شمانیوز
شما نیوز

چاقی یا لاغری در ابتلا به کرونا تاثیردارد ؟ + جزئیات

یک متخصص تغذیه درباره احتمال ابتلای افراد چاق به کرونا توضیح داد.

چاقی یا لاغری در ابتلا به کرونا تاثیردارد ؟ + جزئیات

به گزارش شمانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خدیجه رحمانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی  درباره خطر ابتلای افراد چاق به ویروس کرونا گفت: از آن جایی که چاقی زمینه بروز بسیاری از بیماری‌های متابولیسم مانند دیابت، فشاری خون، بیماری‌های قلبی_ عروقی و سندروم دیابتی است به همین علت توصیه می‌شود با توجه به شیوع  ویروس کرونا و در خطر بودن این افراد، حتما از چاقی و اضافه وزن پرهیز شود.

او افزود: مطالعات علمی در ارتباط با کرونا نشان دهنده این نکته است که افرادی که اضافه وزن شدیدی دارند یا خیلی چاق هستند و BMI آن‌ها یا نمایه بدنی شان بالای عدد ۴۰ است (هر کسی می‌تواند نمایه بدنی خود را اندازه گیری کند) بسیار ساده‌تر و راحت‌تر در معرض ابتلا به این ویروس خطرناک قرار می‌گیرند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به نحوه تعیین یا اندازه گیری BMI بدن اظهار کرد: افراد برای تعیین نمایه بدنی باید وزن خود را بر حسب کیلوگرم تقسیم بر مربع قد بر حسب متر اندازه بگیریم، به این معنا که قد خود را بر حسب متر حساب کرده و به توان دو برسانید و در آخر وزن خود را تقسیم بر مجذور قد بر حسب متر کنید و عدد به دست آمده در صورتی که بالای ۴۰ بود همانند بیماران دیگر در معرض ابتلا به این ویروس خطرناک و کشنده هستند.

رحمانی ادامه داد: عددی که بین ۳۰ تا ۴۰ یعنی نشان دهنده BMI باشد هم خطرناک است و افراد در معرض ابتلا به کرونا قرار می‌گیرند؛ چرا که به هر حال آن مقداری که ریه ها، قلب و عروق باید به سلول‌های بدن خون رسانی کنند به علت اینکه وزن زیاد می‌شود، فشار بار ریه و قلب افزایش پیدا می‌کند و همین امر به صورت غیر مستقیم باعث می‌شود تا فرد در معرض ابتلا به ویروس قرار بگیرد.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی تصریح کرد: چاقی به صورت مستقیم برای افرادی که BMI ۴۰ به بالا دارند ویروس کرونا در آن‌ها تاثیر می‌گذارد و اگر عدد بین ۳۰ تا ۴۰ باشد BMI آن‌ها به صورت غیر مستقیم افراد را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

رحمانی افزود: افرادی که به اضافه وزن مبتلا هستند باید حتما تحت نظر متخصصان تغذیه اقدام به کاهش وزن کنند تا به این ویروس خطرناک مبتلا نشوند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره مصرف میوه جات در این روز‌های کرونایی گفت: بهترین کار در این روز‌های کرونایی ماندن در منزل و مصرف میوه جات و سبزیجات تازه در هر وعده از روز است و به هیچ عنوان نباید از ویتامین C به مقدار بسیار زیاد استفاده کرد چرا که ممکن است شانس ابتلا به ویروس کرونا را افزایش دهند و افراد را در معرض ابتلا به این ویروس قرار دهند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۸ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied