شمانیوز
شما نیوز

چای بابونه نجات دهنده معده نوزادان و کودکان

بابونه یکی از معدود موادی هست که می تواند به نوزادان دارای معده بی‌قرار داده شود.

چای بابونه نجات دهنده معده نوزادان و کودکان

مواد تشکیل دهنده چای بابونه فعالیت ضد آسم را نشان میدهد بابونه یکی از معدود موادی هست که می تواند به نوزادان دارای معده بی‌قرار داده شود، چای بابونه معمولا به منظور آرام کردن نوزادان قلنج کرده که به صورت افراطی برای مدت طولانی گریه می کنند داده می شود. این چای بابونه به تسکین درد شکم می کند، یک شکایت شایع در نوزادن قلنج کرده گزارش شده هست.

آیا میدانستید؟

مواد تشکیل دهنده چای بابونه فعالیت ضد آسم را نشان می دهد که به تسکین درد معده در بزرگ‌سالان و نوزادان قلنج کرده کمک می کند، گریه تنها تصویری هست که نوزادان می توانند نیازهای خود را بیان کنند، اگرچه، در بعضی موارد، به نظر میرسد گریه پایان نمی‌پذیرد. این نشان میدهد که نوزاد نوعی ناراحتی را تجربه میکند. اکنون، آیا راهی برای پیشگیری از گریه‌های بی پایان کودک در چنین شرایطی وجود دارد؟ خب، چای بابونه در طی چنین شرایطی برای نجات آمده هست.

چای بابونه و نوزادان قلنج کرده

مزایای چای گیاهی برای نوزادان قلنج کرده در زیر آورده شده هست:

تسکین درد شکم

به نوزادانی که بیش از سه ساعت گریه می کنند نوزادان قلنج کرده گفته میشود. البته علت اصلی پشت گریه‌های بازرسی نشده تا کنون هنوز ناشناخته‌هست، پزشکان، پس از انجام تحقیقات گسترده، بر این باورند که این رفتار غیر معمول به درد شکم ناشی از انقباض عضلات شکم، گاز، سو هاضمه و حتی یبوست نسبت داده شده هست.

همان طور که قبلا اشاره شد، گریه‌ی بی‌پایان نوزادان ممکن هست به علت مشکلات معده از جمله ناراحتی‌های گوارشی باشد. در چنین وضعیتی، دادن چای بابونه به کودکتان ممکن هست کمک قطعی به کاهش درد بکند. گازهای بیش از حد در معده اغلب نوزاد را به گریه دائمی وا می‌دارد و این ممکن هست با اپیزودهای مکرر از سکسه همراه باشد. همۀ این مسائل پس از آنکه به نوزادتان مقدارکمی چای بابونه بدهید زود از بین خواهد رفت.

ترویج خواب

وقتی که به سراغ آرام کردن یک نوزاد قلنج کرده می آیید، چای بابونه نخستین انتخاب هست زیرا که لغات مثبت زیادی را از دهان شما میگیرد. بابونه برای خواص آرام بخشش شناخته شده هست که می توان به درمان مشکلات خواب کودکان کمک کند. با تشکر از اثرات درمانی چای بابونه، زیرا پیش از این خواباندن نوزاد قلنج کرده هرگز آسان نبوده هست،.

امروزه، مادران اکثر و اکثر برای تسکین نوزادشان به چای بابونه تکیه دارند. جای تعجب نیست، تعداد زیادی از افراد پیش از رفتن به رخت‌خواب به منظور بهبود خواب آن را مینوشند.

ایمنی چای بابونه

شکم درد در نوزادان و کودکان نوپا قطعا می تواند با دادن چای بابونه به آن‌ها تحت بازرسی در آید. اما والدین زیادی در رابطه با امنیت فرزندان‌شان نگرانند و اغلب می‌پرسند آیا چای بابونه عوارض جانبی دارد؟ باور کنید یا نه، واکنش‌های آلرژیک مثل تحریکات پوستی در ارتباط با مصرف چای بابونه به ندرت رخ می دهد. برای دور نگه داشتن نوزادان از عوارض جانبی، نیاز هست والدین اطمینان داشته باشند که چای بابونه ازخالص‌ترین بابونه گیاهی ساخته شده هست. بنابراین، ضروری هست که گیاه را از منبع قابل اعتمادی خریداری کنید.

 خواص مفید چای بابونه برای کودکان

وقتی که به سراغ آرام کردن یک نوزاد قلنج کرده می‌آیید، چای بابونه اولین انتخاب است

شواهد تجربی

یک مطالعه انجام شده کودکان در ایتالیا، به طور متقاعد کننده‌ای اثبات کرد که چای که از گیاهان گوناگون ساخته می شود فوایدی برای نوزادان قلنج کرده دارد. در این مطالعه، افراد در گروه سنی 2تا 8 هفته و دچار علائم قولنج شده به طور تصادفی در افراد دارو نما و چای که ترکیبی از تعدادی از گیاهان شامل بابونه، شیرین بیان، رازیانه، گل شاه پسند و مرهم نعناع بود وجود داشت. تقریبا هر قلنج در نوزادان با به کار گرفتن1 الی 5 انس از چای گیاهی درمان شد. بسته به تعداد دفعات قلنج، چای یک‌بار، دوبار یا سه بار در روز داده شد. نوزادانی که به آن‌ها چای گیاهی داده شده بود بهبودی بهتری را نسبت به افراد دارونما نشان دادند. این امراثر بابونه و سایر عناصر در تسکین قلنج نوزاد را به اثبات رساند.

چای بابونه و آهن

اگرچه چای بابونه ممکن هست به تسکین کودک قلنج کرده کمک کند، خوردن بیش از حد آن قطعا پیشنهاد نمیشود. چای گیاهی که حاوی بابونه یا نعناع بعنوان ماده نخست هست می تواند با جذب آهن تداخل ایجاد نماید. کودکان، به خصوص در 12ماه اول سن، به منظور رشد مناسب مغز به آهن نیاز دارند. در راس آن، در حال حاضرشیر مادر حاوی آهن کم هست، بنابراین با چای‌های گیاهی مقدار آهن جذب شده ممکن هست به طور قابل توجهی کاهش یابد. بنابراین، بهتر هست شخص مصرف چای بابونه برای نوزاد را محدود سازد.

شیر مادر تنها منبع تغذیه برای نوزادان تا 6 ماهگی هست. نوزادان درگروه سنی 6 الی12 ماهگی ممکن هست به آن‌ها به صورت مکمل آهن داده شود که باید شامل فرمولی برای پیشگیری از کم خونی فقر آهن باشد. پس این را در نظر داشته باشید، گاهی باید در صورت لزوم چای بابونه را بیش از حد بدهید. به نوزادان نباید بیش از 4 انس در روز چای داده شود. معمولا،2/1 به 1 انس از چای بابونه برای تسکین نوزاد دارای مشکلات معده کافی هست. دادن چای بابونه به نوزادتان در تمام زمان‌‌ها ممکن هست منجر به دریافت مایع اضافی شود، که این موجب تکرر ادرار واستفراغ میشود.

احتیاط

نکته قابل دقت در این‌جا این هست که شما چای بابونه را برای یک نوزاد درست میکنید نه یک بزرگسال. بنابراین، مطئن شوید که چای که آماده کرده‌اید قوی نیست. به جای چای قوی منظم، نیاز به دادن چای ضعیف به نوزادتان دارید. بسیاری ترجیح می دهند در نهایت پیش از دادن آن به نوزاد چای بابونه قوی را با آب سردکامل رقیق کنند. همینطور، یک فنجان چای قطعا برای از بین بردن ناراحتی نوزاد کاملاغیر ضروری هست. در اکثر موارد، یک یا دو قاشق غذاخوری چای بابونه ولرم برای تسکین کودک کافی هست. به جای قاشق غذاخوری، ممکن هست فردی از قطره چکان برای تغذیه کودک بهرهگیری کند. شما میتوانید این چای گیاهی را نیزازگل‌های بابونه یا چای کیسه‌ای موجود در فروشگاه‌های گوناگون سلامت تهیه کنید.

به طور کلی، به جای بیش از حد دادن دارو به کودک‌تان، بهرهگیری از چای بابونه ممکن هست گزینش بهتری باشد. بابونه یکی از معدود موادی هست که می تواند به نوزادان دارای معده بی‌قرار داده شود. زمانی که چای بابونه برای نوزادان قلنج کرده 3 بار در هفته داده می شود، حملات قلنج ممکن هست بعد از یک ماه بی‌دقت شود.

 

 

منبع: تالاب

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied