شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

آیا تتر رشد میکند ؟ تتر افزایش قیمت خواهد داشت ؟

 

شاید عجیب به نظر برسد که این روزها چشم امید تریدرها به افزایش قیمت تتر است! استیبل کوینی که برای حفظ ارزش خود در یک رنج ثابت طراحی شده بود، اکنون ارز دیجیتالی برای سرمایه‌گذاری سودآور به شمار می‌آید. بله! اینجا ایران است، کشور پدیده‌های کم‌تر دیده شده! طی سال‌های اخیر به دلیل کاهش ارزش ریال در برابر دلار، خرید تتر توانسته سودهای خوبی را به جیب معامله‌گران سرازیر کند. اما شرایط رکود و رنج شدن بازار در چند ماهه اخیر، این سوال را ایجاد می‌کند که آیا دوباره تتر به مدار صعودی خود بازمی‌گردد؟

پرونده‌های حقوقی چه تاثیری در تغییر قیمت تتر خواهند داشت؟

تجربه نشان داده است که هیاهوی پرونده‌های حقوقی می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر نوسانات قیمت تتر (USDT)، بگذارد. به محض اعلام تشکیل یک پرونده، خبر آن در ابعاد گوناگونی بازتاب پیدا کرده و سپس موج صعودی یا نزولی به راه می‌افتد. این تاثیر را می‌توان به عوامل متعددی از جمله هیجانات و روانشناسی بازار، بررسی‌های نظارتی و ثبات و ارزش تتر به عنوان یک استیبل کوین نسبت داد. ابعاد اثرگذاری پروند‌های حقوقی بر قیمت لحظه‌ای تتر عبارتند از:

نوسان هیجان و اعتماد بازار بر قیمت تتر

پرونده‌های حقوقی مربوط به تتر در فضای پر ابهام ارز دیجیتال به خصوص برای تازه‌واردها، می‌تواند ضریب اطمینان بازار را کاهش دهد. اگر سرمایه‌گذاران و معامله‌گران تصور کنند که تتر درگیر مسائل قانونی است، تقاضا برای خرید حداقل برای بازه زمانی بسیار کوتاه، کاهش می‌یابد. همین احساسات منفی باعث می‌شود سرمایه‌گذاران به دنبال استیبل کوین‌ها یا ارزهای دیجیتال جایگزین بروند. تداوم این حرکت تقاضا برای تتر و در نتیجه قیمت تتر امروز را کاهش خواهد داد.

بررسی دقیق نظارتی (بیانیه مطبوعاتی CFTC) و تاثیر آن بر قیمت لحظه ای تتر

اقدامات نظارتی و جریمه‌هایی که برای تتر صادر می‌شود، بر نوسان قیمت آن بی‌تاثیر نیست. به عنوان مثال، کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) در گذشته جریمه نقدی قابل توجهی را برای تتر در نظر گرفت که نگرانی فراوانی را برای فعالان بازار ارز دیجیتال به همراه داشت. اقدامات نظارتی همچنین منجر به محدودیت یا تغییر در عملیات شبکه تتر شود که بر کاربری و جذابیت آن در بازار کریپتو تاثیر منفی خواهد گذاشت.

نگرانی‌ها از دستکاری بازار و اثرگذاری بر قیمت تتر امروز

پرونده‌های حقوقی گاهی پرده از اتهامات دستکاری بازار در قیمت تتر برمی‌دارند. در برخی موارد، معامله‌گران متهم به سوء استفاده از تتر برای تاثیرگذاری بر قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال شده‌اند. چنین ادعاهایی منجر به آغاز تحقیقات حقوقی شده و در صورت اثبات صحت، اقدامات نظارتی را شدیدتر خواهد کرد. چنین گزارش‌هایی بر شهرت و قیمت تتر تأثیر منفی می گذارد.

مالکیت و شفافیت

پرونده‌های حقوقی همچنین ممکن است اطلاعاتی در مورد مالکیت و شفافیت تتر را زیر سوال ببرند. در گذشته، سوالاتی درباره رابطه بین صرافی Bitfinex و Tether Limited مطرح شده بود که هر دو ادعا می‌کردند متعلق به یک فرد هستند. هر گونه افشاگری در مورد مالکیت یا عدم شفافیت در رابطه با آن می‌تواند بر اعتماد بازار به تاثیر گذاشته و قیمت تتر را دستخوش نوسان کند.

بنابراین، پرونده‌های حقوقی به دلیل پتانسیل آن‌ها برای ایجاد عدم اطمینان، کاهش اعتماد و تشدید قوانین نظارتی قابلیت ایجاد موج نزولی در روند قیمت تتر را دارند. بازار کریپتو نسبت به اخبار و تحولات بسیار حساس است و پرونده های حقوقی مربوط به تتر نیز از این قاعده مستثنی نیستند. معامله‌گران و سرمایه‌گذاران اغلب به سرعت به چنین رویدادهایی واکنش نشان می‌دهند که نوسان قیمت تتر امروز را به همراه دارد.

تحلیل قیمت تتر بر اساس شاخص‌ها

تحلیل قیمت تتر بر اساس شاخص‌ها

از آن‌جا که تتر یک استیبل کوین است، تحلیل قیمت تتر (USDT) غالبا بر اساس شاخص ترس و طمع و دامیننس تتر انجام می‌گیرد.

شاخص ترس و طمع

شاخص ترس و طمع معیاری است که برای سنجش هیجانات در بازار ارزهای دیجیتال استفاده می‌شود. این شاخص دید کلی در مورد روانشناسی حرکت معامله‌گران و سرمایه‌گذاران در رابطه با قیمت تتر امروز ارائه می‌کند.

شاخص ترس و طمع USDT با استفاده از مدل‌های یادگیری ماشینی، تجزیه و تحلیل اطلاعات رمزنگاری شده در پست‌های رسانه‌های اجتماعی درباره تتر محاسبه می‌شود. این شاخص گاهی تحت تاثیر اخباری که به سرعت در رسانه های اجتماعی منتشر می‌شوند قرار می‌گیرد. این شاخص عددی بین 1 تا 100 را نشان می‌دهد که مقادیر پایین‌تر نشان‌دهنده ترس شدید و مقادیر بالاتر نشان‌دهنده طمع یا خوش بینی به قیمت تتر است.

دامیننس تتر

این شاخص نشان‌دهنده اقبال بازار به خرید این استیبل کوین است. در واقع در هر بازه‌ای که این شاخص صعودی می‌شود به فعالان بازار یک پیام می‌فرستد. اینکه تمایل به فروش سایر ارزهای دیجیتال و تبدیل به ارز مرجع در بازار شدت گرفته است.

با این حال، تتر، به عنوان یک استیبل کوین، برای حفظ تناظر یک‌به‌یک با دلار آمریکا طراحی شده است. بنابراین ثبات قیمت آن در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال کمتر تحت تاثیر احساسات بازار قرار دارد.

اما در ایران، بالارفتن نرخ تورم و نیز سقوط جایگاه دیپلماسی ایران در روابط بین‌الملل، ادامه رشد نرخ دلار را در پی دارد. رشد دلار نیز رشد قیمت تتر را با خود به همراه دارد.

چه عواملی بر آینده قیمت تتر تاثیرگذارند؟

چه عواملی بر آینده قیمت تتر تاثیرگذارند؟

در کنار عواملی که تا کنون در مورد آن‌ها خواندید، عوامل زیر نیز بر آینده قیمت تتر تاثیرگذارند:

  • فشار مخالفان رمز ارز بر تشدید اعمال قوانین نظارتی
  • قطعی شدن صدور رمز ارزهای بانک مرکزی (CBDC)
  • شفافیت مالی و مالکیت

تمامی این عوامل به مرور زمان اتفاق خواهند افتاد و این موضوع پایداری ارزش تتر را برای بازه‌ای بلندمدت تا حدی متزلزل می‌کند. به همین دلیل نیاز است تا همواره اخبار و رویدادهای بازار را رصد کنید و از مشاوران مالی متخصص برای سرمایه‌گذاری مشورت بگیرید.

جمع‌بندی

علی‌رغم تمام پرونده‌های حقوقی و مشکلاتی که برای شفافیت و قوانین نظارتی در مورد تتر مطرح می‌شود، خرید تتر با اقبال عمومی مواجه است. تمامی صرافی‌های معتبر جهان بخش عظیمی از جریان نقدینگی خود را مدیون وجود این رمز ارز هستند. ارزش بازار تتر معادل 83 میلیارد دلار بوده که آن را در زمره سه رمز ارز برتر این حوزه قرار می‌دهد. بنابراین اتفاقات آینده تعیین خواهد کرد که قیمت تتر تا چه میزان افزایش یابد.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و شمانیوز در محتوای آن هیچ نظری ندارد

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی