شمانیوز
شما نیوز

دستگیری عامل اهانت به تصویر سردار سلیمانی در طرح رعد ۳۲ + جزئیات

فرمانده انتظامی پایتخت درباره جزئیات دستگیری عامل اهانت به تصویر سردار سلیمانی توضیحاتی داد.

دستگیری عامل اهانت به تصویر سردار سلیمانی در طرح رعد ۳۲ + جزئیات

به گزارش شمانیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در حاشیه طرح رعد ۳۲ درباره جزئیات دستگیری فرد اهانت کننده به تصویر سردار سلیمانی در جمع خبرنگاران گفت: فرد اهانت کننده به تصویر سردار سلیمانی کمتر از ۲۴ ساعت توسط پلیس شناسایی و دستگیر شد.

 

وی افزود: بعد از انجام مراحل مقدماتی فرد مذکور تحویل دستگاه قضایی شد که با قرار وثیقه آزاد شد.

 

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: این فرد زیر ۱۸ سال سن داشت که در اعترافاتش گفت مورد تهاجم تبلیغاتی فضای مجازی قرار گرفته و به اشتباه این کار را انجام داده است.

 

سردار رحیمی در ادامه به توفیقات مأموران پلیس پیشگیری پایتخت در طرح رعد ۳۲ پرداخت و اظهار داشت: وظیفه همکاران بنده در کلانتری‌ها و پلیس پیشگیری پایتخت پاکسازی حوزه استحفاظی هر کلانتری از لوث وجود سارقان، مجرمان، برهم زنندگان نظم و انضباط عمومی، مزاحمین، قاچاقچیان، مالخران و خرده‌فروشان است.

 

وی افزود: در راستای اجرای ۳۵۹ حکم قضایی، ۶۴۹ نفر از سارقان، مالخران، زورگیران شناسایی و دستگیر شدند.

 

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به شناسایی و متلاشی شدن ۴۳ باند سرقت گفت: ۹۸۰۰ فقره از اموال سرقتی به ارزش بالغ بر ۷ میلیارد تومان کشف و ضبط شد.

 

سردار رحیمی با اشاره به کشف ۱۷۸ دستگاه خودرو و موتورسیکلت مسروقه تصریح کرد: بالغ بر ۱۰۵۳ فقره پرونده در این طرح رسیدگی شد؛ دو قبضه سلاح جنگی و شکاری و ۱۰۴ قبضه سلاح سرد نیز از افراد دستگیرشده به دست آمد.

 

وی با بیان اینکه از کل ۶۴۹ سارق، مالخر و قاچاقچی دستگیر شده در این طرح، تعداد ۳۳۱ نفر سابقه‌دار بودند و ۳۱۸ نفر نیز برای اولین بار دستگیر شدند، افزود: ۷۰ نفر از دستگیرشدگان سارق حرفه‌ای و ۵۷۱ نفر سارقان خرد بودند.

 

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به کشف ۵۴ کیلو موادمخدر در این طرح گفت: ۸۳ هزار قلم انواع کالای قاچاق از ۳۵ قاچاقچی به دست آمد که ارزش ریالی آن‌ها بالغ بر ۸.۵ میلیارد تومان است، همچنین بالغ بر ۷۴۲۰ حلقه سی‌دی مبتذل و مستهجن نیز کشف و ضبط شد.

 

سردار رحیمی درباره وقوع سرقت مسلحانه در پایتخت تصریح کرد: در بحث سرقت‌های خشن و مسلحانه مورد قابل ذکر نداریم، در برخی پرونده‌ها مالباخته‌ها اظهار می‌دارند که سارق یا متهم سلاح در دست داشته که آن را به عنوان سرقت مسلحانه لحاظ می‌کنیم، اما در ۳ سال اخیر سرقت مسلحانه قابل ذکری نداشتیم.

 

وی با اشاره به اجرای طرح‌های ویژه پلیس در ۳ ماهه پایانی سال گفت:‌ طرح‌های ویژه‌ای برای پوشش بازار مباحث ترافیکی و کنترل محسوس نامحسوس مراکز خرید از روز گذشته یعنی اول بهمن ماه در تهران اجرایی شده است؛ پوشش ویژه بازار تهران را ۴ پلیس تخصص آگاهی، اطلاعات و امنیت، پیشگیری و راهور در دستور کار دارند.

 

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در خصوص آخرین آمار سرقت در پایتخت گفت: از ابتدای سال تا کنون بیش از ۱۵ تا ۱۶ درصد در وقوع سرقت کاهش داشتیم و بالغ بر ۵ درصد افزایش کشف نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بوده است.

 

سردار رحیمی در خصوص طرح‌های ترافیکی پلیس تهران افزود: مهمترین مسئله در این زمینه کاهش تلفات است و در این خصوص طرح آموزش رانندگی با موتورسیکلت را در دستور کار داشتیم.

 

وی افزود: پلیس به موتورسواران ارادت دارد و می‌داند موتور وسیله کسب درآمد آن‌هاست، لذا باید موتورسواران در چارچوب قانون عمل کنند.

 

فرمانده انتظامی پایتخت به موتورسواران توصیه کرد:‌ آن‌ها باید به کمک پلیس بیایند تا یک انضباط در سیستم ترافیکی ایجاد شود؛ اغلب شهروندان و حتی رانندگان خودرو‌ها از رفتار غیر قانونی موتورسواران گله‌مند هستند.

 

وی در پاسخ به این سوال که پلیس امنیت اقتصادی تا کنون به چند پرونده مهم فساد اقتصادی رسیدگی کرده است، گفت: ده‌ها پرونده در پلیس امنیت اقتصادی رسیدگی شده است، اما فعلا از اطلاع‌رسانی در مورد آن‌ها معذور هستیم و دستگاه قضایی باید این کار را انجام دهد.

 

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در خصوص وضعیت ترافیکی تهران تصریح کرد: در سال‌های اخیر قفل شدن ترافیکی نداشتیم و وضعیت انضباط ترافیکی رو به بهبود بوده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied