شمانیوز
شما نیوز

ظریف: به 2020 امیدواریم + عکس

​«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به چین سفر کرده است اظهار امیدواری کرد در سال ۲۰۲۰ میلادی، تحولات پایداری در زمینه روابط راهبردی جامع میان ایران و چین صورت گیرد.

ظریف: به 2020 امیدواریم + عکس

به گزارش خبرنگارشمانیوز و به نقل از خبرانلاین : دکتر محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در توئیتی به زبان چینی نوشت: بسیار خوشحالم که آخرین روز از سال ۲۰۱۹ را با دوستان چینی خود در پکن گذراندم و همچنین به استقبال اولین روز ۲۰۲۰ در پکن می‌روم.وی اظهار کرد برای دوستان چینی‌ام نیز سال نویی شاد و فرخنده را آرزومند می کنم.

 

«محمد جواد ظریف» و «وانگ یی» وزیران خارجه ایران و چین ظهر امروز سه شنبه در پکن با یکدیگر دیدار و بر گسترش همکاری ها تاکید کردند ظریف در این دیدار با اشاره به برقراری روابط استراتژیک میان تهران - ‌پکن گفت: ارتقا روابط دوکشور به سطح راهبردی، بیانگر اشتیاق تهران و پکن برای افزایش تعاملات و روابط است.

sk2BeOYQZXlh

وی  با اظهار خرسندی از حضور در چین گفت: اینکه در آخرین روز سال ۲۰۱۹ با شما و ‌روز گدشته نیز با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه دیدار داشتم مایه خوشبختی است.

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به چهارمین سفر خود به چین در سال ۲۰۱۹ گفت: این سفرها نشان دهنده آن است که رهبران دو کشور دیدگاه راهبردی نسبت به روابط با چین دارند.

«وانگ یی» وزیر خارجه جمهوری خلق چین نیز در این دیدار با اشاره به قدمت روابط دو کشور بر توسعه و تقویت این روابط تاکید کرد و گفت دو کشور در شرایط کنونی نیاز دارند ضمن حفظ ارتباطات در مورد مسایل مختلف با یکدیگر تبادل نظر کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied