شمانیوز
شما نیوز

چند روش برای تهیه سرویس خواب مناسب

سرویس خواب یکی از اصلی‌ترین اجزای هر اتاق خواب به حساب می‌آید که زیبایی آن تاثیر بسزایی بر زیبایی اتاق دارد. راهنمای خرید سرویس خواب می‌تواند کمک زیادی به شما در انتخاب مناسب‌ترین سرویس خواب کند.

چند روش برای تهیه سرویس خواب مناسب

به گزارش شمانیوز، پیش از اینکه اقدام به خرید سرویس خواب کنید بهتر است با انواع مدل‌های سرویس خواب آشنا شوید و با آگاهی نسبت به خصوصیات هر یک از آن‌ها بهترین گزینه را انتخاب کنید. هر سرویس خواب دارای ۵ جزء تشکیل دهنده اصلی می‌باشد. تخت خواب یک نفره یا دونفره، آینه، میز آرایش، صندلی و کمد اجزای تشکیل دهنده هر سرویس خواب می‌باشند. البته در برخی سرویس خواب‌ها ممکن است این اجزاء کم و زیاد شوند، اما اصلی‌ترین جزء سرویس خواب تخت خواب است که مکمل اصلی آن یک تشک خوشخواب و مناسب است. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در ارتباط با سرویس خواب، انواع سرویس خواب، نکات خرید آن و همچنین بهترین تولیدکننده و فروشنده در این حوزه را به شما معرفی کنیم.

سرویس خواب چیست و از چه اجزایی تشکیل شده است؟

یکی از اصلی‌ترین و تاثیرگذارترین عناصر بر روی دکوراسیون اتاق خواب، سرویس خواب می‌باشد. سرویس خواب‌ها در گذشته تنها به صورت تخت‌های یک نفره و دو نفره تولید و عرضه می‌شدند، اما با افزایشمحبوبیت آن‌ها در میان مردم، اجزای دیگری نیز به سرویس خواب اضافه شدند. اجزای اضافه شده با تخت خواب کاملا ست بودند و جلوه بسیار زیبایی به محیط اتاق می‌بخشیدند.

هر سرویس خواب عموما از ۵ جزء اصلی تشکیل می‌شود. تخت خواب یک نفره یا دو نفره، آینه، میز آرایش، صندلی و کمد اصلی‌ترین اجزای تشکیل دهنده سرویس خواب به حساب می‌آیند. در برخی از سرویس خواب‌ها ممکن است اجزای اصلی کم و زیاد شوند، اما تخت خواب یک نفره یا دو نفره را می‌توانیم جزء جدایی ناپذیر هر سرویس خواب بدانیم.

هر سرویس خواب اگر به درستی انتخاب شود، علاوه بر تضمین راحتی فرد می‌تواند تاثر چشمگیری بر دکوراسیون و اندازه اتاق داشته باشد. از همین رو بهتر است پیش از انتخاب سرویس خواب مناسب خود، ابتدا با انواع مدل‌های سرویس خواب آشنا شوید و سپس نکاتی در رابطه با خرید سرویس خواب بدانید تا خرید موفق‌تری را تجربه کنید.

khab2

انواع سرویس خواب

همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم، آشنایی با انواع سرویس خواب و و مدل‌های آن می‌تواند منجر به داشتن انتخاب بهتر و خرید موفق‌تر در این زمینه شود. به طور کلی سرویس خواب‌ها دارای ۳ نوع اصلی کلاسیک، نئوکلاسیک و مدرن می‌باشند. هر یک از این انواع دارای زیبایی‌های منحصر به خود هستند و به نوبه‌ی خود طرفداران بسیار زیادی دارند. در ادامه این ۳ نوع از مبلمان را دقیق‌تر بررسی خواهیم کرد:

سرویس خواب کلاسیک

این نوع از سرویس خواب‌ها را می‌توانیم یکی از قدیمی‌ترین و البته پرطرفدارترین نوع سرویس خواب‌ها بدانیم. امروزه باور‌های اشتباهی در رابطه با سبک کلاسیک در ذهن مردم نقش بسته است. بسیاری از افراد زمانی که نام سبک کلاسیک به گوششان می‌خورد، ذهنشان به سمت اتاق‌های قدیمی با انواع عتیقه‌جات کشیده می‌شود. در حالی که امروزه تعریف سبک کلاسیک به هیچ عنوان با این نوع دکوراسیون‌های قدیمی تطابق ندارد.

سرویس خواب کلاسیک نوعی از سرویس خواب است که در آن از طراحی‌ها و رنگ‌های غنی و جذاب استفاده شده است و به نوعی حالتی رسمی به اتاق می‌بخشد. سرویس خواب نوع کلاسیک علاوه بر ظاهر لوکس و زیبایی که دارد، دارای قیمت مناسبی نیز می‌باشد که همین موضوع سبب افزایش محبوبیت آن در میان مردم گردیده است.

در تولید سرویس خواب‌های کلاسیک از چوب‌های طبیعی استفاده می‌شود و همین سبب می‌گردد که این چوب‌های طبیعی حس طبیعت و سرزندگی را به فرد ببخشند. به طور کلی می‌توان گفت که سرویس خواب‌های مدل کلاسیک گزینه بسیار مناسبی برای افراد سخت‌پسند می‌باشد. زیرا با هر نوع نورپردازی و رنگ‌آمیزی قابل انطباق بوده و می‌تواند هر سلیقه‌ای را راضی نگاه دارد.

سرویس خواب نئوکلاسیک

مدل نئوکلاسیک سرویس خواب‌ها به نسبت مدل‌های کلاسیک ساده‌تر هستند و در آن‌ها از جزئیات و تزئینات کمتری استفاده شده است. سبک نئوکلاسیک در انواع سرویس خواب را می‌توانیم ما بین سک مدرن و سبک کلاسیک بدانیم، زیرا مدل‌های نئوکلاسیک نه از جزئیات و تزئینات مدل‌های کلاسیک بهره‌ای برده‌اند و نه مانند مدل‌های مدرن ساده و خطی هستند.

قرار دادن سرویس خواب نئوکلاسیک در دکوراسیون اتاق خواب می‌تواند دست شما را در انتخاب سایر المان‌های دکوراسیون باز بگذارد. زیرا در صورت خرید این نوع سرویس خواب ساده‌تر می‌توانید هم از المان‌های مدرن استفاده کنید و هم تزئینات و رنگ‌های سبک کلاسیک را در دکوراسیون خود بگنجانید.

اگر از آن دسته افرادی هستید که در تمام زمینه‌ها تعادل را رعایت می‌کنید و نه به سادگی سبک مدرن علاقه دارید و نه شلوغی‌ها و تزئینات سبک کلاسیک را می‌پسندید، بهترین گزینه برای شما خرید سرویس خواب نئوکلاسیک می‌باشد.

LKHAB1

سرویس خواب مدرن و مینیمال

این نوع از سرویس خواب‌ها معمولا بسیار ساده بوده و رنگ‌های روشن دارند. هیچگونه تزئیناتی در این مدل از سرویس خواب به چشم نمی‌خورد و این مدل‌ها معمولا بسیار ساده و خطی هستند. مدل‌های مینیمال نسبت به مدل‌های مدرن نیز از سادگی بیشتری برخوردارند و معمولا در دکوراسیون‌هایی با رنگ‌های روشن مورد استفاده قرار می‌گیرند.

استفاده از خطوط موازی در طراحی سرویس خواب مدرن سبب گشته است که قرار دادن آن‌ها در دکوراسیون جلوه‌ای لوکس و زیبا به فضای داخلی اتاق ببخشد. رایج‌ترین رنگ‌هایی که در مدل‌های مدرن سرویس خواب استفاده می‌شوند رنگ‌های سفید و طوسی هستند به همین خاطر نیز ایجاد تناسب این رنگ‌ها با سایر اجزای دکوراسیون ساده‌تر می‌باشد.

معمولا سرویس خواب‌های مدرن و مینیمال قیمت مناسب‌تری نسبت به سایر مدل‌های سرویس خواب دارند. همین موضوع را نیز می‌توانیم یکی از دلایل محبوبیت این مدل‌ها بدانیم.

نکات خرید سرویس خواب

برای خرید سرویس خواب می‌توانید از دو طریق خرید حضوری و خرید اینترنتی اقدام نمایید. در خرید‌های حضوری قادر به بررسی کالا از نزدیک هستید، اما برای خرید‌های اینترنتی لازم است اطمینان یابید که فروشگاه اینترنتی مورد نظر معتبر بوده و کالا‌های آن از کیفیت خوبی برخوردار هستند.

به هنگام خرید سرویس خواب لازم است جنس آن را نیز در نظر بگیرید. به طور کلی سرویس خواب‌ها از جنس چوب، ام دی اف، ورق ملامینه، نئوپان و فلز هستند و بدیهی است که قیمت آن‌ها با توجه به جنس آن‌ها متغیر می‌باشد. معمولا سرویس خواب‌های چوبی و ام دی اف مقاومت بیشتری نسبت به سایر جنس‌ها دارند و به همین خاطر نیز قیمت آن‌ها بیشتر است. پیش از اقدام به خرید بودجه مورد نظر خود را تعیین نمایید تا بتوانید مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

منبع: برترین‌ها

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied