شمانیوز
شما نیوز

گوکل و فیسبوک مکالمات روزمره را شنود می‌کنند؟

شاید عجیب به نظر برسد اما گوگل، فیسبوک و آمازون قادرند از طریق دستگاه‌های هوشمند خانگی، مکالمات روزمره شما را شنود کنند.

گوکل و فیسبوک مکالمات روزمره را شنود می‌کنند؟

به گزارش شمانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دستگاه‌های هوشمند خانگی گوگل، آمازون و فیسبوک به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا دستورات شما را بشنوند و به آن‌ها پاسخ دهند. نکته قابل توجه در این فناوری این است که این قابلیت همیشگی است و طراحان دستگاه‌های هوشمند همواره در حال شنود مکالمات شما در خانه هستند. البته نباید این مسئله شما را دچار اضطراب کند؛ شما با چند ترفند ساده می‌توانید مانع از این کار شوید.

بهترین راه برای این منظور خاموش کردن میکروفون این دستگاه‌ها برای مدت زمانی است نمی‌خواهید از آن‌ها استفاده کنید چرا که میکروفون‌ها راحت‌ترین راه برای استراق سمع هستند. نحوه انجام این کار در راهنمای هر دستگاهی درج شده است.

 

گوکل و فیسبوک

 

اکو آمازون

دستگاه‌های Echo که دارای خدمات الکسا هستند به دکمه خاموش کردن میکروفون مجهز هستند که می‌توانید با استفاده از آن میکروفون را خاموش و روشن کنید. با فشار دادن دکمه، برق میکروفون‌ها قطع شده و چراغ قرمز روشن می‌شود.

 

 

Google Home، Home Mini، Nest Mini، Home Max و Google Nest Wifi

در صفحه اصلی Google، آیکون بی‌صدا کردن میکروفون تعبیه شده در پشت دستگاه را فشار دهید تا قطع شود. در Google Nest Mini و Google Home Mini سوییچ سیم را از برق بکشید. هنگام خاموش کردن میکروفون، سوئیچ به رنگ نارنجی نمایش داده می‌شود. در Google Home Max، سوئیچ پشت دستگاه را بکشید. در اینجا هم سوئیچ به رنگ نارنجی نمایش داده می‌شود. در Google Nest Wifi، سوییچ کنار سیم برق را بکشید. در صورتی که قصد خاموش کردن میکروفون را ندارید و فقط می‌خواهید کمی به دستگاه خود استراحت دهید، برنامه Google Home را باز کنید، روی تنظیمات و سپس digital well-being کلیک کنید و scheduling some down time. را انتخاب کنید.

 

گوکل و فیسبوک

 

پورتال فیسبوک

برای خاموش کردن دوربین یا میکروفون در Portal و Portal Mini، سوئیچ را در بالای درگاه بکشید و در سمت چپ قرار دهید. چراغ قرمز به شما هشدار می‌دهد که میکروفون و دوربین خاموش است. برای خاموش کردن دوربین، سوئیچ را در بالای قاب درگاه و در موقعیت میانی قرار دهید. هنگام خاموش کردن دوربین، شاتر روی لنز دوربین را مشاهده خواهید کرد.

در Portal + و Portal Gen ۱، دکمه دایره را در بالای دستگاه خود فشار دهید. چراغ قرمز در قسمت جلوی درگاه شما هنگام خاموش شدن میکروفون و دوربین به شما زمان دقیق خاموشی را خواهد گفت. همچنین هنگام استفاده از دوربین می‌توانید از لنز دوربین دستگاه خود را بپوشانید تا دوربین Portal مسدود شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied