شمانیوز
شما نیوز

خداحافظی رسمی انگلیس از اتحادیه اروپا

بوریس جانسون امروز جمعه همزمان با آماده شدن انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا پس از ۴۷ سال، به "طلوع دورانی تازه" خوش‌آمد خواهد گفت.

خداحافظی رسمی انگلیس از اتحادیه اروپا
به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از ایسنا : بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در سخنرانی‌ای که قرار است در ساعت ۲۲ امروز به وقت محلی و یک ساعت پیش از خروج رسمی انگلیس از اتحادیه اروپا ایراد شود، خواهد گفت که بریگزیت "نه یک پایان، بلکه یک آغاز است".

او همچنین خروج از این اتحادیه ۲۷ عضوی را که پس از تایید توافق بریگزیت از سوی پارلمان اروپا صورت خواهد گرفت، "لحظه تولد دوباره و تغییر ملی واقعی" توصیف خواهد کرد.

با آغاز "دوره گذار" بریگزیت، تغییرات اندکی به طور دفعی صورت خواهند گرفت و بیشتر قوانین اتحادیه اروپا از جمله تردد آزادانه مردم همچنان تا پایان ماه دسامبر اعمال خواهند شد؛ زمانی که انگلیس قصد دارد به یک توافق تجارت آزاد دائمی با اتحادیه اروپا دست یابد.

در ابتدا قرار بود بریگزیت در ۳۱ مارس سال ۲۰۱۹ اجرایی شود اما با رد مکرر توافق خروج پیشین میان اتحادیه اروپا و ترزا می، نخست وزیر سابق انگلیس از سوی اعضای پارلمان این کشور، این تاریخ دچار تغییر شد.

جانسون اما پس از پیروزی در انتخابات سراسری ماه دسامبر، توانست به وعده خود برای به سرانجام رساندن بریگزیت عمل کند.

با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، بیش از سه سال جنجال سیاسی به دنبال همه‌پرسی سال ۲۰۱۶ پایان خواهد یافت؛ همه‌پرسی‌ای که مردم انگلیس طی آن با ۵۲ درصد رای موافق از خروج از اتحادیه اروپا حمایت کردند.

بوریس جانسون همچنین به مناسبت خروج از اتحادیه اروپا امروز در شهر ساندرلند- نخستین شهری که پس از اعلام نتایج همه‌پرسی سال ۲۰۱۶ از بریگزیت حمایت کرد- یک جلسه کابینه برگزاری خواهد کرد.

این نخست وزیر در سخنرانی خود بر لزوم همبستگی همه‌طرف‌ها تاکید خواهد کرد و خواهد گفت: این لحظه‌ای است که از اقدامی تازه رونمایی می‌شود. این لحظه، لحظه تولد دوباره و تغییر ملی واقعی است.

او در این سخنرانی که در دفتر نخست وزیری انگلیس صورت خواهد گرفت، خواهد گفت: این طلوع دورانی تازه است که طی آن دیگر نمی‌پذیریم فرصت‌های زندگی‌تان وابسته به این نیست که در چه بخشی از کشور بزرگ شده‌اید. این لحظه‌ای است که اتحاد و پیشرفت را آغاز می‌کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied