شمانیوز
شما نیوز

شهدای همجوار قبر سردارسلیمانی چه افرادی هستند+ زندگی نامه

​پیکر مطهر سرباز امت و ولایت حاج قاسم سلیمانی بنا به وصیتش در جوار همرزم شهیدش یوسف‌الهی از عرفای جبهه های دوران دفاع مقدس به خاک سپرده می شود.

شهدای همجوار قبر سردارسلیمانی چه افرادی هستند+ زندگی نامه

به گزارش خبرنگارشمانیوز و به نقل از ایلنا : شهید"محمّدحسین یوسف‌الهی" در واحد اطلاعات عملیات لشکر ۴۱ ثارالله، از همرزمان حاج قاسم سلیمانی بود و به نقل از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی درباره نحوه شهادت شهید محمدحسین یوسف الهی؛ هنگامی که دشمن در عملیات والفجر هشت دست به حمله شیمیایی زد، او یاران خود را از سنگر خارج کرد و خود به شهادت رسید.

سردار سپهبد شهیدحاج قاسم سلیمانی در بخشی از وصیت نامه خود خطاب به همسرش خواسته است که در جوار مزار شهید یوسف الهی به خاک سپرده شود.

بیسیمچی حاج قاسم سلیمانی در لشکر ۴۱ ثارالله، طلبه‌ای بود که حاج قاسم وصیت کرده تا پیکر پاکش در کنار این شهید دفن شود. 

 

uZCF8pvRLjv4

 
 
زندگینامه شهید یوسف الهی شهید همجوار سردار سلیمانی:
 
شهید محمد حسین یوسف الهی سال ۱۳۴۰ در شهر «کرمان» متولد شد، پدرش فرهنگی بود و در آموزش و پرورش خدمت می کرد. محیط خانواده کاملا فرهنگی بود و همه فرزندان از همان کودکی با حضور در مساجد و جلسات مذهبی با اسلام و قرآن آشنا می شدند.

علاقه زیاد و ارتباط عمیق محمد حسین با نهج البلاغه نیز ریشه در همین دوران دارد. در روزهای انقلاب محمد حسین دبیرستانی بود و حضوری فعال در عرصه سیاست داشت و یکی از عاملان حرکت‌های دانش آموزان در شهر کرمان بود.

آغاز جنگ عراق علیه ایران در لشکر ۴۱ ثارالله واحد اطلاعات و عملیات به فعالیت خود ادامه داد و بعدها به عنوان جانشین فرمانده این واحد انتخاب شد. در طول جنگ پنج مرتبه به سختی مجروح شد و بالاخره آخرین بار در عملیات والفجر هشت به دلیل مصدومیت حاصل از بمبهای شیمیایی در بیست و هفتم بهمن ماه سال ۱۳۶۴ در بیمارستان لبافی نژاد تهران به شهادت رسید.
 

775


 
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۷۵ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • زین الدینی

    بسیار عالی بود خوشا به سعادتشان امیدوارم من هم شهید شوم اله امین