شمانیوز
شما نیوز

امروز؛ آخرین مهلت ثبت نام در کنکور سراسری ۹۹ + جزئیات

توکلی گفت: مهلت شرکت در کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ ساعت ۲۴ امروز، پنج شنبه ۲۴ بهمن به پایان می‌رسد.

امروز؛ آخرین مهلت ثبت نام در کنکور سراسری ۹۹ + جزئیات

به گزارش شمانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشورگفت: مهلت شرکت در کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ که از روز چهارشنبه، ۱۶ بهمن آغاز شده است تا ساعت ۲۴ امروز، پنج شنبه ۲۴ بهمن ادامه دارد و این مهلت قابل تمدید نیست.

 

توکلی در ادامه گفت: ثبت‌نام برای شرکت در آزمون سراسری سال ۹۹ به منظور پذیرش دانشجو در رشته‌های با آزمون دوره‌های روزانه، شبانه، نیمه حضوری، مجازی و پردیس‌های خودگردان دانشگاه پیام نور، مؤسسات آموزشی غیر انتفاعی، غیر دولتی و همچنین رشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد است.

 

توکلی یادآوری کرد: تا ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه صبح امروز (پنج شنبه، ۲۴ بهمن) تعداد ۷۶۳ هزار و ۹۶ داوطلب در کنکور سراسری ۹۹ ثبت‌نام کرده‌اند.

 

توکلی افزود: گزینش دانشجو در رشته‌های با آزمون بر اساس نمره کنکور و سوابق تحصیلی یا همان معدل دیپلم صورت خواهد گرفت و هر داوطلب می‌تواند بدون در نظر گرفتن نظام آموزشی خود، در نظام آموزشی که می‌خواهد آزمون دهد.

 

او افزود: به داوطلبان متقاضی شرکت در این آزمون توصیه می‌شود طی فرصت باقیمانده به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و با مطالعه شرایط و ضوابط شرکت در کنکور سراسری، نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

 

مشاور عالی سازمان سنجش تصریح کرد: کارت ورود به جلسه رشته‌های با آزمون کنکور سراسری از ۹ تیر ۹۹ بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و داوطلبان تا ۱۱ تیر فرصت دارند نسبت به دریافت پرینت کارت ورود جلسه و برگ راهنمای مربوطه اقدام کنند.

 

توکلی افزود: آزمون سراسری سال ۹۹ در روز‌های دوازدهم و سیزدهم تیر ۹۹ در حوزه‌های امتحانی مربوطه در سراسر کشور برگزار می‌شود و کارنامه اولیه این آزمون دهه دوم مرداد منتشر خواهد شد. داوطلبان می‌توانند به صورت اینترنتی نسبت به انتخاب رشته‌های مورد نظر خود اقدام کنند.

 

مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور گفت: نتیجه نهایی کنکور سراسری سال  ۹۹ در دهه دوم شهریور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور به نشانه www.sanjesh.org اعلام خواهد شد.

 

نوع مدرک تحصیلی مورد نیاز برای شرکت در کنکور سراسری

 

داشتن دیپلم نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶، اعم از شاخه‌های نظری، فنی و حرفه‌ای یا کاردانش و یا اخذ دیپلم حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۹، داشتن مدرک پیش‌دانشگاهی و یا اخذ مدرک پیش‌دانشگاهی حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۹، داشتن دیپلم دوره چهارساله نظام قدیم و یا مدرک کاردانی (فوق دیپلم) برای داوطلبان الزامی است.

 

دارندگان دیپلم فنی و حرفه‌ای و کاردانش (نظام آموزشی غیر ۳-۳-۶) که فاقد مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی هستند حق ثبت‌نام در آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ را ندارند و در صورت ثبت نام در آزمون به عنوان متخلف شناخته شده و برابر ضوابط با آنان برخورد خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied