شمانیوز
شما نیوز

ماجرای استعفای روحانی چه بود ؟

عضو هیئت مؤسّس حزب کارگزاران به پیشنهاد عباس عبدی از تئوریسین‌های جریان اصلاحات مبنی بر استعفای روحانی واکنش نشان داد و گفت که این کار پوست خربزه انداختن زیر پای رئیس‌جمهور است.

ماجرای استعفای روحانی چه بود ؟

به گزارش خبرنگارشمانیوز و به نقل از فارس : عباس عبدی از تئوریسین‌های جریان اصلاحات اخیرا طی گفت‌وگویی که با نشریه صدا (ارگان رسمی اطلاع‌رسانی حزب کارگزاران)  پیشنهاد کرده بود که حسن روحانی رئیس‌جمهوری ایران از مسئولیت خود در دولت استعفا کند. 

عبدی گفته بود: رئیس‌جمهور می‌تواند استعفا بدهد و کنار برود و بعد تصمیم بگیرند انتخابات زودرس برگزار شود البته در اصل 131 قانون اساسی وجود دارد که مقام رهبری می‌تواند کسی را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کند تا زمانی که انتخابات برگزار شود. معاون اول هم همزمان استعفا دهد تا شائبه‌ای پیش نیاید. 

سیدمصطفی هاشمی طبا که از اعضای هیات موسس حزب کارگزاران است و سال 96 در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا بود، در این باره در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار داشت: آنها که می‌گویند روحانی استعفا دهند چرا نمی‌گویند که استعفا دهد که چه بشود؟

وی معتقد است که پیشنهاد استعفای حسن روحانی پوست خربزه انداختن زیر پای وی است. می‌خواهند او را به سمت استعفا هل بدهند. 

*طرح موضوع استعفای روحانی غیرمتفکرانه و بی‌نتیجه است

این نامزد دوازدهمین دوره ریاست جمهوری تاکید کرد: می‌گویند روحانی استعفا کند در حالی که می‌دانند اگر حسن روحانی استعفا کند نخست در کشور تلاطم سیاسی ایجاد می‌شود و دوم اینکه به نظر من هر کسی بیاید فرقی نخواهد داشت از این رو معتقدم طرح این موضوع غیرمتفکرانه و بی‌نتیجه است. 

وی ادامه داد: روحانی نباشد چه کسی می‌خواهد باشد چه راست بیاید چه چپ بیاید از نظر من فرقی نمی‌کند. 

وی در پاسخ به اینکه «هر کسی بیاید تفاوتی ندارد، یعنی چه ؟» گفت: منظور من این است که هر کسی که بیاید آنچه در مملکت می‌گذرد تغییر نخواهد کرد چون مشکل ما سیاست‌های اجرایی در مملکت است. نگاه کنید با یک باران اهواز و آبادان و بوشهر را آب برده است. این به این معنی است که ما به فکر مردم و مملکت نبوده‌ایم. به فکر نشست زمین، جنگل و مراتع نبوده‌ایم. 

*چرا باید شهری مثل آبادان با یک بارندگی زیر آب برود؟

هاشمی طبا با بیان اینکه دغدغه من حفظ ایران است خاطرنشان کرد: چرا باید شهری مثل آبادان با یک بارندگی زیر آب برود؟ آیا ما نمی‌توانستیم در این مدت چاره ای بیندیشیم. بنابراین دولت‌ها به فکر بهبود زیستگاه ما نبودند. بنابراین  به حفظ زیستگاه بی‌توجهی شده و ما در این چهل سال انواع و اقسام روسای جمهور را دیده و آزمایش کرده‌ایم اما می‌بینید که فقط 15 درصد از برنامه‌های پنج‌ساله ما تحقق یافته است.

عضو هیئت موسس حزب کارگزاران گفت: آقای احمدی نژاد که برنامه پنج ساله را خمیر کرد و مجلسی‌ها هم خندیدند و گفتند عجب خمیرکنی است از این رو معتقدم هر کسی بیاید فرقی ندارد چون ما در سیاست‌های کلی کشور راه درست را انتخاب نکردیم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied