شمانیوز
شما نیوز

خوراک بامیه

برای شامت یک غذای فوری درست کن / طرز تهیه خوراک بامیه با طعمی بی نظیر

برای شامت یک غذای فوری درست کن / طرز تهیه خوراک بامیه با طعمی بی نظیر

اگر شماهم برای وعده شام به دنبال یک غذا خوشمزه اما فوری هستید تا پایان این خبر همراه ما باشید.

به گزارش شمانیوز :خوراک بامیه یک غذای محبوب در فرهنگ ایرانی است که از بامیه ، گوشت گوسفند یا گوشت مرغ، پیاز و ادویه‌های مختلف تهیه می‌شود.خوراک بامیه به دلیل طعم خوشمزه و مواد مغذی موجود در آن، به عنوان یک غذای سنتی و خوشمزه در میان خانواده‌های ایرانی محبوبیت دارد.خوراک بامیه معمولاً با نان یا برنج سرو می‌شود و می‌تواند به عنوان یک غذای اصلی در وعده‌های ناهار یا شام مصرف شود.این غذا به دلیل طعم خاص بامیه و ترکیب منحصر به فرد مواد، گزینه خوبی برای تنوع در سفره‌های ایرانی و مهمانی‌ها است.

مواد لازم

پیاز ۱ عدد درشت
گوجه فرنگی ۳ الی ۴ عدد
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذا خوری
زردچوبه به مقدار لازم
نمک به مقدار لازم
فلفل سیاه به مقدار لازم
بامیه نیم کیلو
سیب زمینی ۲ عدد متوسط
سیر ۱ بوته
آب جوش ۳ لیوان
آب لیمو یا آب غوره ۲ تا ۳ قاشق غذا خوری

طرز تهیه

برای تهیه خوراک خوشمزه بامیه در ابتدای کار، پیاز را شسته و پوست می کنیم. سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. یک قابلمه را با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. پیاز ها را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود.

در این مرحله گوجه فرنگی ها را شسته و درون غذا ساز پوره می کنیم. سپس به پیاز ها اضافه کرده و تفت می دهیم. در ادامه رب گوجه فرنگی را هم اضافه کرده و با نمک و فلفل سیاه تفت می دهیم و می گذاریم تا روی حرارت بپزد.

سپس گوجه ها و رب گوجه فرنگی خوشرنگ شود. بامیه ها را شسته و پاک می کنیم. سپس به قابلمه اضافه می کنیم. سیب زمینی ها را هم شسته و پوست می کنیم و خرد می کنیم و به مواد اضافه می کنیم. سیر را هم به خوراک اضافه می کنیم.

آب جوش را درون آن می ریزیم و می گذاریم با حرارت ملایم حدود ۲ ساعت بپزد و جا بیفتد. در اواخر پخت به آن آب لیمو ترش یا آبغوره می زنیم و می گذاریم چند قل بزند. سپس خوراک را از روی حرارت برداشته و با نان و سبزی و پیاز و مخلفات دیگر سرو می کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی