شمانیوز
شما نیوز

کاپ کیک

برای عصرانه امروز این کاپ کیک ها رو درست کن / طرز تهیه کاپ کیک بدون فر

برای عصرانه امروز این کاپ کیک ها رو درست کن / طرز تهیه کاپ کیک بدون فر

در خبر زیر طرز تهیه کاپ کیک خانگی بدون نیا به فر را به شما آموزش خواهیم داد.

به گزارش شمانیوز :کاپ‌کیک یک شیرینی محبوب و جذاب است که معمولاً با تزیین‌های مختلف مانند خامه، شکلات یا میوه‌ها زینت داده می‌شود.این شیرینی کوچک و دلچسب علاوه بر طعم خوب، ظاهری زیبا و جذاب هم دارد که برای جشن‌ها و مراسم مختلف مناسب است.پخت و تزیین کاپ‌کیک یک هنر خلاقانه است که افراد بسیاری از آن لذت می‌برند و این شیرینی را به شکل‌ها وطعم‌های مختلف ارائه می‌دهند.هر کاپ‌کیک می‌تواند طعم و تزیینات متنوعی داشته باشد و بستگی به خلاقیت و سلیقه شخصی سازنده آن است.

مواد لازم

شیر:10 قاشق غذاخوری

شکر:7 قاشق غذاخوری

روغن مایع:6  قاشق غذاخوری

آرد:16  قاشق غذاخوری

بکینگ پودر:2 قاشق مرباخوری

وانیل:1/2 قاشق مرباخوری

تخم مرغ:2 عدد

پودر کاکائو:1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه

ابتدا آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و الک کنید. دو عدد تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل در یک کاسه بریزید و با همزن مخلوط کنید.

سپس شیر را افزوده و روغن را هم بریزید و مواد را تا حدی که یکدست شود هم بزنید. در مرحله بعد مخلوط آرد را در چند نوبت به مواد تان اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مایه کیک یکدست شود.

مایه کیک را به دو قسمت مساوی تقسیم کرده و به یکی از آن ها پودر کاکائو اضافه نمایید.

دو تا سه عدد فنجان را بسته به سایز آن انتخاب کرده و کف و دیواره آن ها را خوب چرب کنید. یک قاشق از مایه کاکائویی داخل لیوان ها بریزید و یک قاشق مایه وانیلی به این ترتیب نصف حجم لیوان ها را با مایه کیک پر کرده و با یک خلال دندان داخل مایه کیک چند حرکت انجام دهید تا کیک طرحدار شود. قابلمه مناسبی را انتخاب کرده و به اندازه یک بند انگشت داخل آن آب بریزید و روی گاز بگذارید تا بجوشد. لیوان ها را داخل قابلمه بچینید و درب آن را ببندید. کیک های فنجانی را برای 30 دقیقه با شعله کم بپزد.

بعد از نیم ساعت کیک ها را از قابلمه خارج کرده و بعد از اینکه خنک شد از لیوان خارج کرده و سرو نمایید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی