شمانیوز
شما نیوز

بیانیه کانادا درباره سقوط هواپیمای اوکراینی در ایران

در پی اعلام علت سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ از سوی ایران، نخست‌وزیر کانادا خواستار پذیرش مسئولیت حادثه سقوط از سوی عاملان آن شد.

بیانیه کانادا درباره سقوط هواپیمای اوکراینی در ایران

به گزارش شمانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا گفت پس از اعلام ایران در خصوص علت سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ اوکراین، کانادا خواستار پذیرش مسئولیت این حادثه از سوی عوامل آن شد.

دفتر نخست وزیری کانادا در بیانیه‌ای اعلام کرد: امشب ایران اذعان کرد هواپیمای بین المللی ۷۳۷ از سوی نیرو‌های مسلح این کشور هدف قرار گرفته است. تمرکز ما بر پاسخگویی، شفافیت و عدالت برای خانواده‌ها و عزیزان قربانیان است. این یک تراژدی ملی است و همه کانادایی‌ها در کنار هم سوگواری خواهند کرد.

در بیانیه ترودو بر عزم کانادا برای همکاری با شرکای خود برای اطمینان از انجام یک تحقیق کامل تاکید شد. همچنین در بیانیه نخست وزیر کانادا اعلام شد که اوتاوا انتظار همکاری کامل از سوی مقامات ایرانی را دارد.

حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان، امروز شنبه در بیانیه‌ای با اشاره به نتیجه تیم تحقیقاتی ستاد کل نیرو‌های مسلح مربوط به سانحه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی، اعلام کرد: در فضای تهدید و ارعاب رژیم متجاوز آمریکا علیه ملت ایران پس از شهادت سردار قاسم سلیمانی و به منظور دفاع در برابر حملات احتمالی ارتش آمریکا، نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در آماده باش صددرصد قرار داشتند که متأسفانه خطای انسانی و شلیک اشتباه، به یک فاجعه بزرگ منجر شد و ده‌ها انسان بی‌گناه قربانی شدند.

روحانی تاکید کرد این حادثه دردناک موضوعی نیست که به سادگی بتوان از کنار آن گذشت. می‌بایست تحقیقات تکمیلی برای شناسایی کلیه علل و عوامل این فاجعه ادامه یافته و عوامل این اشتباه نابخشودنی مورد پیگرد قانونی قرار گرفته و نتایج به استحضار ملت شریف ایران و خانواده‌های قربانیان برسد.

ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران صبح امروز در بیانیه‌ای علت سقوط هواپیمای اوکراینی را خطای انسانی اعلام کرد.

Image result for ‫جاستین ترودو‬‎

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied