شمانیوز
شما نیوز

شرط اعلام شماره حساب برای دریافت کمک‌های مردمی مشخص شد

رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر تاکید کرد که سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌ها برای دریافت کمک‌های دریافتی باید مجوزهای لازم را از جمعیت هلال احمر دریافت کنند و در غیر اینصورت حسابشان مسدود خواهد شد.

شرط اعلام شماره حساب برای دریافت کمک‌های مردمی مشخص شد

به گزارش شمانیوز به نقل از ایسنا، محمد نصیری  با اشاره به قانون جدید مدیریت بحران کشور گفت: برابر این قانون هر تشکل، مؤسسه خیریه، سازمان مردم نهاد و ... که بخواهند از طریق اعلام شماره حساب اقدام به جمع آوری کمک‌های مردمی کنند، باید ابتدا مجوزهای لازم را از جمعیت هلال احمر اخذ کنند.

وی با بیان اینکه این اقدام سبب شفافیت هزینه‌ کرد و هدفمندشدن آن خواهد شد، تصریح کرد: جمعیت هلال احمر در این شیوه با نظارت بر هزینه‌ها می‌تواند آن را در جای درست صرف کرده و توزیع آن عادلانه باشد.

رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر درباره تشکل‌ها و مؤسساتی که مجوز لازم را اخذ نکرده باشند، نیز اظهارکرد:‌ اگر این مجوز اخذ نشده باشد، قوه‌قضاییه با پیگیری سازمان مدیریت بحران کشور اقدام به مسدود کردن حساب‌ها خواهد کرد و این افراد باید پس از اخذ مجوز، حسابشان را مجددا آزاد کنند.

به گفته نصیری، جمعیت هلال احمر بر اساس این مقررات به طور کامل بر میزان دریافتی کمک‌های مردمی و نحوه هزینه کرد آن نظارت می‌کند.

وی از شهروندان نیز خواست که برای واریز کمک‌های نقدی خود به شماره حساب به نام افراد یا مؤسسات و تشکل‌های مختلف، حتما از مجوز دار بودن آن مطئمن شوند.

رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر درباره اینکه این مؤسسات چگونه می‌توانند مجوز خود را از هلال احمر دریافت کنند، افزود:‌ برای دریافت این کمک‌ها لازم است که مسئولان این موسسات به دفاتر جمعیت هلال احمر در استان محل فعالیت خود یا سازمان داوطلبان مراجعه کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • امیرعلی

    سلام میشه به ما کمک کنید