شمانیوز
شما نیوز

پشت پرده تجاوز به قهرمان اسکیت فرانسه +عکس

قهرمان اسکیت روی یخ فرانسه و برنده مدال برنز جهانی مسابقات دو نفره سال ۲۰۰۰، در کتابی از تجاوز جنسی مربی خود در سالهای نوجوانی پرده برداشت.

پشت پرده تجاوز به قهرمان اسکیت فرانسه +عکس

به گزارش اختصاصی شمانیوز به نقل از ناین‌نیوز، "سارا ابیتول" قهرمان سابق اسکیت روی یخ فرانسه و برنده مدال برنز جهانی مسابقات دو نفره سال 2000، در کتابی که اخیرا منتشر کرده به برخی از اتفاقات پشت پرده اسکیت این کشور اشاره نموده است. این اسکیت باز 44 ساله در کتابش، مربی سابق خود "ژیل بیر" را به آزار و اذیت جنسی متهم کرده است.

با اینکه معمولاً نام قربانیان تجاوز جنسی فاش نمی شود اما "ابیتول" به میل و خواسته خود در مورد تجربه شخصی‌اش در این کتاب توضیح داده و اینگونه نوشته است؛

" در سالهای 1990 تا 1992 زمانی که یک نوجوان 15 ساله بودم مربی‌ام به من دست درازی می‌کرد. "بیر" در زمان‌های تمرین، از هر فرصتی برای نزدیک شدن به من استفاده و بارها از من سوءاستفاده جنسی کرد. آن زمان به خاطر موقعیت ورزشی حرفی نمی زدم؛ یعنی جرات اینکار را نداشتم چون همانند امروز کسی صدای قربانیان تجاوز جنسی را نمی‌شنید اما حالا مردم صدای زنان را می شنوند و من امروز پس از گذشت سالها ، می خواهم چهره واقعی مربی ام  را افشا کنم"

با اظهارات قهرمان سابق رقابت‌های اسکیت روی یخ فرانسه، دادستان پاریس دستور آغاز تحقیقات در مورد ادعای وی مبنی بر سوءاستفاده جنسی مربی سابقش را صادر کرد.

15e84a5b-0f3f-4920-890a-c8ba93b2a805

 

 

در همین حال "بیر"۶۲ ساله نیز با انتشار بیانیه‌ای اعتراف کرد با "ابیتبول" روابط صمیمی و نامناسبی داشته و خواستار بخشش او شد این در حالی بود که قهرمان اسکیت عذرخواهی مربی سابقش را رد و اعلام کرد به تلاش خود برای روشن شدن تمامی ‌ابعاد سوءاستفاده‌های جنسی رخ داده در فدراسیون اسکیت روی یخ ادامه خواهد داد.

"ابیتبول" همچنین در گفتگو با کانال تلویزیونی BFM درباره این پرونده گفت: آن زمان من نوجوان بودم و جرات اعتراض و شکایت از مربی که محبوب همه بود نداشتم اما حالا با گفتن واقعیت آرام شده ام. امروز هم از تمام کسانی که قربانی تجاوز جنسی مربیان خود شده اند می خواهم ساکت ننشینند و اعتراض خود را با صدای بلند بیان کنند.

با افشای رسوایی جنسی "بیر"، همزمان دو مربی دیگر به نامهای "میشل لوتز" و "ژان رولان رکل" نیز متهم به سوءاستفاده جنسی از سه ورزشکار در دهه 80 شده اند.

بر همین اساس"رمی هیتز" دادستان پاریس، در بیانیه ای اظهار داشت: از آنجا که محافظت از افراد زیر سن قانونی، بر عهده پلیس است به همین دلیل تلاش می کنیم تا سایر قربانیان احتمالی تجاوز جنسی در اسکیت را شناسایی کنیم.

به گزارش شمانیوز، کتاب "ابیتول" و یک سری داستان در مورد سوءاستفاده جنسی در ورزش، که هفته گذشته توسط روزنامه L'Equipe منتشر شد ، واکنش جدی مقامات ورزشی را برانگیخته است.

«رکسانا ماراسیننو»، وزیر ورزش این کشور به‌طور رسمی‌از «دیدیر گَیَگِه »، رئیس فدراسیون اسکیت روی یخ خواست تا از سمت خود استعفا دهد.

مترجم: مریم حسینی

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied