شمانیوز
شما نیوز

آموزش پیشگیری از سرطان در کشور

رئیس اداره پیشگیری از سرطان وزارت بهداشت، به تشریح برنامه پیشگیری از سرطان در کشور در قالب بسته های آموزشی چهره به چهره پرداخت.

آموزش پیشگیری از سرطان در کشور

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از مهر : علی قنبری مطلق، روز سه شنبه در نشست خبری که به منظور تشریح دستاوردهای وزارت بهداشت در سالن کنفرانس این وزارتخانه برگزار شد، افزود: یکی از مهم‌ترین اصول در پیشگیری از وقوع سرطان، آگاهی رسانی و جلب اعتماد افراد است.

وی گفت: از سال ۹۲ تا کنون به صورت مرتب برنامه‌های اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی را انجام می‌دهیم. بر همین اساس جلساتی با سازمان‌های خیریه مردم نهاد، دانشگاه‌های علوم‌پزشکی و... داشته‌ایم که این نهادها در زمینه اطلاع رسانی به مردم در اماکن عمومی، اقدامات متناسبی انجام می‌دهند.

قنبری مطلق در مورد خدمات ارائه شده در خانه‌های بهداشت و مراکز جامع خدمات سلامت، افزود: این مراکز بسته‌های آموزشی چهره به چهره به مردم را از ۶ سال گذشته آغاز کرده‌اند. اینگونه مداخلات تا ۶ سال قبل به صورت ارائه خدمت در  نظام خدمات سلامت حتی در سایر کشورها نیز انجام نمی‌شد.

وی در خصوص داروهای تولید داخل درمان سرطان ها، گفت: تمام داروهایی که در فارماکوپه ایران است، در ایران تولید می‌شود. در زمینه داروهای جدید نیز سازمان غذا و دارو با بررسی‌هایی که بر میزان اثربخشی و هزینه فایده آنها انجام می‌دهد، نسبت به تولید آنها توسط شرکت های دانش بنیان اقدام می شود.

رئیس اداره پیشگیری از سرطان وزارت بهداشت، بر اهمیت دقت در تجویز دارو تاکید کرد و افزود: بسیاری از داروها گاهی بدون اثر تجویز می‌شود که باید با فکر بیشتری نسبت به تجویز آنها اقدام کنیم.

وی گفت: حدود دو سوم داروها به صورت عام به خصوص داروهای درمان سرطان از فرآورده‌های گیاهی به دست می‌آید. این به آن معنا است که فرمول تهیه دارو منشاء گیاهی داشته اما سپس تولید آن به فضای کارخانه‌ها رسیده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied