شمانیوز
شما نیوز

قرص فستوور؛ موارد مصرف، عوارض جانبی و تداخلات دارویی

قرص فستوور یک داروی ضد حساسیت و یک نام تجاری برای قرص فکسوفنادین است که برای تسکین علائم آلرژی مانند آبریزش چشم و بینی، خارش چشم یا بینی، عطسه و بیماری کهیر مزمن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قرص فستوور؛ موارد مصرف، عوارض جانبی و تداخلات دارویی

قرص فستوور یک داروی ضد حساسیت و یک نام تجاری برای قرص فکسوفنادین است که برای تسکین علائم آلرژی مانند آبریزش چشم و بینی، خارش چشم یا بینی، عطسه و بیماری کهیر مزمن مورد استفاده قرار می‌گیرد، قرص فستوور یک برند تجاری از داروی فکسوفنادین است. دیگر نام‌های تجاری این دارو سافکسوفست و سد آف هستند که همگی معرف یک داروی خاص (فکسوفنادین) با دوزهای متفاوت اند. بنابراین با مشاهده این نام‌ها بر روی بسته‌بندی محصول، بدانید که کاملاً مشابه داروی اصلی است و عوارض جانبی و تداخلات دارویی مشابه دارد. قرص فستوور به عنوان یک آنتی‌ هیستامین‌ با اثربخشی ماندگار برای درمان علائم ناشی از حساسیت فصلی، تب یونجه و کهیر مورد استفاده قرار می گیرد. در این مقاله به تشریح موارد مصرف، عوارض جانبی و تداخلات دارویی قرص فستوور می‌پردازیم با ما همراه باشید.

قرص فستوور چیست؟

قرص فستوور نوعی آنتی‌هیستامین غیر آرام‌بخش است که با مسدود کردن اثرات هیستامین طبیعی بدن، علائم حساسیت زکام بهاره از جمله التهاب و آبریزش بینی، عطسه، قرمزی، خارش و اشک چشم و بیماری کهیر مزمن را برطرف می‌کند. این دارو معرف داروی فکسوفنادین بوده و با نام‌های تجاری دیگر از جمله سافکسوفست و سد آف در دسترس است. این داروها عوارض جانبی و تداخل دارویی مشابه دارند و عمده تفاوت آن‌ها در دوز و نحوه مصرف بوده که با توجه به سن بیمار و وضعیت سلامت او، توسط پزشک تعیین می‌شود .

نحوه مصرف قرص فستوور

پیش از مصرف این دارو تمام دستورالعمل‌های موجود در بسته‌بندی محصول را با دقت مطالعه کنید. پزشک به هنگام تجویز این دارو نحوه مصرف آن را به بیمار اطلاع می‌دهد. معمولاً قرص فستوور روزی ۱ یا ۲ مرتبه (هر ۱۲ ساعت) مصرف می‌شود. قرص، کپسول یا فرم مایع این دارو را بنا به توصیه پزشک با غذا یا بدون غذا مصرف کنید و به مدت ۲ ساعت پس از مصرف، از خوردن میوه، شربت‌های ضد اسید معده و داروهای حاوی آلومینیوم و منیزیم خودداری کنید.

 

منبع : ستاره

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied