شمانیوز
شما نیوز

میوه موز را جایگزین کدام محصولات آرایشی مان کنیم ؟

موز یکی از میوه های مورد علاقه بسیاری از مردم است. می توان از آن بستنی درست کرد و آن را خشک کرد به صورت چیپس موز مورد استفاده قرار داد. موارد استفاده این میوه استوایی بی پایان به نظر می رسد.

میوه موز را جایگزین کدام محصولات آرایشی مان کنیم ؟

موز یکی از میوه های مورد علاقه بسیاری از مردم است. می توان از آن بستنی درست کرد و آن را خشک کرد به صورت چیپس موز مورد استفاده قرار داد. موارد استفاده این میوه استوایی بی پایان به نظر می رسد. اما به غیر از مصرف خوراکی موز، می توان در زیبایی پوست نیز از آن استفاده کرد. حتی پوست موز نیز خواص غیر قابل باوری دارد. چند مورد از موارد مصرف موز در زیبایی و رفع مشکلات پوستی در این مطلب ارائه شده است.

1-ماسک صورت

آنتی اکسیدان فراوان موجود در موز به همراه ویتامین C این میوه را به یکی از بهترین میوه ها برای ساختن یک ماسک صورت تبدیل کرده است. فقط به مقداری موز رسیده و مقداری عسل نیاز دارید. این ماسک باعث نرمی پوست خواهد شد.

2-شامپو

قطعا نمی دانستید از موز به عنوان شامپو نیز می توانید استفاده کنید. تمام چیزی که لازم دارید یک موز و مقداری عسل و روغن نارگیل است. ابتدا موهای خود را آغشته به این مخلوط کرده سپس با شامپوی ملایم خود آبکشی کنید. اما اگر این مخلوط را چند دقیقه روی موها باقی گذارید، باعث درخشندگی موها خواهد شد و ترمیم موهای آسیب دیده را به همراه خواهد داشت.

3-نرم کننده لب

نرم کننده های لب خانگی بسیار هیجان انگیز هستند. شما می توانید در طعم های دلخواه آن ها را بسازید. با توجه به اینکه موز یک مرطوب کننده بسیار قوی است، آن را به یکی از میوه های ایده آل برای نرم کننده های لب تبدیل کرده است. مقداری موم و عسل و روغن نارگیل به همراه موز، نرم کننده لب فوق العاده ای به شما خواهد داد.

4-درمان اسکار آکنه

اگر قبلا آکنه داشته اید و اکنون اسکار آنها روی پوست شما باقی مانده است، می توانید پس از خوردن موز پوست آن را روی صورت ماساژ دهید. این کار کمک بسزایی در محو شدن آنها خواهد کرد.

5-کمپرس موز

برای بهبود زخم و سوختگی می توانید از کمپرس موز استفاده کنید. اما توجه داشته بشید که روی زخم باز از آن استفاده نکنید. پوست موز به دلیل آنتی اکسیدان بالایی که دارد می تواند در بهبود سوختگی موثر باشدو همچنین ترکیبی به نام لوتئین که در موز وجود دارد می تواند در جلوگیری از تورم نیز تاثیر داشته باشد.

6-زیبایی پاها

موز له شده بهترین مرطوب کننده و بازسازی کننده ترک های پاشنه پاها است که اکثر مردم به خصوص در تابستان دچار این مشکل می شوند. می توانید از موز له شده به تنهایی استفاده کرده و یا آن را با سایر میوه های دارای اسید های چرب مفید برای بهبود سریعتر مخلوط کنید. تنها کافی است آن را 15 تا 20 دقیقه روی پاشنه های ترک خورده قرار دهید تا بهبود ان را شاهد باشید.

7-ضد شوره

موز نه تنها برای موهای وز و خشک مناسب است، بلکه درمان کنند شوره سر نیز هست. استفاده از موز با مخلوط روغن مورد استفاده خود و مقداری عسل و آب لیمو ترش می تواند در درمان شوره سر موثر بوده و موها را نیز درخشنده کند.

8-سفید کننده دندان ها

شاید استفاده از پوست موز برای سفیدی دندان ها یک موضوع جالب و شگفت انگیز باشد. پون موز حاوی مواد مغذی فراوانی مانند پتاسیم و منیزیم است که می توانند در از بین بردن جرم دندان ها کمک کرده و دندان های سفید و درخشان برایتان به ارمغان آورد. دستورالعملی بسیار ساده است که لبخند شما را زیباتر می کند.

9-از بین بردن زگیل

اگر همه راه ها را برای از بین بردن زگیل رفته اید، پوست موز را هم امتحان کنید. پوست موز را هر شب روی زگیل ماساژ دهید همچنین میتوانید یک تکه پوست موز را روی زگیل قرار داده و روی آن را ببندید و چند ساعت یا کل شب را همان گونه باقی بگذارید.

10-از بین بردن آکنه

پوست موز را دور نیندازید. پوس موز حاوی روی و منیزیم است که بهترین مواد معدنی برای مبارزه با آکنه هستند. همچنین باعث لایه برداری پوست شده و باکتری ها را از بین می برد.

11-از بین بردن پف چشم

پف چشم می تواند باعث پیرتر نشان داده شدن شما شود. برای برطرف کردن این مشکل می توانید از موز له شده یا پوست موز استفاده کنید. به طور مستقیم آن را زیر چشم قرار داده و 15 تا 20 دقیقه صبر کنید. بسیار آسان و موثر است.

12-برقراری تعادل در تولید چربی

موز قدرت عجیبی در برقراری تعال در پوست دارد. بنابراین اگر پوست چرب دارید می تواند باعث کاهش چربی شده و اگر پوست خشک دارید، به آن رطوبت رسانی خواهد کرد. مقداری موز را له کرده و با عسل مخلوط کنید و 15 دقیقه روی پوست قرار دهید. از این آسانتر نمی توانید ماسکی پیدا کنید.

13-درمان ریزش مو

می توانید موهای خود را با موز درمان کرده و از ریزش آن جلوگیری کنید. برای این منظور، موز و عسل و دارچین را باهم میکس کرده و روی موها ماساژ دهید.

منبع : تالاب

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied