفسی در شهر تهران به دلیل آلودگی هوا در دو روز گذشته خبر داد

۱۰۵۸ بیمار قلبی و تنفسی در  اورژانس تهران طی۲۴ ساعت اخیر

رئیس اورژانس تهران به شمانیوز خبر داد؛

رئیس اورژانس تهران از افزایش 15 درصدی مصدومان قلبی – تنفسی در شهر تهران به دلیل آلودگی هوا در دو روز گذشته خبر داد.

پیمان صابریان، رئیس اورژانس تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، درباره آخرین آمار مصدومان شهروندان تهرانی به‌دلیل آلودگی هوا گفت: طی یکی دو روز گذشته حدود 15 درصد افزایش مأموریت قلبی-تنفسی در تهران نسبت به روزهای عادی که به مأموریت می‌رویم، داشته‌ایم.

وی افزود: در دو روز اخیر از نظر تعداد فکر می‌کنم حدود 5 هزار و 700 نفر مصدومان قلبی – تنفسی داشته‌ایم که به علت شدت آلودگی هوا به بیمارستان‌ها ارجاع داده شده‌اند.

رئیس اورژانس تهران خاطرنشان کرد: روزانه بیماران قلبی – تنفسی که بر اثر آلودگی هوا فوت شده‌اند، وجود داشته و حتی نسبت به قبل افزایش یافته است، حتی آمار سکته قلبی و مبتلایان به آسم با افزایش روبه‌رو بوده، ولی آمار دقیق جان‌باختگان را پزشکی قانونی در اختیار دارد.

به گفته صابریان؛ مناطق جنوبی و مرکزی تهران بیشترین تردد را دارند که بیشترین تماس‌ها با اورژانس هم از این مناطق بوده است. 

وی در توصیه‌ای به شهروندان گفت: مردم تا آنجا که می‌توانند از خانه‌های خود خارج نشوند و تلاش کنند کارهای روزمره خود را با تلفن یا اینترنت انجام دهند.

رئیس اورژانس تهران تأکید کرد: مردم حتماً مصرف سبزیجات، لبنیات و مایعات را افزایش دهند؛ چون به حفظ سلامتی در وضعیت آلودگی هوا بسیار کمک می‌کند.

صابریان یادآور شد: همچنین مصرف آنتی‌اکسیدان‌ها را نباید از یاد برد و نیز افرادی که مشکل قلبی – تنفسی دارند و کودکان کمتر از 14 سال و زنان باردار به هیچ‌وجه از خانه خارج نشوند؛ زیرا این قشر مستعد بیماری‌های تنفسی در وضعیت آلودگی هوا هستند.

وی گفت: ماشین‌های تک‌سرنشین به معابر شهری کمتر ورود داشته باشند؛ بنابراین اگر همین موارد رعایت شود، می‌تواند خیلی کمک‌کننده باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied