شمانیوز
شما نیوز

سیر نزولی آنفولانزا در روزهای اخیر

وزیر بهداشت با بیان اینکه آنفلوآنزا مهار شده است، گفت: طبق پیش‌بینی‌ها آنفلوآنزا از سه روز گذشته سیر نزولی پیدا کرده است البته نباید کماکان از مراقبت‌های خاص برای جلوگیری از شیوع آن غافل شد.

سیر نزولی آنفولانزا در روزهای اخیر

سعید نمکی در حاشیه سفر به قم در جمع خبرنگاران گفت: آنفلوآنزا علیرغم موج سرکشی که داشت با همکاری و مشارکت گسترده مردم و همراهی صداوسیما و رسانه‌های گروهی مهار شد.

وی با اشاره به مسائل و مشکلات بیمارستان امیرالمومنین(ع) قم، گفت: ساخت بیمارستان ٢٢٠ تخت خوابی امیرالمؤمنین(ع) قم را خیرین با مساعدت مجموعه‌ای از دفتر آیت‌الله خوانساری آغاز کردند و دولت نیز از کمک‌هایی که می‌شد از بدنه دولت انجام داد دریغ نکرد.

وی افزود: هفته گذشته با آقای لاریجانی و دکتر سرمست استاندار قم جلسه‌ای در رابطه با مشکلات این بیمارستان داشتیم و قرار بود دکتر جان بابایی به عنوان معاون درمان به قم سفر کنند اما من به شخصه برای رسیدگی به شهر قم آمدم.

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به مشکلات بیمارستان امیرالمومنین(ع) گفت: مشکلات این بیمارستان دو نوع هستند یکی مشکلات انشعابات که استاندار قم با تشکیل کارگروه این مشکلات را پیگیری می‌کند و دیگری مشکلات مالی که قسمتی از آن تعهدات خیر این مجموعه است و قسمت دیگر بحث تاسیسات این مجموعه است که دولت قبول کرد ١٠ میلیارد تومان برای رفع این مشکل کمک کند، همچنین خیرین محترم نیز ٣٠میلیارد تومان کمک خواهند کرد تا مشکلات قسمت تاسیسات به طور کامل حل شود و امیدواریم در دوماه آینده این بیمارستان به بهره برداری برسد.

نمکی با اشاره به مشکلات گردشگری سلامت ادامه داد: یکی از مشکلات گردشگری سلامت ورود بعضی از دلال‌ها و بی‌ضابطه بودن این بخش بود که معاونت درمان وزارتخانه با کمک وزارت میراث فرهنگی طراحی‌های لازم را داشته و وضع گردشگری سلامت ساماندهی شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied