شمانیوز
شما نیوز

به دلیل بارش شدید برف و کولاک ۲ محور مسدود شد

صباغ زاده گفت: ۲ محور یاسوج_ اقلید و محور اندیکا_شهرکرد به دلیل بارش برف مسدود شده اند.

 به دلیل بارش شدید برف و کولاک ۲ محور مسدود شد

به گزارش شمانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مجید صباغ زاده مدیر کل دفتر تجهیزات و مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه بیشتر محور‌های اصلی و شریانی کشور با توجه به بارش شدید برف و کولاک باز است، اظهار کرد: تنها چند محور از جمله محور یاسوج- اقلید و محور اندیکا- شهرکرد مسدود شده که به زودی با همکاری تمامی تیم‌های راهداری این محور‌ها بازگشایی می‌شوند و البته آزادراه خرم آباد- پل زال که توسط بخش خصوصی اداره می‌شود به دلیل بارش شدید برف و کولاک مسدود شده که به زودی با اعزام تیم‌های راهداری این محور هم باز خواهد شد.

 

ریزش بهمن در شب گذشته که برخی از محور‌های شمالی

وی با اشاره به اینکه از دیروز بارش شدید برف و کولاک و کاهش شدید دید از شمال غرب شروع شده است، گفت: پیش از این اعلام کرده بودند که سامانه بارشی شامل برف شدید و در برخی از مناطق کولاک و همراه کاهش شدید دید افقی خواهد بود.

 

صباغ زاده بیان کرد: در برخی از استان‌ها اعلام کردند که از آسمان به جای برف یخ می‌بارد که همین موضوع باعث ایجاد مشکلاتی برای راهداری و تیم‌های آن‌ها شده، اما خوشبختانه به دلیل آماده باش کامل تیم‌های راهداری اجازه مسدود شدن راه و یا مسیری داده نمی‌شود.

 

مدیر کل دفتر تجهیزات و مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اینکه ۹۴۰ پایگاه راهداری در سراسر کشور درحال انجام عملیات بازگشایی محور‌ها هستند، افزود: در تمامی این پایگاه‌ها به میزان کافی تجهیزات بازگشایی راه، شن و نمک قرار دارد و بلافاصله با توجه به برودت هوا و سخت شدن پاکسازی و یخ زدگی راه‌ها، اما راهداران با استفاده از محلول‌های یخ زدا به سرعت راه‌ها را باز می‌کنند.

 

وی با اشاره به اینکه محور‌های شمالی کشور از جمله محور هراز، فیروزکوه و چالوس با توجه به بارش شدید برف و کولاک تردد در آن سخت است، گفت: خوشبختانه با همکاری تیم‌های راهداری تمامی این محور‌ها پاکسازی شده و ترافیک روانی در آ‌ن‌ها برقرار است، اما مسافران پیش از اعزام به این محور‌ها حتما با سامانه ۱۴۱ تماس بگیرند.

 

صباغ زاده یادآور شد: در شب گذشته در برخی از محور‌ها شاهد ریزش بهمن بودیم که خوشبختاهه به دلیل آمادگی کامل تیم‌های راهداری این راه‌ها بلافاصله باز شد و هیچ مشکلی برای خودرو‌ها ایجاد نشد.

 

مدیر کل دفتر تجهیزات و مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: تیم‌های راهداری به صورت کامل در تمامی محور‌ها آماده هستند و هم اکنون تردد به سمت شمال و غرب از جمله آزادراه تهران- قزوین، زنجان- تبریز مشکلی ندارد.

 

او گفت: همچنین محور‌های جنوبی از جمله محور تهران-قم، قم- اصفهان تردد روان است و پلیس راه با هماهنگی سازمان راهداری در حال به صورت کامل در این محور‌ها در حال آماده باش هستند.

 

صباغ زاده اظهار کرد: مسافران حتما پیش از اعزام به محور‌ها با سامانه ۱۴۱، تلفن گویای ۱۴۱ و سایت ۱۴۱ حتما از وضعیت جاده‌ها با خبر شوند و از تردد‌های غیرضروری به محور‌های شمالی جلوگیری کنند.

 

او گفت: خودرو‌ها حتما پیش از رفتن به محور‌های شمالی از زنجیر چرخ استفاده کنند و البته محدودیت‌هایی هم برای ورود کامیون‌ها و تریلر‌ها به این محور‌ها ایجاد کرده‌ایم چرا که به دلیل لغزنده بودن برخی از محور‌ها مکمن است کامیون‌ها و خودرو‌های سنگین با لیز خوردن مسدودیت‌هایی را برای جاده‌ها ایجاد کنند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied