شمانیوز
شما نیوز

چری فالوین T9

چری فالوین T9 رونمایی شد/چری فالوین T9، نسل جدید شاسی بلندهای چری

چری فالوین T9 رونمایی شد/چری فالوین T9، نسل جدید شاسی بلندهای چری

در خبر رسید به جزئیات و بررسی خودروی جدید چری، چری فالوین T9خواهیم پرداخت.

به گزارش شمانیوز :چری فالوین T9 یک خودروی شاسی بلند پلاگین هیبریدی است که توسط شرکت چری در سال 2024 به بازار عرضه شد. این خودرو بر پایه چری تیگو 9 ساخته شده و در دو نسخه 5 نفره و 7 نفره موجود است.چری فالوین T9 از یک موتور 1.5 لیتری بنزینی و یک موتور الکتریکی استفاده می‌کند و در مجموع 317 اسب بخار قدرت و 555 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این خودرو می‌تواند با شارژ کامل مسافتی حدود 1400 کیلومتر را طی کند.چری فالوین T9 به امکانات رفاهی متعددی مانند سانروف، تهویه مطبوع اتوماتیک، صندلی‌های چرمی، نمایشگر لمسی بزرگ و سیستم‌های ایمنی پیشرفته مجهز است.

ابعاد چری فالوین T9

فالوین T9 طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۷۹۵، ۱۹۳۰ و ۱۷۳۸ یا ۱۷۴۱ (بسته به تیپ) دارد. فاصلع محوری این کراس اوور نیز به ۲۷۷۰ میلیمتر می رسد. با چنین ابعادی، T9 در دسته کراس اوورهای سایز متوسط قرار می گیرد.

طراحی بیرونی

در نمای ظاهری، تفاوت فالوین T9 با تیگو ۹ به موارد جزئی محدود می شود. برای مثال جلوپنجره این خودرو فاقد قاب مجزا بوده و با سپر یکپارچه است. برای تهویه بهتر چند شکاف عمودی روی این بخش تعبیه شده؛ لوگوی نورانی چری هم بالای این المان به چشم می خورد. در نمای عقب، درج نام فالوین با حروف انگلیسی بزرگ شاخص ترین تفاوت این دو مدل به شمار می رود. به طور کلی فالوین T9 با پنج رنگ بدنه عرضه شده که عبارتند از سفید، خاکستری، آبی، مشکی و سبز.

چری فالوین t9

طراحی داخلی

در داخل کابین هم همه چیز مثل تیگو ۹ است. داشبورد شکیل این کراس اوور چینی از دو نمایشگر دیجیتال میزبانی می کند. نمایشگر حاضر در پشت فرمان اندازه ای برابر با ۱۰.۲۵ اینچ دارد، اما نمایشگر مرکزی ۱۵.۶ اینچی بوده و رزولوشن آن ۲.۵K است. برای درک بهتر از ابعاد این نمایشگر باید گفت بسیاری از لپتاپ های موجود در بازار نمایشگری ۱۵.۶ اینچی دارند! ارتفاع کنسول میانی این کراس اوور بالاست، آنقدر بالا که دریچه های مربوط به سیستم تهویه مطبوع به جای داشبورد، روی کنسول قرار گرفته اند. به غیر از دریچه ها، شارژر بی سیم ۵۰ واتی، دو جالیوانی و دکمه گردان انتخاب وضعیت گیربکس نیز روی این کنسول عریض به چشم می خورد. مثل شمار زیادی از مدل های جدید چینی، T9 نیز به پردازنده اسنپدراگون ۸۱۵۵ مجهز است.

امکانات و تجهیزات

فالوین T9 با امکانات خوبی وارد بازار شده که برخی از مهم ترین آنها عبارتند از: سیستم هداپ دیسپلی، سیستم صوتی ساخت سونی با ۱۴ بلندگو، نورپردازی داخلی با امکان نمایش ۲۵۶ رنگ متنوع، سیستم کنترل وضعیت هوشیاری راننده و دستیار صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی. به جز نسخه پایه، سایر مدل ها با دستیار رانندگی سطح ۲ به دست مشتریان می رسند. ناگفته نماند این کراس اوور چینی از قابلیتی به نام سوپر ID بهره می برد. این قابلیت از طریق سیستم های تشخیص چهره و تشخیص صدا و یا بلوتوث امکان ورود آسان به کابین و دسترسی به خودرو را فراهم می کند.

مشخصات فنی چری فالوین T9

پیشرانه هیبریدی شارژی چری فالوین T9 شامل موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ و یک موتور برقی می شود. موتور بنزینی توانایی تولید ۱۵۴ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. موتور برقی هم ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۳۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. بسته به تیپ نیروی پیشرانه از طریق گیربکس DHT که مخصوص خودروهای هیبریدی است، به چرخ ها منتقل می شود. با این مشخصات، فالوین T9 صفر تا صد را در زمان ۷ ثانیه طی می کند.

باتری به کار رفته در T9 ساخت شرکت Guoxuan Hi-Tech بوده و ظرفیتی برابر با ۱۹.۴۳ کیلووات ساعت دارد. در حالت تمام الکتریکی این باتری برای پیمایش ۱۲۰ کیلومتر مسافت کفایت می کند، البته طبق استاندارد چینی CLTC. به گفته چری، با ۳۰ دقیقه اتصال به یک پورت مناسب، میزان شارژ باتری از ۳۰ به ۸۰ درصد می رسد. در صورت شارژ کامل باتری و پر بودن باک، مطابق با استاندارد WLTC امکان پیمایش ۱۴۰۰ کیلومتر مسافت برای T9 وجود دارد

 
جزئیات خبر
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی