شمانیوز
شما نیوز

جزئیات انجام پروازهای داخلی

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: تا این ساعت هیچ ممنوعیتی برای انجام پروازهای داخلی وجود نداشته است.

جزئیات انجام پروازهای داخلی

به گزارش شمانیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان ، رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه پرواز‌های داخلی متأثر از ممنوعیت و محدودیت‌هایی که در ورودی شهر‌ها برای جلوگیری از مسافران قرار گرفته است، گفت: بسیاری از پرواز‌ها هم اکنون به دلیل نبود مسافر لغو شده و میزان پرواز‌های داخلی در مقایسه با سایر پرواز‌ها در زمان‌های مختلف کاهش چشم‌گیری یافته است.

او تأکید کرد: ممنوعیتی برای انجام ندادن پرواز‌ها در شهر‌های مختلف نداریم، اما در صورتی که دستورالعمل و یا محدودیتی از سوی وزارت بهداشت ارائه شود مطابق آن برخورد خواهیم کرد.

جعفرزاده تصریح کرد: مسافران بخش هوایی بسیار کاهش یافته‌اند و بسیاری از آن‌ها به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بلیت‌های خود را لغو کرده‌اند و تمامی بلیت‌هایی که پیش از تاریخ پنجم اسفند خریداری شده‌اند به صورت کامل و بدون کسر جریمه استرداد می‌شوند.

 

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه با رایزنی‌های صورت گرفته مسافرانی که در کشور هند بودند امروز از طریق هواپیمایی ماهان باز خواهند گشت، گفت: ما در تلاش هستیم تا مجوز لازم برای بازگرداندن سایر مسافران از این کشور را دریافت کنیم.

 

۲۲۱ مسافر ایرانی از هند بازگشتند

او تأکید کرد: با پیگری‌های مستمر سازمان هواپیمایی کشوری و با همکاری و جدیت وزارت امور خارجه مجوز پرواز برای شرکت‌های هواپیمایی ایرانی به منظور بازگشت مسافران ایرانی از هند صادر شد.

جعفرزاده افزود: متأسفانه علی رغم پیگیری‌های مداوم سازمان هواپیمایی کشوری و گذشت چند روز از توقف پرواز‌ها به هند صدور مجوز‌ها برای بازگرداندن مسافران به درازا کشیده شد و موجب نگرانی مسافران شد.

او ضمن عذرخواهی از مسافران ایرانی گفت: امروز با تلاش و پیگیری‌های سازمان هواپیمایی کشور شاهد بازگشت ۲۲۱ نفر از هموطنانمان به کشور هستیم.

جعفرزاده گفت: هیچ کشوری اعلام نکرده است که مسافران ایرانی در آنجا وجود دارند، اما به محض اعلام، سعی خواهیم کرد مجوز لازم را دریافت و مسافران را باز گردانیم.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در پایان با اشاره به اینکه تمامی مسافران در فرودگاه‌های کشور به ویژه فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) از طریق دستگاه‌های حرارتی اسکن می‌شوند گفت: با همکاری وزارت بهداشت تمامی مسئولان و دستگاه‌های نظارتی به صورت کامل بازرسی و اسکن شده‌اند و ما به هیچ مسافر مشکوک اجازه ورود نخواهیم داد.

جعفرزاده ادامه داد: در سه بخش از جمله فرودگاه‌ها، شرکت‌های هواپیمایی و هواپیما‌ها به صورت کامل بازرسی انجام می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied