شمانیوز
شما نیوز

دو روش ساده پخت بادمجان شکم پر

بادمجان شکم پر یکی از غذاهای خوشمزه است که یکی از مجلسی ترین غذاهای مجالس نیز شناخته می شود. بادمجان شکم پر با مواد مختلفی قابل پخت است که ما در این مقاله به شما طرز تهیه بادمجان شکم پر با گوشت و مرغ را آموزش میدهیم.

دو روش ساده پخت بادمجان شکم پر

به گزارش شما نیوز به نقل از بیتوته: امیدواریم این غذای خوشمزه را در خانه درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

 

بادمجان شکم پر با گوشت:

مواد لازم برای بادمجان شکم پر :

 گوشت چرخ کرده  250 گرم
 بادمجان 3-4 عدد 
پیاز  1 عدد 
 فلفل دلمه ای 2 عدد
 رب گوجه فرنگی  4 قاشق غذاخوری
 نمک و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم 
 ادویه و آویشن و پودر پیاز به مقدار لازم 

 

طرز تهیه بادمجان شکم پر:

برای طرز تهیه بادمجان شکم پر ابتدا بادمجان ها را بشویید و به صورت راه راه پوست بگیرید بهتر است بادمجان ها کمی پوست داشته باشند که بعد از پخت له نشوند. سپس بادمجان ها را نصف کنید. بعد بادمجان ها را کمی سرخ کنید.

وسط بادمجان ها را با قاشق فشار بدهید تا کمی گود و باز شوند.

بادمجان ها را کنار بگذارید و سپس پیاز را نگینی خرد کنید و سرخ کنید سپس فلفل دلمه ای نگینی شده را اضافه کنید و بعد زردچوبه و ادویه را به آن ها اضافه کنید و کمی تفت بدهید بعد گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و سرخ کنید زمانی که سرخ شد رب گوجه فرنگی و نمک را به آن اضافه کنید و به مقدار 1 استکان آب داخل آن بریزید و در تابه را بگذارید و اجازه بدهید تا مواد با هم پخته شوند.

 

سپس داخل بادمجان ها را داخل ظرف مناسب فر بچینید و از مواد گوشتی داخل آن ها را پر کنید و روی آن ها پنیر پیتزا بریزید. 

 

مقداری رب گوجه فرنگی را سرخ کنید و همراه با پودر پیاز و و آویشن و کاری و کمی نمک به آن اضافه کنید سپس با کمی آب اجازه بدهید بپزد مقداری که سس غلیظ شد سپس از کنار بادمجان ها اطراف آن ها با قاشق بریزید سپس آن ها را داخل فر از قبل گرم شده با حرارت 180 درجه به مدت 20 دقیقه بپزید و در آخر گریل بالا را روشن کنید تا روی آن طلایی شود.

 

بادمجان شکم پر با مرغ

بادمجان شکم پر,طرز تهیه  بادمجان شکم پر

بادمجان شکم پر با مرغ

 

بادمجان شکم پر با مرغ:

مواد لازم برای بادمجان شکم پر با مرغ :

 بادمجان  2 عدد
 کدو ریز  2 عدد
 سینه مرغ 1 عدد 
 فلفل دلمه ای  نصف عدد
 پیاز داغ  مقداری
 گوجه متوسط 3 عدد 
رب گوجه فرنگی 1-2 قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه بادمجان شکم پر با مرغ :

ابتدا مواد را ریز خرد کنید. بادمجان ها را به صورت نوارهای یکی درمیان پوست بگیرید و از یک طرف روی بادمجان ها برش بزنید اما آن را نصف نکنید. از همه طرف بادمجان ها را کمی سرخ کنید.

 

سپس پیاز را ریز خرد کنید و سرخ کنید و کدوها را به آن اضافه کنید و تفت بدهید و فلفل دلمه ای ها را اضافه کنید و تفت بدهید در آخر سینه ی مرغ ریز خرد شده را اضافه کنید و کمی تفت بدهید زمانی که مرغ ها تغییر رنگ دادند به آن رب و ادویه و نمک و فلفل و زردچوبه و کمی آبلیمو اضافه کنید و مخلوط کنید و با مقدار کمی آب اجازه بدهید مواد با هم بپزند و به خورد هم بروند.

 

سپس شکم بادمجان را با قاشق باز کنید و بعد از اینکه آب مواد کشیده شد بادمجان ها را داخل تابه ای قرار بدهید و از مواد داخل شکم آن را پر کنید. و از سس آماده شده اطراف آن ها بریزید.

 

برای تهیه ی سس مخصوص: ابتدا پیاز را سرخ کنید گوجه را رنده کنید سپس گوجه را تفت بدهید کمی رب و ادویه و کمی آب مرغ به آن اضافه کنید سپس این سس را اطراف بادمجان ها بریزید. و درب تابه را بگذارید تا بادمجان ها بپزند زمانی که پخت آن را نوش جان کنید.

 

طرز تهیه انواع بادمجان شکم پر, طرز تهیه بادمجان شکم پر داخل فر

طرز تهیه بادمجان شکم پر

 

نکاتی برای درست کردن بادمجان شکم پر:

برای طرز تهیه بادمجان شکم پر با مرغ، می توانید مرغ را با پیاز و نمک و فلفل و زردچوبه بپزید و بعد آن را ریش کنید و بعد داخل مواد بریزید البته با این روش دیگر نیازی به پخته شدن ندارد.

 

برای پخت بادمجان شکم پر می توانید از گوجه های حلقه شده و فلفل دلمه ای و غوره داخل سس اطراف آن بریزید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied