شمانیوز
شما نیوز

شامی مرغ | طرز تهیه شامی مرغ

یک غذای جدید و متنوع به لیست غذاهات اضافه کن | طرز تهیه شامی مرغ خوشمزه

اگر شماهم از غذاهای تکراری خسته شده اید و به دنبال یک غذای جدید، متنوع و خوشمزه هستند، ما به شما شامی مرغ را پیشنهاد می دهیم.

یک غذای جدید و متنوع به لیست غذاهات اضافه کن | طرز تهیه شامی مرغ خوشمزه

به گزارش شمانیوز :شامی مرغ یک غذای جدید و متنوع است. شامی مرغ غذایی لذیذ است و مناسب برای افرادی می باشد که نمیتوانند از گوشت قرمز استفاده کنند. شامی مرغ را میتوانید خیلی سریع و فوری تهیه کنید. شامی مرغ طرفداران خاص خودش را دارد. برای طرز تهیه شامی مرغ همراه ما باشید.

مواد لازم

سینه مرغ ۶۰۰ گرم
تخم مرغ ۳ عدد
پیاز ۱ عدد بزرگ
سیب زمینی ۱ عدد متوسط
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
روغن و زردچوبه به مقدار کافی

شامی مرغ

طرز تهیه

برای تهیه شامی مرغ ابتدا سیب زمینی را به همراه یک لیوان آب داخل یک قابلمه کوچک می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا آبپز شود، سپس پوست سیب زمینی را جدا می کنیم و آنرا با رنده ریز رنده کرده و داخل یک کاسه بزرگ و جادار می ریزیم.

در ادامه پیاز را با رنده ریز رنده می کنیم و پس از اینکه با فشار دست آبش را گرفتیم به کاسه حاوی سیب زمینی اضافه می کنیم. حالا گوشت مرغ را چرخ می کنیم و به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه اضافه می کنیم.

در این مرحله تخم مرغ ها را داخل یک کاسه کوچک می شکنیم، سپس با چنگال به خوبی مخلوط می کنیم تا تخم مرغ ها از لختگی خارج شوند، سپس تخم مرغ ها را به کاسه حاوی مواد اضافه می کنیم و با هم به خوبی ترکیب می کنیم.

حالا مواد را با دست خوب ورز می دهیم تا کاملا منسجم و یکدست شوند. اگر چسبندگی مایه شامی کم بود ۱ تخم مرغ دیگر اضافه می کنیم. حالا در یک تابه مناسب کمی روغن می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم.

مقداری از مایه شامی را با دست شکل می دهیم و وسط انرا با انگشت سوراخ می کنیم و داخل روغن داغ می اندازیم تا سرخ شود. پس از اینکه یک سمت شامی ها سرخ شد آنها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود.

پس از سرخ کردن شامی ها، انها را روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان گرفته شود، سپس شامی ها را داخل ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه خیارشور، گوجه فرنگی و پیاز خرد شده سرو می کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی