شمانیوز
شما نیوز

دارندگان سهام عدالت اطلاعات خود را سریعا اصلاح کنند

سخنگوی ستاد راهبری آزادسازی سهام عدالت به دارندگان این سهام توصیه کرد اطلاعات خود را اصلاح کنند تا بعدا دچار مشکل نشوند.

دارندگان سهام عدالت اطلاعات خود را سریعا اصلاح کنند

سخنگوی ستاد راهبری آزادسازی سهام عدالت گفت: زمانی صحت و سقم اطلاعات مشخص می‌شود که فرد می‌خواهد اقدام به فروش کند چراکه رمز یکبار مصرفی به شماره همراه آن متقاضی باید ارسال شود و در آن زمان است که متوجه می‌شویم شماره همراه به نام آن فرد نیست و دچار مشکل می‌شوند. حسین فهیمی درباره مشمولان سهام عدالت که اطلاعات هویتی خود را اشتباه وارد کرده اند اظهار داشت:در حال حاضر امکان اصلاح اطلاعات مشمولان سهام عدالت توسط خودشان وجود دارد و افراد می‌توانند به سامانه سهام عدالت مربوطه مراجعه و اطلاعات به روز شده و صحیح را وارد کنند.

به گزارش شمانیوز به نقل از همشهری آنلاین : وی ادامه داد: مشخصات هویتی از جمله کد ملی و ... با توجه به اینکه توسط مرکز اطلاعات سازمان ثبت احوال کنترل می‌شود، مشکلی وجود ندارد و مشمولان باید هرچه سریع‌تر نسبت به اصلاح اطلاعات اشتباه مانند شماره شبا و شماره تماس خود اقدام کنند.  

سخنگوی ستاد راهبری آزادسازی سهام عدالت افزود: تاکید می‌کنم، براساس مصوبه شورای عالی بورس مشمولانی که شماره حسابی شماره شبای معتبر آن را اعلام کرده و شماره همراهی که به نام خودش باشد ارایه کرده باشد، نیاز به احراز هویت مجدد ندارد.

فهیمی گفت: ورود به بازار سرمایه مستلزم طی مراحل احراز هویت است اما اگر مشمول سهام عدالتی که این اطلاعات را ارایه داده باشد، نیاز به احراز هویت ندارد و می‌تواند نسبت به مدیریت سهام خود یعنی فروش یا هر اقدام دیگری اقدام کند.

وی درباره جمعیت مشمولان که اطلاعات اشتباه از خود درج کرده‌اند، اظهار داشت: زمانی صحت و سقم اطلاعات مشخص می‌شود که فرد می‌خواهد اقدام به فروش کند چراکه رمز یکبار مصرفی به شماره همراه آن متقاضی باید ارسال شود و در آن زمان است که متوجه می‌شویم شماره همراه به نام آن فرد نیست و دچار مشکل می‌شوند.

سخنگوی ستاد راهبری آزادسازی سهام عدالت تاکید کرد: درخواست می‌کنیم با توجه به اینکه شماره همراه تحت مالکیت مشمول بخشی از هویت الکترونیکی آن را تشکیل می‌دهد و بنابراین اطلاعات است که تمام خدمات سهام عدالت الکترونیکی ارایه می‌شود لذا ضروری است که مشمولان هویت الکترونیکی خود را تکمیل کنند.

فهیمی همچنین با بیان اینکه از دهم خرداد ماه سهام عدالت در پرتفوی مشمولان قرار گرفته و قابل مشاهده است، گفت: در سایت‌های کارگزاری و سهام عدالت قابل مشاهده است و افراد می‌توانند به شبکه بانکی و کارگزاری مراجعه و نسبت به فروش آن اقدام کنند.

وی با بیان اینکه سفارش‌گذاری آنلاین سهام عدالت قابل انجام است، ادامه داد: سفارش‌های سهام عدالت تجمیع می‌شود و اینطور نیست که مشمول برای خرید و فروش به طور مستقیم به سامانه معاملات دسترسی پیدا کنند اما امکان سفارش گذاری آنلاین وجود دارد نیاز به مراجعه حضوری به کارگزاری‌ها برای معاملات سهام عدالت نیست.

سخنگوی ستاد راهبری آزادسازی سهام عدالت افزود: در حال حاضر 90 درصد کارگزاری‌ها این خدمات را به مشمولان ارایه می‌دهند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied