شمانیوز
شما نیوز

رهبر انقلاب در کدام فرازهای نماز بر پیکر سردار سلیمانی و همرزمانش اشک ریختند؟

امام خامنه‌ای با حضور بر پیکر سپهبد سلیمانی و سایر شهدا به اقامه نماز پرداختند؛ نمازی که نسبت به دفعات قبل متفاوت بود و بغض و گریه ایشان در فراق این سردار رشید اسلام را به‌همراه داشت.

رهبر انقلاب در کدام فرازهای نماز بر پیکر سردار سلیمانی و همرزمانش اشک ریختند؟

به گزارش خبرنگارشمانیوز و به نقل از تسنیم : حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (۱۶ دی) در مراسم تشییع پیکر سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران، ابومهدی المهندس معاون حشد شعبی عراق و سایر شهدای حادثه تروریستی نیروهای آمریکایی در عراق حضور یافتند و نماز را بر پیکر پاک این سرداران اقامه کردند.

 

رهبر انقلاب در فرازهایی از نماز مکث کردند و گریستند که اندوه و گریه جمعیت مردم را به دنبال داشت.

 

در ذیل، فرازهایی از نماز که آیت‌الله خامنه‌ای در فراق حاج قاسم اشک ریختند را می‌خوانید:

 فراز اول:  اللهم إن هولاء المسجون قدامنا عبادک و ابن عبادک و ابن امائک نزلوا بک

معنی: خداوندا این کفن‌شدگان که در پیش پای ما قرار دارند، بندگان تو اند و فرزند بندگان تو و فرزند کنیزان تو. نزد تو فرود آمده و تو بهترین کسی هستی که نزد او فرود می‌آیند.

 فراز بعدی: اللهم انا لا نعلم منهم الا خیرا

معنی: خداوندا من جز نیکی از آنها به‌یاد ندارم...

 فراز سوم: اللهُم اِنک توفیتهُم مُتلطخین بِدمائهم فِی سَبیل رضاک مُستشَهدین بَینَ ایدیهِم مُخلصین فِی ذلک لوَجهکَ الکَریم

معنی: خداوندا تو در حالی آنها را قبض روح کردی که در راه رضایت تو در خون خود غلتیده بودند و در برابر تو به شهادت رسیده و برای تو، ای پروردگار کریم، در این راه با اخلاص بودند.

 فراز چهارم: اللهم ارفع درجاتهم و احشرهم مع محمد و آله الطاهرین و الحقنا بهم و ارزقنا الشهادة فی سبیلک یا مولای

معنی: خداوندا بر درجات ایشان بیفزا و آنها را با محمد و آل محمد محشور کن و ما را به آنها ملحق فرما. خداوندا روزی ما را شهادت در راهت قرار بده...

 فراز پنجم: الحَمدُ اللهِ الذی اکرم المُستشهدینَ فی سَبیله. اَلحمدُ لله الذی رزقنا الشهادة فی سَبیله. اَلحمدُ للهِ الذی رزقنا الجَهاد فی سَبیلِ الاِسلام

معنی: سپاس خداوندی را که شهیدان در راهش را کرامت نهاد؛ سپاس خداوندی را که شهادت در راهش را روزی ما گرداند و سپاس خداوندی را که جهاد در راه اسلام را روزی ما کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۶ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied