شمانیوز
شما نیوز

بارش برف در گیلان به یک متر رسید

رشت- بارش برف در مناطق کوهستانی استان گیلان که از شب گذشته آغاز شده همچنان ادامه دارد و ارتفاع برف در این مناطق به یک متر رسیده است.

بارش برف در گیلان به یک متر رسید

 

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از مهر : در پی هشدار اداره کل هواشناسی استان گیلان مبنی بر نفوذ سامانه سرد و بارشی از اواخر وقت شنبه و آغاز بارش باران و برف از غروب روز گذشته مناطق مختلف استان شاهد بارش برف بودند.

محمد دادرس در این باره با اشاره به اینکه از اکثر ایستگاه‌ها هواشناسی در سطح استان بارش برف گزارش شده است، افزود: این بارش‌ها تا فردا ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه این سامانه بارشی به تدریج طی سه شنبه از سمت غرب استان تضعیف و روند کاهش ناپایداری مورد انتظار است، گفت: در همین راستا اخطاریه‌ای صادر شده است و از دستگاه‌های متولی خواسته شده برای مقابله با هر گونه بحران احتمالی تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

مدیرکل هواشناسی گیلان در ادامه با اشاره به اینکه بارش برف طی امروز و فردا در مناطق جلگه‌ای بین ۲۰ تا ۷۰ سانتی متر پیش بینی شده است، گفت: ارتفاع برف در مناطق کوهستانی و دامنه‌ها به ۱۰۰ سانتی متر رسیده است.

وی ادامه داد: لغزندگی و اختلال تردد در معابر شهری و محورهای مواصلاتی به همراه مه آلودگی، کاهش دید و مسدود شدن برخی راه‌های روستایی از مهم‌ترین مخاطراتی است که برای این روزها پیش بینی شده است.

دادرس با بیان اینکه برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه نیز یخبندان پیش بینی شده است، ادامه داد: در حال حاضر دمای شهر رشت یک درجه سلسیوس است.

گفتنی است در حال حاضر در مناطق کوهستانی ماسوله ۲۰ سانتیمتر، خلیل دشت، شاه معلم، دهرا و کهنه ماسوله فومن یک متر، زندانه، صالح و سنگ ده رضوانشهر ۲۰ تا ۳۰ سانتی متر، لاریخانی، اسپیلی و دیلمان سیاهکل ۱۰ تا ۳۰ سانتی متر، امام زاده ابراهیم، امام زاده اسحاق و خرمکش شفت ۳۰ تا ۵۰ سانتی متر، تنیان و سه سار صومعه سرا ۱۰ سانتی متر، حیران، ونه بین و آقچای آستارا ۶۰ سانتی متر، سرتربت تماجان، شهرسمام، هلوچالک، سیاه کوه و خصیل دشت املش ۳۰ سانتی متر، کرمون آلماس، ناو، رادار، هاچاقیا، نور، سوباتان، شکر دشت و لنزی تالش ۶۰ سانتی متر، گلنکش، شاه شهیدان، چیچال و داماش رودبار ۱۵ سانتی متر، کاکرود، شوییل، پوده، کشایه و اره چاک رودسر ۲۰ سانتی متر، اطاقور، بلوردکان، گالشکلام و لیلاکوه لنگرود ۱۰ تا ۳۰ سانتیمتر و اولسبلنگاه، نم نمه پشت و خشک دریا ماسال ۵ سانتی متر برف باریده است.

در مناطق جلگه‌ای گیلان ۱۰ تا ۱۵ سانتی متر برف بر روی زمین باریده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۷ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied