شمانیوز
شما نیوز

پیراشکی مرغ

یک غذای خوشمزه و دلچسب برای ماه رمضان | طرز تهیه پیراشکی مرغ با طعمی عالی

در خبر زیر به شما طرز تهیه پیراشکی مرغ ، یک غذای متنوع و غیر تکراری را آموزش می دهیم.

یک غذای خوشمزه و دلچسب برای ماه رمضان | طرز تهیه پیراشکی مرغ با طعمی عالی

به گزارش شمانیوز :پیراشکی مرغ یکی از غذاهای خوشمزه و مجلسی است که می توانید به عنوان پیش غذا هم از آن استفاده کنید. پیراشکی مرغ، هم محبوب بچه‌ها و هم باب طبع بزرگ‌ترها است.  آماده کردن پیراشکی مرغ زحمت زیادی ندارد.پیراشکی مرغ مناسب برای سرو در افطاری ماه رمضان نیز میباشد. اگر دوست دارید طرز تهیه پیراشکی مرغ ، این غذای فانتزی و خوشمزه را یاد بگیرید، با ما همراه باشید.

مواد لازم

آرد حدود ۲ لیوان
شکر ۱ قاشق غذاخوری
پودر خمیر مایه ۱ قاشق غذاخوری
نمک ½ قاشق غذاخوری
تخم مرغ ۱ عدد
ماست ۵ قاشق غذاخوری
روغن مایع نصف لیوان
آب ولرم ۱ لیوان
سینه مرغ ۱ عدد
قارچ ۱۰۰ گرم
سوسیس ۱ عدد
پیاز ۱ عدد متوسط
پنیر پیتزا ۲ قاشق غذاخوری
فلفل دلمه ای ½ یک فلفل متوسط
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
سیر ۱ حبه
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی

پیراشکی مرغ

طرز تهیه

برای تهیه خمیر پیراشکی ابتدا آرد را به همراه شکر، نمک و پودر خمیر مایه فوری داخل یک ظرف جادار می ریزیم و با هم مخلوط می کنیم، سپس وسط مواد را با دست باز می کنیم و تخم مرغ را به همراه ماست، روغن مایع و آب ولرم به ظرف اضافه می کنیم.

حالا مواد را با قاشق یا لیسک مخلوط می کنیم و در صورتی که خمیر شل بود کم کم آرد اضافه می کنیم تا خمیر جمع شود. توجه داشته باشید که خمیر باید کمی چسبندگی داشته باشد و نباید بیش از حد آرد اضافه کنید، چون خمیر خشک می شود.

پس از اینکه خمیر جمع شد آنرا به مدت ۱۵ دقیقه ورز می دهیم و چند بار محم به سطح کار می کوبیم تا کاملا منسجم شود. در ادامه خمیر را به یک ظرف گود منتقل می کنیم و روی آنرا با سلفون می پوشانیم و در یک جای گرم قرار می دهیم تا استراحت کند.

حالا پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم و به همراه کمی روغن در یک تابه مناسب تفت می دهیم تا طلایی و سبک شود. سپس سوسیس را به صورت نگینی خرد می کنیم و به پیار اضافه می کنیم.

سوسیس را خوب تفت می دهیم تا کاملا سرخ شود، سپس قارچ و فلفل دلمه ای را نگینی خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم. حالا مواد را چند دقیقه تفت می دهیم که قارچ آب بیندازد و آب اضافی آن به طور کامل تبخیر شود.

در ادامه رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و چند دقیقه تفت می دهیم تا طعم خامی رب گوجه فرنگی گرفته شود، سپس سیر رنده شده را اضافه می کنیم و پس از آن مرغ خرد شده را اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم تا رنگ مرغ تغییر کند.

در آخر مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه می کنیم و چند دقیقه تفت می دهیم تا ادویه ها با مواد کاملا یکدست شوند. حالا مواد میانی را کنار می گذاریم تا خنک شوند و به سراغ آماده کردن خمیر پیراشکی می رویم.

خمیر را از ظرف خارج می کنیم و کمی ورز می دهیم تا هواگیری شود، سپس سطح کار را آردپاشی می کنیم و خمیر را با وردنه به قطر ۵ میلی متر پهن می کنیم. حالا با قالب گرد خمیر را قالب می زنیم و روی هر خمیر قالب خورد کمی از مواد میانی می ریزیم.

نیمه دیگر خمیر را روی مواد بر می گردانیم و لبه های آنرا با چنگال فشار می دهیم تا به هم بچسبند. حالا داخل یک تابه گود مقداری روغن می ریزیم که پیراشکی ها هنگام سرخ شدن در روغن شناور باشند، سپس روی حرارت متوسط قرار می دهیم.

پس از اینکه روغن داغ شد، پیراشکی ها را داخل روغن می اندازیم تا سرخ شوند، سپس روی دستمال حوله ای یا توری فلزی قرار می دهیم تا روغن اضافی شان خارج شود، سپس به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.


آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی