شمانیوز
شما نیوز

بورس امروز:

بورس به شدت ریخت

امروز (یکشنبه 21 شهریورماه) بورس تهران در پایان معاملات با ریزش بیش از 40 هزار واحدی شاخص کل، روبرو شد.

بورس به شدت ریخت

به گزارش شما نیوز: در پایان معاملات امروز (یکشنبه 21 شهریورماه) شاخص کل بورس پس از افت ۴۰هزار و ۴۶۲واحدی، شاخص کل بورس در ارتفاع یک میلیون و ۴۹۰هزار واحدی قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز ۲.۸درصد افت کرد.
آخرین قیمت ۵۰نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۳۴۰نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.
حقیقی‌ها امروز بیش از هزار و ۴۲۰میلیارد تومان نقدینگی را از بورس خارج کردند. نمادهای «شستا»، «سپید»، «شپنا»، «فولاد»، «برکت»، «خساپا» و «خودرو» در گروه پرتراکنش‌های بورس و نمادهای «مدیریت»، «فرابورس»، «دی»، «وهامون»، «لطیف»، «ذوب» و «آریا» در گروه پرتراکنش‌های فرابورس قرار گرفتند.
گفتنی است، ارزش کل معاملات خُرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود ۶هزار و ۳۴۰میلیارد تومان رسید.

علت سقوط بورس در امروز

امروز (یکشنبه) بورس تهران در دومین روز معاملاتی با اصلاح شاخص کل و شاخص‌سازان رو به رو شد. امروز شاخص کل بورس با افت ۳۳ هزار واحدی در محدوده یک میلیون و ۴۹۶ هزار واحد قرار گرفت. شاخص کل هم‌وزن هم امروز با ۱۱ هزار واحد منفی در محدوده ۴۵۱ هزار واحد قرار گرفت. اما چرا روند بورس امروز منفی شد؟
ایمان رئیسی کارشناس بازار سرمایه درباره دلیل روند منفی بازار امروز معتقد است، شایعات درباره مذاکرات برجام و تاثیر ترس از ریزش دلار بازار را با اصلاح رو به رو کرده است.
وی همچنین افزود: اخبار منتشر شده از سمت مذاکرات بد نیست و به نظر می‌رسد روند اصلاح قیمت در بازار فعلا ادامه‌دار باشد. نکته مهم این موضوع است که سهامداران باید دستکاری هر روزه در پرتفوی خود نداشته باشند.
رئیسی در این باره تشریح کرد: به عبارت دیگر افرادی هستند که در شاخص مثبت خریدارند و در شاخص منفی می‌فروشند این افراد هیچ‌گاه در بازار سودی را نمی‌برند سهامداران باید در بازار سهام تحمل و صبر داشته باشند.
وی همچنین درباره عامل دیگری که امروز باعث افت بازار شده است، گفت: نرخ‌گذاری دستوری سیمان برای کاهش قیمت آن و تقاضا برای ساخت مسکن و استفاده از مصالح و میلگرد سیگنال منفی را به بازار تزریق کرده است. این موضوع در بلند مدت آسیب جدی را به بازار وارد می‌کند.
این کارشناس بازار درباره تاثیر مالیات بر عایدی در بازار سرمایه گفت: مالیات بر عایدی سرمایه اگر درست اجرایی شود تقاضای سفته بازانه در بازارهای دیگر را کم می‌کند و اگر جریان تولید به درستی شکل بگیرد تقاضا به سمت بازار سهام هم بیشتر می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied