شمانیوز
شما نیوز

طرح خشونت‌زدایی از مدارس ابتدایی تدوین شد

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش از تدوین طرح خشونت‌زدایی از مدارس ابتدایی خبر داد و گفت: اعتباربخشی این طرح انجام شده و در مرحله انجام اصلاحات آن هستیم.

طرح خشونت‌زدایی از مدارس ابتدایی تدوین شد

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از فارس : رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در خصوص آخرین وضعیت طرح خشونت‌زدایی از مدارس ابتدایی، اظهار کرد: تدوین این طرح تمام شده است و کار اعتباربخشی آن را به پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش سپردیم و تعدادی از متخصصان بررسی کردند و باخوردی را ارائه دادند. 

وی ادامه داد: در حال حاضر این طرح یک اصلاحات جزئی دارد و در حال انجام هستیم؛ از سوی دیگر با وزیر آموزش و پرورش هم صحبت کردیم که بتوانیم برنامه اجرایی آن را پیگیری کنیم. 

حکیم‌زاده در پاسخ به این پرسش که «فکر می‌کنید چه زمانی این طرح را اجرا کنید؟»، گفت: مد نظر ما این بود که زودتر اتفاق بیفتد و به محض اینکه نهایی شد، اخبارش را اعلام می‌کنیم.

وی تصریح کرد: اعتقاد داریم محیط مدرسه علاوه بر فضای فیزیکی، یک فضای عاطفی، روانی و اجتماعی هم دارد که به شدت در رشد شخصیت کودکان موثر هست و با توجه به اینکه داشتن امنیت روانی، عاطفی و امنیت اجتماعی در فضای مدرسه هم به تربیت بهتر و هم به یادگیری بهتر کمک می‌کند، دنبال این هستیم تا از طریق توانمندسازی کادر مدرسه شامل مدیران، معلمان، والدین، دانش‌آموزان و همه ذینفعانی که با کودکان سر و کار دارند، این آگاهی را ایجاد کنیم و این آموزش‌ها را ارائه دهیم که همه نسبت به انواع خشونت حساسیت داشته باشند؛ بایدها و نبایدها را در این زمینه ببینند و به خصوص مرکز آن در این طرح، روی خشونت‌های غیرفیزیکی است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied