شمانیوز
شما نیوز

دانشجویان ایرانی در چین مبتلا به ویروس کرونا نشده‌اند

رئیس اورژانس کشور گفت: بر اساس گزارش‌های دریافتی تاکنون هیچ‌کدام از دانشجویان ایرانی در چین مبتلا به ویروس کرونا نشده‌اند.

دانشجویان ایرانی در چین مبتلا به ویروس کرونا نشده‌اند

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از فارس : پیرحسین کولیوند رئیس اورژانس کشور در حاشیه جلسه فوق‌العاده ستاد پیشگیری، هماهنگی،‌ فرماندهی و پاسخ به بحران استان تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سازمان پدافند غیرعامل بخشنامه کرده است که استانداری‌ها قرارگاه زیست و قرنطینه‌ای را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای بیماران احتمالی کرونا که هنوز گزارشی از آن در کشور وجود ندارد ایجاد کند.

وی گفت: وزارت کشور هم مراکز درمانی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کاملا آماده و در این خصوص مشخص کرده است و اگر شخصی دارای این بیماری باشد، مسیر درمان آن کاملا مشخص شده است.

وی درباره ورود تعدادی از دانشجویان ایرانی از کشور چین به داخل کشورمان گفت: نگهداری اینها در حال بررسی و مشخص شدن است ولی باید از نظر روحی با این دانشجویان و خانواده‌های آنها صحبت شود.

کولیوند یادآور شد: باید به فکر یک فضایی آرام برای این دانشجویان و خانواده‌های آنها باشیم تا از نظر روحی دچار مشکلی نشوند.

رئیس اورژانس کشور یادآور شد: همه امکانات را برای پیشگیری از ویروس کرونا در کشور داریم و برای دانشجویانی که از چین قرار است وارد کشور شوند اقدامات لازم برای حفظ سلامتی آنها پیش‌بینی شده است.

وی بیان داشت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته تاکنون دانشجویان مبتلا به این ویروس نشده‌اند ولی این اقدامات ما در جهت پیشگیری است.

کولیوند یادآور شد: قطعاً ما از مردم چیزی را پنهان نمی‌کنیم و برای پیشگیری باید از ماسک استفاده کنند و ارتباط مستقیمی با افرادی که دچار بیماری شدند نداشته باشند.

رئیس اورژانس کشور گفت: همه مسافران از مبادی ورودی توسط وزارت بهداشت به شدت کنترل می‌شوند و در اورژانس هم اگر موردی گزارش شود به صورت شفاف به مردم اعلام می‌کنیم

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied