شمانیوز
شما نیوز

دلیل سفر پوتین به روسیه

بثینه شعبان، مشاور رئیس‌جمهور سوریه ضمن اشاره به اهمیت سفر پوتین به دمشق و تأکید بر آزادسازی ادلب اعلام کرد سردار سلیمانی شهید سوریه، عراق و تمام آزادگان جهان است.

دلیل سفر پوتین به روسیه

به گزارش شمانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بثینه شعبان، مشاور بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه ضمن تاکید بر اهمیت سفر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به دمشق، پایتخت سوریه و دیدار با بشار اسد اعلام کرد سردار سلیمانی شهید سوریه، عراق و تمام آزادگان جهان است.

مشاور رئیس‌جمهور سوریه گفت: «سفر پوتین به سوریه از چند جهت اهمیت دارد؛ این سفر جشنی برای پیروزی و بازگشت امنیت به دمشق است.»

بثینه شعبان افزود: «سفر رئیس‌جمهور روسیه مفهوم بسیاری دارد؛ به ویژه آنکه به دمشق آمد و از مسجد جامع اموی و کلیسای المریمیه بازدید کرد. سفر پوتین، سفری دوستانه برای دیدار با دوست خود بود و هردو رئیس‌جمهور خوشحال بودند. این سفر بازتابی از مقابله با تروریسم در سوریه نیز بود.»

مشاور رئیس‌جمهور سوریه با اعلام اینکه تصمیم آزادسازی ادلب قطعی است و نمی‌توان آن را رها کرد تا پناهگاه تروریست‌ها باشد گفت: «تروریست‌ها در ادلب از بین خواهند رفت و شرق سوریه آزاد خواهد شد. بشار اسد و پوتین بر نابودی تروریسم در ادلب مصمم هستند.»

مشاور بشار اسد درباره شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی به دست ارتش تروریست آمریکا نیز گفت: «سردار سلیمانی شهید سوریه، عراق و تمام آزادگان جهان است. شهادت سردار سلیمانی فرصتی برای اتحاد آزادگان جهان در مقابله با ظلم و تروریسم است.»

وی افزود: «شهادت سلیمانی آغاز دور تازه‌ای از مقاومت در مقابله با تروریسم است. حمله به او حمله به تمام محور مقاومت بود.»

مشاور رئیس‌جمهور سوریه با تاکید بر اینکه تصمیم ترور سلیمانی یک تصمیم صهیونیستی بود و به هیچ وجه به نفع مردم آمریکا نخواهد بود اعلام کرد: «دیدار پوتین و بشار اسد در دمشق جزئی از پاسخ به ترور سلیمانی بود.»

بثینه شعبان گفت: «معتقدم پاسخ به ترور سلیمانی بزرگتر از آن چیزی باشد که تصور می‌کنیم. دمشق و تهران از دهه‌ها پیش متحدان یکدیگر هستند و هماهنگی‌های موجود برای مراحل آتی افزایش خواهد یافت.»

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied