شمانیوز
شما نیوز

پیش بینی بارش برف یک متری در برخی استان‌ها

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش ۳۰ تا ۷۰ سانتی‌متری برف برای روز دوشنبه در استان گیلان خبر داد.

پیش بینی بارش برف یک متری در برخی استان‌ها

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از تسنیم :  صادق ضیائیان، با اشاره به این‌که بارش برف از امروز تا روز سه‌شنبه، مناطق وسیعی از کشور را فرا می‌گیرد، گفت: برای روز شنبه 19بهمن، بارش برف در جنوب آذربایجان‌غربی، نیمه‌غربی کردستان و نیمه‌شمالی کرمانشاه، شدیدتر خواهد بود.

وی، افزود: شدت بارش‌ها برای روز یکشنبه 20بهمن‌ماه در دامنه‌های ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران و گلستان و همچنین ارتفاعات استان‌های تهران، البرز، قزوین و سمنان خواهد بود.

وی ادامه داد: روز دوشنبه 21 بهمن نیز شدت بارش برف در گیلان است و پیش بینی می‌کنیم، میزان بارش برف در نواحی جلگه‌ای این استان، بین 30 تا 70 سانتی‌متر و در ارتفاعات تا یک متر نیز برسد. همچنین ساکنان جنوب آذربایجان‌غربی، زنجان، شرق کردستان، خراسان‌شمالی و شمال خراسان‌ رضوی بارش برف را تجربه خواهند کرد.

وی پیش‌بینی کرد: شدت بارش‌ها در روز سه‌شنبه 22 بهمن‌ماه در استان‌های گیلان و غرب مازندران است. در همین مدت در استان و شهر تهران به احتمال فراوان، شاهد بارش برف خواهیم بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به احتمال تغییر نقشه‌های هواشناسی در روزهای آینده، به مسئولان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، توصیه کرد: تا پیش از روز دوشنبه، نسبت‌به جابه‌جایی و استقرار تجهیزات و ماشین‌آلات برف‌روب و امدادی در محورهای مواصلاتی تهران به شمال کشور اقدام کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied