شمانیوز
شما نیوز

آخرین آمار مبتلایان کرونا در ایران مشخص شد +جزئیات

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به گفته سخنگوی وزارت بهداشت افزایش یافت.

آخرین آمار مبتلایان کرونا در ایران مشخص شد +جزئیات

به گزارش شمانیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا، در ایران اظهار کرد: با  یک هزار و ۷۶ مورد جدید تعداد مبتلایان کرونا در کشور به ۵ هزار و ۸۲۳ نفر رسیده است. از این تعداد  یک هزار و ۶۶۹ نفر از مبتلایان بهبود پیدا کرده‌اند.

او افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱ نفر از مبتلایان جدید کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۴۵ مورد رسید.

جهانپور تعداد بیماران مبتلا به کووید ۱۹ به تفکیک استان‌ها را اعلام کرد و گفت: تهران ۱۵۳۹ نفر، قم ۶۶۸ نفر، گیلان ۴۹۴ نفر،  اصفهان ۴۸۴ نفر، البرز ۳۰۵ نفر، مازندران ۶۰۶ نفر، مرکزی ۲۶۵ نفر، قزوین ۱۷۸ نفر، سمنان ۱۳۸ نفر، گلستان ۱۶۲ نفر، خراسان رضوی ۱۳۵ نفر، فارس ۹۵ نفر، لرستان ۱۰۷ نفر، آذربایجان شرقی ۷۷ نفر، خوزستان ۶۴ نفر، یزد ۸۱، زنجان ۵۲ نفر، کردستان ۴۴ نفر، اردبیل ۴۱ نفر، کرمانشاه ۳۱ نفر، کرمان ۴۰ نفر، همدان ۳۴ نفر، سیستان و بلوچستان ۳۴ نفر، هرمزگان ۳۰ نفر، خراسان جنوبی ۱۸ نفر، خراسان شمالی ۲۳ نفر، چهارمحال و بختیاری ۱۶ نفر، ایلام ۱۵ نفر، آذربایجان غربی ۳۳ نفر، کهگیلویه و بویراحمد ۶ نفر و بوشهر ۸ نفر رسیده است.

 
او تاکید کرد: افزایش سفر‌های استانی می‌تواند خطر داشته باشد و استان مازندران که جز پنج استان مبتلا نبود اکنون ۶۰۶ نفر مبتلای قطعی دارد و این به دلیل سفر به این استان است. بخشی از جامعه هنوز این مسئله را جدی نگرفته اند. پیشگیری فقط با خود مراقبتی است و اینکه استان مازندران را صدر جدول می‌بینیم به دلیل محدودیت‌های اعمال نشده است.
 

با افرادی که تذکرات را جدی نمی‌گیرند، برخورد قانونی می‌شود

 

جهانپور تصریح کرد: تلاش وزارت بهداشت ارشادی و اغناعی است و چنانچه اقلیتی که به سلامت خود و دیگران اهمیت نمی‌دهند و همچنان به سفر و تردد ادامه دهند مجبور خواهیم شد تا برخورد قانونی کنیم ؛ به همین منظور دولت هم محدودیت‌هایی در نظر گرفته است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با بیان اینکه تعداد آزمایشگاه‌ها به ۳۰ آزمایشگاه رسیده است، گفت: باید توجه داشت که شماری از مبتلایان مشکوک به کرونا بر اثر ابتلا به آنفلوانزا بستری و ترخیص شده اند.
 
او بیان کرد: معتقدیم با اطلاع رسانی و مشارکت جمعی مردم در مسیر مهار و کنترل بیماری به موفقیت خواهیم رسید.
 
جهانپور یادآوری کرد: تعداد بهبود یافتگان و ترخیص شدگان به شدت در حال افزایش است و زحمات و تلاش همکاران ما در نظام سلامت به خصوص در حوزه درمان در بیمارستان‌های معین به عنوان خط مقدمی که اکنون درگیر مقابله با این بیماری هستند، بی تاثیر نبوده است.
 
سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد: براساس گزارش ها در برخی از استان‌ها ۴۰ درصد افرادی که تشخیص قطعی ابتلا به بیماری کوید ۱۹ داشتند، بهبود یافته اند. امیدواریم با  تلاش‌هایی که انجام می‌شود در همه ابعاد نظام سلامت این تعداد بهبود یافتگان افزایش یابد.

آمار ابتلا به کرونا در استان البرز قابل توجه است

جهانپور افزود: در استان مازندران شاهد پیک ابتلا به کرونا هستیم. مردم برای سلامت خودشان از مسافرت‌های بی مورد پرهیز کنند. البته آمار ابتلا به کرونا در استان البرز قابل توجه است.
 
او در پاسخ به این سوال که نتیجه درمان  فردی که با علائم کرونا مراجعه می‌کند، چه زمان مشخص می‌شود، گفت: برای هیچ فردی در شرایط حاضر در هیچ کجای دنیا، درمان کرونا، قطعی نیست.  قاعدتا وقتی که شرح حال، علائم و اقدامات اولیه مثل آزمایش شمارش گلبول‌های خونی، عکس سی تی اسکن نشان از تشخیص بیماری کووید ۱۹ باشد؛ درمان‌ شروع و بر اساس وضعیت بیمار بستری و یا قرنطینه در منزل تجویز خواهد شد. در این زمان پزشک و بیمارستان منتظر جواب قطعی آزمایشگاه نخواهند شد اما مواردی که به هر حال بستری می‌شوند و کد رهگیری دریافت می‌کنند از آن‌ها نمونه آزمایشگاهی اخذ می‌شود. 
 

جهانپور افزود: در این زمان، پزشکان، بلافاصله بعد از تشخیص اولیه، درمان را شروع می‌کنند و منتظر جواب آزمایش نهایی بیمار نخواهند شد. در نهایت وقتی آزمایش حاضر شد؛ برای ادامه درمان، ترخیص و هر نوع برخوردی که نیاز است ، تصمیم گیری خواهد شد.

سخنگوی وزارت بهداشت در پایان گفت: برای انجام تست PCR که تشخیص قطعی است، تست سرپایی نداریم؛ زمانی این تست گرفته می‌شود که فرد بستری و کد رهگیری برای او صادر شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۵ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied