شمانیوز
شما نیوز

انتقاد از عدم به کارگیری کریدورهای کشور برای مبادلات کالا

رئیس کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از اینکه دولت نتوانست از کریدورهای کشور برای مبادلات کالا بین شرق آسیا و اروپا استفاده کند، گفت: با بی‌تدبیری‌های صورت‌گرفته نتوانستیم از این فرصت استفاده کنیم.

انتقاد از عدم به کارگیری کریدورهای کشور برای مبادلات کالا

 به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از فارس: رئیس کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از اینکه دولت نتوانست از کریدورهای کشور برای مبادلات کالا بین شرق آسیا و اروپا استفاده کند، گفت: با بی‌تدبیری‌های صورت‌گرفته نتوانستیم از این فرصت استفاده کنیم.

محمدرضا رضایی‌کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران بهترین مسیر برای انتقال اجناس و کالا از هند و چین به سمت اروپا است.

وی افزود: ما به لحاظ ژئوپلتیکی بهترین مسیر و ارزان‌ترین و امن‌ترین منطقه برای جابه‌جایی کالاها از شرق آسیا به اروپا هستیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از اینکه متأسفانه دولت نتوانست از کریدورهای کشور و ظرفیت و پتانسیل‌ ویژه‌ای زمین، هوایی و ریلی برای مبادلات اجناس و کالا بین شرق آسیا و اروپا استفاده کنیم، تصریح کرد: متأسفانه با بی‌تدبیری‌های صورت گرفته نتوانسته‌ایم از نعمتی که خداوند در اختیار کشورمان قرار داده استفاده کنیم.

رضایی‌کوچی با بیان اینکه عدم بالفعل شدن ظرفیت‌های سیاسی کشور و همچنین عدم بکارگیری دیپلماسی اقتصادی منجر به روابط نامطلوب با دنیا شده است،‌گفت: باید تلاش می‌کردیم مسیر ترکیبی کالا بین ریل و دریا و زمین را برقرار می‌کردیم که از این فرصت استثنایی نتوانستیم استفاده بهینه را ببریم.

وی گفت: اگر بتوانیم نفت را حرفی و عملی از کشور و بودجه و برنامه‌ریزی‌هایمان حذف کنیم عملاً ظرفیت‌های دیگر را بالفعل کرده و از مسیرهای مختلف درآمدزایی خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: استفاده حداکثری از کریدورهای زمینی، هوایی و دریایی صدها برابر درآمد نفتی‌مان می‌تواند اعتبار برایمان کسب کند به شرطی که بتوانیم با رایزنی صورت گرفته با دنیا و برقراری ارتباط تجاری و بازرگانی نقطه جابه‌جایی اجناس و کالاها از آسیای میانه به خلیج‌فارس و دریای عمان و همچنین شرق آسیا به اروپا خواهیم بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    من اگر قدرتی داشتم طی ۱۰سال تمام مشکلات کشوررا حل میکردم