شمانیوز
شما نیوز

دسر توت فرنگی

یک دسر خاص بهاری برای ماه رمضان درست کن | طرز تهیه دسر خوشمزه توت فرنگی مخصوص ماه رمضان

در خبر زیر به شما طرز تهیه دسر خوشمزه توت فرنگی مناسب برای پذیرایی ماه مبارک رمضان را آموزش می دهیم .

یک دسر خاص بهاری برای ماه رمضان درست کن | طرز تهیه دسر خوشمزه توت فرنگی مخصوص ماه رمضان

به گزارش شمانیوز :دسر توت فرنگی یک دسر خوشمزه و محبوب است که با استفاده از توت فرنگی تازه یا منجمد، شیر، قند و سایر مواد خام ساخته می‌شود.طعم شیرین و اسیدی توت فرنگی در دستور طبخ دسر توت فرنگی با سایر مکمل‌ها هماهنگ می‌شود تا یک ترکیب لذیذ و متعادل را ایجاد کند.علاوه بر طعم بی‌نظیر، دسر توت فرنگی با رنگ قرمز جذابیت بصری فوق‌العاده‌ای دارد و می‌تواند به تزئین میز شما افزوده شود.دسر توت فرنگی برای فصول گرم سال و عید نوروز، به عنوان یک انتخاب مناسب از طرف میزبانان برای مهمانان خود می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.برای طرز تهیه دسر توت فرنگی خوشمزه همراه ما باشید. 

مواد لازم

پودر ژله توت فرنگی: ۱ بسته
آب جوش: ۵/۱ لیوان
توت فرنگی: ۲ لیوان
شیر: ۳ لیوان
شکر: نصف لیوان
پودر ژلاتین: ۲ قاشق غذاخوری
پودر نشاسته ذرت: ۲ قاشق غذاخوری
آرد سفید: ۲ قاشق غذاخوری
بیسکوییت پتی‌پور ساده: نصف بسته
گردوی خرد شده: ۳ قاشق غذاخوری
وانیل: یک چهارم قاشق چای‌خوری
خامه صبحانه: یک پاکت ۲۰۰ گرمی

طرز تهیه

در مرحله اول تهیه این دسر پودر ژله توت فرنگی را با یک و نیم لیوان آب جوش مخلوط کنید تا دانه‌های ژله خوب در آن حل شوند. همیشه مخلوط پودر ژله و آب جوش را روی بخار کتری یا سماور بگذارید و هر از گاهی آن را هم بزنید. در این حالت دانه‌های ژله با بخار آب کاملاً در آب جوش حل می‌شوند و مایع ژله شما صاف و شفاف خواهد شد. یک قالب مناسب انتخاب کنید. قالب باید دیواره بلند باشد. برای تهیه این دسر می‌توانید از قالب‌های سیلیکونی، فلزی، پلاستیکی و یا ظرف پیرکس دیواره دار استفاده کنید. نیمی از پودر ژله حل شده را کف قالب بریزید و در یخچال بگذارید تا ببندد. بقیه مایع ژله را روی کتری یا سماور بگذارید تا حرارت بخار مانع از بستن آن شود.
چهل دقیقه بعد وقتی ژله داخل قالب کاملاً بسته شد، آن را از یخچال بیرون بیاورید. توت فرنگی‌ها را به صورت اریب برش بزنید و روی سطح ژله بسته شده بچینید. سطح ژله باید کاملاً با توت فرنگی پوشانده شود. در این فاصله ژله باقی مانده را از روی بخار بردارید تا از حرارت بیافتد و خنک شود. سپس با یک قاشق غذاخوری آن را به صورت قاشق قاشق روی توت فرنگی‌ها بریزید. توجه داشته باشید که باید مایع ژله را به اندازه‌ای بریزید که توت فرنگی‌ها شناور نشوند. سپس قالب را دوباره به یخچال برگردانید تا ژله جدید هم کاملاً بسته شود.
در مرحله دوم یک قابلمه مناسب انتخاب کنید. شیر، شکر، آرد سفید، پودر نشاسته ذرت و پودر ژلاتین را با هم مخلوط کنید. قابلمه را روی شعله گاز با حرارت متوسط بگذارید و مدام هم بزنید تا جوش بیاید. وقتی به غلظت فرنی رسید، شعله را خاموش کنید. سپس وانیل و خامه صبحانه را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا خامه کاملاً مخلوط شود. وقتی این مواد از حرارت افتاد و کمی خنک شد، بیسکوییت پتی‌پور خرد شده و گردو را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا همه مواد یک‌دست شود.
در مرحله سوم قالب را از یخچال بیرون بیاورید. موادی را که آماده کرده‌اید، روی توت فرنگی‌های بسته شده بریزید و با کف قاشق روی قالب را کاملاً صاف کنید. سپس قالب را داخل یخچال بگذارید و دو تا سه ساعت زمان بدهید تا مایع بیسکوییتی کاملاً ببندد.
در مرحله آخر قالب را از یخچال خارج کنید. یک چاقوی نوک تیز بردارید و دور تا دور قالب بگردانید تا لبه‌های دسر از قالب جدا شود. کف قالب را در آب داغ بگذارید؛ سپس ظرف مورد نظر سرو را انتخاب کنید و روی قالب بگذارید و آن را برگردانید. رو و اطراف دسر را می‌توانید با خامه فرم گرفته یا توت فرنگی تزیین کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied