شمانیوز
شما نیوز

تست کرونا در آزمایشگاه های خصوصی کشور

رئیس اداره امور آزمایشگاه های علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: آزمایشگاه های خصوصی واجد شرایط در تشخیص زودهنگام بیماری کرونا فعال خواهند شد.

تست کرونا در آزمایشگاه های خصوصی کشور

به گزارش شمانیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا یثربی در جلسه ای که با حضور مسئولان فنی آزمایشگاه ها و بیمارستان های خصوصی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: با آغاز شیوع بیماری کرونا و اهمیت زمان و کیفیت تشخیص بیماری، طبق دستورالعمل های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، معاونت درمان بنابر درخواست و نظارت های صورت گرفته، آزمایشگاه های واجد شرایط و استانداردهای لازم را شناسایی کرده تا در صورت نیاز به عنوان بازوی کمکی در کنار مراکز درمانی دولتی به بیماران خدمت رسانی کنند.

 

وی با اشاره به جمعیت حدود شش میلیونی تحت پوشش دانشگاه، افزود: دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت بهداشت به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت توان انجام ۱۰۰ تست را به عنوان یک معیار تعیین کرده است و در حال حاضر بخش دولتی ظرفیت انجام این تعداد تست را ندارد؛ به همین دلیل لزوم بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی یک اولویت و راهکار مناسب است.

 

رئیس اداره امور آزمایشگاه ها ادامه داد: این اداره پس از انجام اقدامات لازم، در نشستی که با مسئولین فنی ازمایشگاه ها و بیمارستان های خصوصی واجد شرایط و متقاضی همکاری تشکیل داد، هماهنگی های لازم برای خدمت رسانی مناسب را انجام داد.

 

در جلسه دیگری که روز شنبه ۱۷ اسفندماه تشکیل شد با حضور مدیر کل آزمایشگاه مرجع سلامت و روسا و نمایندگان مراکز تحقیقاتی گوارشی و کبد، جامع ژنتیک، عفونی اطفال، درباره نحوه استفاده از ظرفیت های بخش دولتی بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

 

همچنین در این نشست، مرکز تحقیقات عفونی اطفال واقع در بیمارستان کودکان مفید نسبت به ارائه خدمات تخصصی اعلام آمادگی کرد و مقرر شد مراکز درمانی دیگر از نظر علمی و تجهیزاتی با این مرکز همکاری کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied