شمانیوز
شما نیوز

هشدار هواشناسی / برف و باران در راه است

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، با تشدید فعالیت سامانه بارشی کشور از فردا پنجشنبه ۱۹ دی ماه تا شنبه ۲۱ دی ماه شاهد رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور خواهیم بود.

 هشدار هواشناسی  / برف و باران در راه است

به گزارش خبرنگارشمانیوز و به نقل از ایرنا : سازمان هواشناسی، با تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور، پنجشنبه ۱۹ دی ماه شاهد بارش برف در کهگیلویه و بویراحمد با حداکثر ۲۰ تا ۳۰ سانتیمتر، رگبار باران در جنوب غرب فارس، بوشهر، جزایر واقع در سواحل بوشهر خلیج فارس، جنوب شرق خوزستان با حداکثر ۲۵ تا ۳۵ میلیمتر خواهیم بود.

همچنین روز جمعه ۲۰ دی ماه بارش برف در دامنه‌های زاگرس جنوبی در استان کرمان با حداکثر ۲۰ تا ۳۵ سانتیمتر، رگبار باران در جنوب کرمان، هرمزگان با حداکثر ۷۰ تا ۱۲۰ میلیمتر، جنوب فارس، جنوب بوشهر، جزایر واقع در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، جنوب خراسان جنوبی با حداکثر ۵۰ تا ۶۰ میلیمتر پیش‌بینی شده است.

روز شنبه ۲۱ دی ماه شاهد وقوع رگبار باران در شرق هرمزگان، سیستان و بلوچستان با حداکثر ۶۰ تا ۱۲۰ میلیمتر، باران و برف در جنوب شرق کرمان، نیمه شمالی خراسان جنوبی، نیمه شرقی خراسان رضوی با  حداکثر ۵۰ تا ۶۰ میلیمتر خواهیم بود.

این وضعیت شنبه پایان می‌یابد اما در این مدت موجب آب‌گرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، سیلاب، لغزندگی جاده‌های کوهستانی و گردنه‌های برف‌گیر می‌شود بنابراین توصیه می شود از تردد و توقف در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها خودداری و از سفرهای غیر ضروری پرهیز شود، به کارگیری لوازم ایمنی فراموش نشود و تردد در جاده‌های کوهستانی با احتیاط انجام گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied