شمانیوز
شما نیوز

5 غذایی که متابولیسم را تقویت می کند!

تحقیقات نشان داده است که خوردن انواع خاصی از غذاها می تواند متابولیسم شما را تسریع کند. در ادامه نگاهی به پنج غذای تقویت کننده متابولیسم که باید در رژیم غذایی تان بگنجانید خواهیم انداخت.

5 غذایی که متابولیسم را تقویت می کند!

متابولیسم سریع چیزی است که بسیاری از ما آن را آرزو می کنیم ، اما آیا واقعاً همه اینها به ژنتیک بر می گردد؟ قبل از اینکه به ژن تان لعنت بفرستید ادامه مطلب را بخوانید. تحقیقات نشان داده است که خوردن انواع خاصی از غذاها می تواند متابولیسم شما را تسریع کند. در ادامه نگاهی به پنج غذای تقویت کننده متابولیسم که باید در رژیم غذایی تان بگنجانید خواهیم انداخت.

 

بوقلمون

بوقلمون بدون پوست به طور طبیعی بسیار کم چربی است (حاوی تنها یک گرم چربی در هر اونس گوشت است) و مثل مرغ بدون چربی ، بوقلمون نیز منبع خوبی از پروتئین است. تجزیه پروتئین های موجود در گوشت های بدون چربی بدن بیشتر طول می کشد ، این بدان معنی است که هنگام تجزیه و سوخت و ساز پروتئین ، کالری بیشتری می سوزانید تا هضم چربی ها و کربوهیدرات ها. افزودن پروتئین به رژیم غذایی نیز بخشی حیاتی در ایجاد توده عضلانی بدون چربی در بدن شما است ، و هنگامی که بدن از عضله بیشتری نسبت به چربی تشکیل شود ، کالری بیشتری می سوزاند - حتی در زمان استراحت.

سیب زمینی های شیرین

سیب زمینی شیرین یکی دیگر از مواد غذایی تقویت کننده متابولیسم است. تصور می شود گلوتاتیون (آنتی اکسیدان موجود در سبزیجات) عنصری است که به متابولیسم مواد مغذی ما کمک می کند ، بعلاوه تصور می شود که میزان ویتامین B موجود در سیب زمینی شیرین به چربی سوزی در بدن کمک می کند. سیب زمینی شیرین سبزیجات همه کاره ای است که چه له شده ، پخته یا بو داده عالی است. سبزیجات سرشار از فیبر هستند که می توانند به شما کمک کنند تا از طریق ایجاد احساس سیری طولانی تر ، وزن خود را کاهش دهید. محتوای کم کربوهیدرات سیب زمینی شیرین همراه با مقادیر زیادی فیبر به بدن شما کمک می کند تا وزن خوبی داشته باشد و متابولیسم بدن را به درستی حفظ کند.

چای سبز

چای سبز از نظر فنی غذایی نیست اما با این وجود اگر به دنبال تقویت کننده متابولیسم هستید ، انتخاب خوبی است. مطالعه منتشر شده در مجله تغذیه بالینی آمریکا نشان داد که در طی 24 ساعت ، عصاره چای سبز میزان متابولیسم را چهار درصد افزایش می دهد. تصور می شود که این افزایش در نتیجه سطح بالای کاتچین موجود در چای سبز اتفاق می افتد و این ترکیبات توانایی بدن در متابولیسم چربی را بهبود می بخشد. برای دریافت مزایای افزایش متابولیسم چای سبز ، تصور می شود که باید چهار تا پنج فنجان در روز بنوشید. یکی دیگر از مزایای نوشیدن چای سبز این است که می تواند به تنظیم سطح گلوکز کمک کند ، بنابراین از ذخیره چربی در بدن توسط خواص انسولین جلوگیری می کند (زیرا سطح بالای انسولین ذخیره چربی را تشویق می کند.)

نوعی فلفل سبز مکزیکی

تصور می شود این فلفل های تند به دلیل کپسایسین موجود در تقویت متابولیسم بدن مفید باشند. کپسایسین ، ماده شیمیایی موجود در jalapenos دمای بدن شما را افزایش می دهد زیرا باعث می شود سلول ها انرژی را به گرما تبدیل کنند ، که به عنوان ترموژنز شناخته می شود. مطالعات نشان داده اند که خوردن یک وعده غذایی تند می تواند متابولیسم شما را به طور موقت در حدود 8 درصد بیشتر از میزان متابولیسم معمول فرد افزایش دهد. خوردن غذای پرادویه همچنین می تواند احساس سیری بیشتری در شما ایجاد کند که در نتیجه می تواند میل شما به غذا خوردن را سرکوب کند. اگر طرفدار jalapenos نیستید ، سایر ادویه ها مانند دارچین ، پاپریکا و پونه کوهی نیز می توانند به مدت کوتاهی متابولیسم شما را بالا ببرند.

بادام ها

برای چنین مغز کوچکی ، بادام می تواند تقویت بزرگی برای سلامتی شما ایجاد کند. بادام حاوی اسیدهای چرب ضروری است ، که می تواند به سرعت متابولیسم بدن شما کمک کند. اینها چیز خوبی برای میان وعده در طول روز هستند ، زیرا سرشار از پروتئین و فیبر هستند و به شما انرژی می دهند و برای مدت طولانی تری احساس سیری می کنید. آنها همچنین سرشار از ویتامین E و منیزیم هستند که در عملکرد متابولیسم شما نیز نقش دارد. فقط به یاد داشته باشید که بادام کالری بالایی نیز دارد ، بنابراین هنگام مصرف آن دیوانه نشوید ، روزانه یک مشت غذا بخورید تا بیشترین بهره را از آجیل ببرید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied